Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det har du fortalt. Tar jeg feil?

Anonymkode: 62415...a10

To er ikke blitt utredet. Ene er under utredning. Siste har fått diagnosen: R46.8 (symptomdiagnose i påvente av F diagnose) og variabel funksjon med sporadiske vansker. (Reguleringsvansker, språkvansker og tvangspreget adferd blant annet)

Anonymkode: 8493b...94b

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Tusen tusen takk ❤️❤️ Setter pris på at du deler ❤️ man bikker under hvis man ALDRI får lov å tenke på seg selv. Jeg har ingen hobbyer! Jeg kan aldri hvile middag, jeg kan aldri se et tv program på tv. Jeg går aldri til frisøren, eller det er 1 år siden sist. Jeg unner meg ikke nye klær. Aldri venninekvelder. Aldri får jeg gått en tur alene. Det eneste jeg bryr meg om er at barna har det de trenger ❤️ Den eneste tingen jeg elsker akkurat nå er jobben. Den gir meg så mye! Og det skal jeg ikke få lov til. Jeg blir oppfordret til å sykemelde meg. Jeg syns det er rart. Jeg bidrar til samfunnet! Når ble det galt?

Hi

Når man har så små barn som du har så er det ikke vanlig å kunne hvile middag, se på TV, gå på shopping eller venninnekvelder. De fleste gjør minimalt av dette - uavhengig av om de er alenemødre eller ikke. 

Du må faktisk innse at livet med små barn handler i all hovedsak om barna. Din tid er primært når de er i barnehage/skole/sfo. Da må du velge om all den tiden skal gå til jobb eller om det er lurt å jobbe noe redusert - sånn at du kan bruke noe tid på andre ting. 

Du har allerede tiltak fra barnevernet i form av miljøarbeider og avlastning. Det er ganske mye tiltak all den tid det ikke handler om diagnoser og sykdom hos hverken deg eller barna. Du sier at du trenger mer avlastning men at det vil være for inngripende i barnas liv om de fikk avlastning i institusjon. Hvorfor det? Er det bedre med avlastning i privat hjem? Hovedhensikten din er vel at ungene ikke kan være sammen og du må få alenetid. Hvis avlastning i institusjon er diskutert burde du jo være veldig interessert i det!

Både nå og tidligere har du fått innspill på å skaffe deg privat hjelp. Finne egnet barnevakt feks gjennom elever eller studenter. Har du i det hele tatt gjort noen forsøk på det? 

Anonymkode: d46cd...400

Skrevet

Og… dersom Statsforvalteren har gitt deg medhold i at barna skal få mer avlastning så må barnevernet finne avlastningstiltaket. Det kan bety institusjon. Du skal ikke nødvendigvis lete i egen familie og omkrets. 

dessuten var vel din egen familie uaktuell for utvidet avlastning allerede før du fikk medhold hos Statsforvalteren. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Tusen tusen takk ❤️❤️ Setter pris på at du deler ❤️ man bikker under hvis man ALDRI får lov å tenke på seg selv. Jeg har ingen hobbyer! Jeg kan aldri hvile middag, jeg kan aldri se et tv program på tv. Jeg går aldri til frisøren, eller det er 1 år siden sist. Jeg unner meg ikke nye klær. Aldri venninekvelder. Aldri får jeg gått en tur alene. Det eneste jeg bryr meg om er at barna har det de trenger ❤️ Den eneste tingen jeg elsker akkurat nå er jobben. Den gir meg så mye! Og det skal jeg ikke få lov til. Jeg blir oppfordret til å sykemelde meg. Jeg syns det er rart. Jeg bidrar til samfunnet! Når ble det galt?

Hi

Det ble galt når du ønsker barnevernet må ta over eller gi deg mer avlastning til barna dine. Du setter ditt behov for jobb foran barna. Jobb vil alltid bety mindre tid og mer stress i hverdagen. Akkurat nå trenger barna dine deg, men du velger å jobbe. 

det er sjelden jeg synes sykemelding er viktig, men du kan jobbe i årevis etter at du har ordnet familien din. Du har 4-5 barn som lider.

jeg har 3 barn og har heller ikke tid til hobbyer, har folk det i småbarnsperioden? Ved en sykemelding kan du ta deg en hvil, se tv og få overskudd til de stakkars barna dine de få timene på ettermiddagen.

