Gå til innhold

Ungdom på lett motorsykkel…..på E18

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke klar over at 16 åringer på lett motorsykkel kan kjøre i 100 km/t på motorveien…med passasjer. Selv med «lappen», hvor modne er disse ungdommene til dette? Kjenner jeg er fryktelig glad min 16 åring ikke ønsker å bruke penger på dette🥵🥵

Anonymkode: cc527...669

Fortsetter under...

De kan det, men mim erfaring er at de ikke gjør det.

Har to gutter som har lappen på lett sykkel og jeg er veldig glad for det. Mye grundigere og bedre opplæring enn moped...

Å kjøre på motorveien var ganske kjedelig, så det gjorde de sjelden/aldri.

Anonymkode: 7da57...b70

Flere er nok mer modene enn eldre som tar motorykkellappen når de har 40års krise. 

Har hatt barn i den alderen og det virker som de som har tatt lettlappen er mer klar for dette enn de som tar billappen. Mine banr tok bare mopedlappen, men de har hatt venner og kjærester med lettlappen så har sett mange her. De fleste kjører også med «rustning», noe få av de som kjører motorsykkel bruker. 

Anonymkode: 84d97...052

Det vil vel skille seg fra ungdom til ungdom hvor modne de er, hvor mye kjøreerfaring de har osv. Opplæringen på lett motorsykkel er mye grundigere enn moped opplæring.  Ikke minst handler det om opplæringen og verdiene vi gir barna våres med øvelseskjøring og egen adferd i trafikken. 

Takke meg til at ungdommen min kjører motorsykkel og kan følge flyten i trafikken, istedenfor å stadig bli presset av veien på en moped. ( Kjører ikke moped på E18, men ellers i trafikken) Blir også mye friere til å komme seg rundt på egenhånd, godt for ungdommen og godt for oss foreldre. 

Anonymkode: 214e1...7c2

Annonse

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg var ikke klar over at 16 åringer på lett motorsykkel kan kjøre i 100 km/t på motorveien…med passasjer. Selv med «lappen», hvor modne er disse ungdommene til dette? Kjenner jeg er fryktelig glad min 16 åring ikke ønsker å bruke penger på dette🥵🥵

Anonymkode: cc527...669

Ser ikke problemet... 

Anonymkode: d8fe7...c03

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...