Gå til innhold

(Terapi)Redd for å ta plassen fra noen som trenger den mer enn meg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Får en følelse av av jeg ikke er verdig å ta plass og vurderer å avslutte terapien før den er skikkelig begynt.

Anonymkode: 7d568...1ec

Eller bruker du det som en unnskyldning for å kunne hoppe av?

Anonymkode: 0fe24...b74

Jeg har tenkt litt det samme, men tvinger meg selv til å tenke at akkurat det er nå opp til min behandler. Hun er både eksperten, og den som skal behandle meg, så hun må da vite om jeg har rett på plassen eller ikke ;)

Anonymkode: b9d0f...215

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Eller bruker du det som en unnskyldning for å kunne hoppe av?

Samme tenkte jeg. Unnskyldning fordi man ikke gidder/tør/kan. 

Anonymkode: b5a18...512

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Samme tenkte jeg. Unnskyldning fordi man ikke gidder/tør/kan. 

Anonymkode: b5a18...512

Jeg tenkte fordi hun ikke orker, at det er tøft/tungt. Selvsabotasje rett og slett.

Annonse

Jeg er redd for at det jeg strever med ikke er nok og vil komme behandler i forkjøpet for en eventuell avvisning. Jeg er også litt redd som noen skriver her. Jeg tenker litt sånn at den eneste gyldige terapigrunn/grunnlag er om jeg er suicidal. (Som jeg har vært mye den seneste tiden)

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg er redd for at det jeg strever med ikke er nok og vil komme behandler i forkjøpet for en eventuell avvisning. Jeg er også litt redd som noen skriver her. Jeg tenker litt sånn at den eneste gyldige terapigrunn/grunnlag er om jeg er suicidal. (Som jeg har vært mye den seneste tiden)

Slik må du ikke tenke. Det er mange grunner til å gå i treapi. Hvis du tenker slik, er det hvert fall grunn til å få hjelp.

Anonymkode: 3a94c...497

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Den første setningen var det jeg tenkte på, litt selvsabotasje. Jeg tenker at du har fått den plassen fordi de mener du trenger den og kan nyttiggjøre deg av hjelpen. Ta hjelpen i mot med god samvittighet.

Anonym bruker skrev (På 19.5.2023 den 22.42):

øøøøhhhh.... Du selv har akkurat de symptomene som du mener er eneste grunn til å skulle ta imot hjelp, men du mener likevel at du ikke bør ta imot hjelp?

Vel. Du trenger tydeligvis hjelp. Tro meg, dette har du bruk for!

Anonymkode: 5ae7d...189

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...