Anonymkode: c186b...44c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det har du fortalt. Tar jeg feil?

For det første har hun ikke fortalt at de ikke har noen diagnoser, bare at diagnosen ikke er satt. For det andre er det mange av de tingene hun forteller (tics, utagering, misofoni) som er kompatibelt med diagnoser, og som i seg selv ikke kommer av at mamma jobber for mye eller "ikke gidder" å endre på dynamikken i familien. Man må jo være stokk dum hvis man tror dette dukker opp ut av det blå! 
Og for det tredje forteller hun at 3 av barna er under skolealder. Det vil si at den yngste max kan være 3 år. INGEN treåringer er ferdig utredet mtp nevrodivergens eller lignende diagnoser. Men det betyr ikke at de ikke kan ha tilstanden for det!

Anonymkode: 0471f...e5e

Skrevet

Hvordan fungerer barna i barnehage og skole da? 

Du har skrevet utallige innlegg om at du ikke orker mer, inkludert flere om at du ønsker å si fra deg omsorgen for dem. Jeg har tenkt at det er bra at du ikke har fått medhold, både fordi jeg tenker at barn har det best hvis de bor hjemme, og fordi jeg tenker at foreldre ikke har lov til å gi opp. Nå lurer jeg allikevel på om det hadde vært best for barna å bo et annet sted. Du har mottatt mange hjelpetiltak over lang tid, uten at det gjør situasjonen levelig. For ungene er det ikke bra å vokse opp sånn. Når det å ha tre av fire barn alene oppleves uhåndterlig, da er det åpenbart at de overstiger din kapasitet. Én har en R-diagnose, og fortsatt roper du om at det er dem det er noe galt med. 

Anonymkode: 548f1...ae9

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

1. Far må på banen. Du har valgt å få flere barn med han, han kan ikke velge de vekk. 
2. Du må på foreldrekurs, noe er galt i måten du håndterer dine barns forskjellige utfordringer. 
3. Hvis det ikke er snarlig bedring bør du overgi omsorg til barnevernet for de barna kommer til å bli ødelagt av å bo hjemme. 

Anonymkode: 4b083...635

Barnevernet står ikke klare med tiltak eller alternative familier, altså. Og de blir ikke ødelagt av at der er konflikter eller høyt lydnivå. Men MOR blir ødelagt av det.

Ungenes utfordringer kan det godt hende at hun håndterer helt rett. Men det kan likevel være at de trenger noe mer enn det hun har til rådighet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Hvordan fungerer barna i barnehage og skole da? 

Du har skrevet utallige innlegg om at du ikke orker mer, inkludert flere om at du ønsker å si fra deg omsorgen for dem. Jeg har tenkt at det er bra at du ikke har fått medhold, både fordi jeg tenker at barn har det best hvis de bor hjemme, og fordi jeg tenker at foreldre ikke har lov til å gi opp. Nå lurer jeg allikevel på om det hadde vært best for barna å bo et annet sted. Du har mottatt mange hjelpetiltak over lang tid, uten at det gjør situasjonen levelig. For ungene er det ikke bra å vokse opp sånn. Når det å ha tre av fire barn alene oppleves uhåndterlig, da er det åpenbart at de overstiger din kapasitet. Én har en R-diagnose, og fortsatt roper du om at det er dem det er noe galt med. 

Veldig uredelig av deg å skrive et sånt innlegg. HI har ikke ropt at det er barna det er noe "galt" med. 

Skrevet

Barna er utredet og konklusjonen er at de ikke har diagnoser. Men du vet bedre?

All innleggene til hi antyder at det er barna sin feil at familien er dysfunksjonell, hun selv gjør jo så godt hun kan, stakkars. Sorry, men jeg kjøper det ikke lenger. Hun har fått råd om å kontakte statsforvalteren om det er slik at barnevernet ikke hjelper, men det gjør hun ikke. Da kan det jo hende at hun selv må ta tak.

Flere snakker om mødrehjem, hvordan går det da med jobben hun er avhengig av? Det skal vel noe til at et opphold der lar seg kombinere med å komme seg på jobb? (Jeg er absolutt positiv til mødrehjem eller annen ekstern hjelp, jeg stiller bare spørsmål ved at det da går helt fint å være sykemeldt.)

Gjør det ikke bittelitt vondt å være så tett...?

HI har HJEMMEKONTOR flere dager i uka. Klarte du ikke å lese deg? 
Og om hun må ha fysisk oppmøte noen dager - hvor har du det fra at hun ikke kan få et sånt tilbud i Bergen? Hun bor ikke på den ytterste nøgne ø! Et mødrehjem er ikke et isolat.

Skrevet

Jeg har dessverre ingen råd til deg, men vil bare si at jeg forstår at det må være fryktelig tøft å stå i dette alene. Barnevernet virker jo ikke til å gjøre jobben sin. Håper du og barna snart kan få mer hjelp. 

Anonymkode: b6ea0...293

Skrevet

Det er ingen som mener at du skal være hjemmeværende, men du klarer ikke å være en god mor slik dere har det nå. Din løsning er at andre hjelper (tror du det er gratis, sånn med tanke på skattepengene du er så bekymret for?), mens noen av oss kommer med tips til hvordan du kan få overskudd til å ta deg av dine egne barn. Men det du aller helst vil, men har skamvett til å si rett ut, er at barna skal komme i fosterhjem slik at du kan jobbe, gå tur og se på tv. 

Det er alltid dyrere å reparere enn å forebygge, så nei, de skattepengene er dårlig anvendt hvis de kommer i etterkant og skal brukes til å lønne fosterhjem. Det er atskillig billigere å holde HI i jobb og finne tiltak av kortere varighet som kan hjelpe ungene. 

HI har ikke ytret noe ønske om at hun skal gå tur og se tv... Hun har bare fortalt at disse tinga er umulig å gjøre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Veldig uredelig av deg å skrive et sånt innlegg. HI har ikke ropt at det er barna det er noe "galt" med. 

I sum over alle innleggene sine har hun dessverre det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

I sum over alle innleggene sine har hun dessverre det. 

Nei, hun forteller hva de sliter med. At du fortolker det feil, kommer vel av at du har et negativt menneskesyn, i sum gjennom alle innleggene dine viser du det. 🙄

Skrevet

https://www.bergen.kommune.no/innbyggerhjelpen/helse-og-omsorg/barnevern-og-foreldrestotte/stotte-til-familier-og-ungdom/due-et-boog-narmiljotiltak-for-ungdom

Kanskje dette er noe for dere. Du kan høre med barnevernet om dette tiltaket og eventuelt søke. Jeg kjenner noen som har fått dette tilbudet til sine barn med Asberger og det har funket veldig fint for familien, både foreldre og for barna. 

Anonymkode: 67659...7c8

Skrevet

Nei, hun forteller hva de sliter med. At du fortolker det feil, kommer vel av at du har et negativt menneskesyn, i sum gjennom alle innleggene dine viser du det. 🙄

Tåpelig hersketeknikk iom at du selvsagt ikke har lest alle …ae9 sine innlegg i andre tråder.

Hi har skrevet utallige tråder og har kun hatt fokus på hvor ille ting er for henne. Omsorgen for barna kommer først når andre stiller spørsmål. Hun er svært opptatt av å ikke (mis)bruke sykemelding for å spare andres skattepenger, men å overlate omsorgen for barna til andre har hun tilsynelatende ingen kvaler med. Hun kommer tilogmed med syrlige stikk til at andre også blir utslitt av de skjønne fine ungene🤢

Skrevet

Jeg har dessverre ingen løsning til deg, HI, men du har full sympati fra meg. Tror mange her ikke forstår hvor vanskelig det er å skulle håndtere flere barn med ulike utfordringer, og som gjerne trigger hverandre (det  hjelper lite med ulike kurs, når man trenger «skreddersydd» hjelp). Og at far nok IKKE er den samme nå som før han fikk (flere) barn. Jeg fikk selv Asperger-diagnose etter jeg hadde fått noen barn  (og selvsagt hatt utfordringer også på andre områder) - selv om ingen noengang hadde hatt mistanke om det tidligere. Veldig få vet nok om autisme til å forstå hva det egentlig er, og hvor skjult det kan være veldig lenge. Til det kommer et punkt hvor det bråstopper.  Og man blir mistrodd, latterliggjort, blir kalt lat og udugelig.
Jeg forstår at du er utslitt, fortvilet og desperat. Jeg håper du kan få den avlastningen du trenger. Kunne det vært en hjelp om du hadde hatt råd til å leie inn to «barnevakter» samtidig noen timer i helgene? To ungdommer/studenter som kanskje til og med kjenner hverandre og kan støtte hverandre i situasjoner? Som du kunne gitt god opplæring i hvordan takle barnas behov?  Du kan jo virkelig ikke fortsette å ha det sånn som du har det nå!  ❤️ Og jeg støtter deg fullt ut i å holde deg på jobb  - du trenger helt sikkert mental avkobling fra situasjonen hjemme. Det virker som om jobben din er det eneste som GIR deg energi akkurat nå? 

Anonymkode: abdd2...b8c

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har dessverre ingen løsning til deg, HI, men du har full sympati fra meg. Tror mange her ikke forstår hvor vanskelig det er å skulle håndtere flere barn med ulike utfordringer, og som gjerne trigger hverandre (det  hjelper lite med ulike kurs, når man trenger «skreddersydd» hjelp). Og at far nok IKKE er den samme nå som før han fikk (flere) barn. Jeg fikk selv Asperger-diagnose etter jeg hadde fått noen barn  (og selvsagt hatt utfordringer også på andre områder) - selv om ingen noengang hadde hatt mistanke om det tidligere. Veldig få vet nok om autisme til å forstå hva det egentlig er, og hvor skjult det kan være veldig lenge. Til det kommer et punkt hvor det bråstopper.  Og man blir mistrodd, latterliggjort, blir kalt lat og udugelig.
Jeg forstår at du er utslitt, fortvilet og desperat. Jeg håper du kan få den avlastningen du trenger. Kunne det vært en hjelp om du hadde hatt råd til å leie inn to «barnevakter» samtidig noen timer i helgene? To ungdommer/studenter som kanskje til og med kjenner hverandre og kan støtte hverandre i situasjoner? Som du kunne gitt god opplæring i hvordan takle barnas behov?  Du kan jo virkelig ikke fortsette å ha det sånn som du har det nå!  ❤️ Og jeg støtter deg fullt ut i å holde deg på jobb  - du trenger helt sikkert mental avkobling fra situasjonen hjemme. Det virker som om jobben din er det eneste som GIR deg energi akkurat nå? 

Anonymkode: abdd2...b8c

Tusen hjertelig takk for svaret ditt. Setter sånn pris på det du skriver. Du har helt rett. Tror virkelig ikke folk skjønner hva autisme og sånne diagnoser er og hvor lite synlig det er. Folk tar det som er selvfølge at det er enkelt å oppdage. Men det er det ikke ❤️ ingen har misstenkt pappaen her før jeg fikk flere barn med han. Han har høy utdanning og fungerte i jobb og sosialt (utad). 

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke mer avlastning. Jeg klarer ikke å velge bort noen. Det er vondt. Men det er bare til å innse, som du skriver at de trigger hverandre. De kan ikke bo under samme tak!  Det er svært trist å innse. Evt burde ivertfal 2 av de ha assistent. 

Og ja, jobben min gir meg energi ❤️

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Tåpelig hersketeknikk iom at du selvsagt ikke har lest alle …ae9 sine innlegg i andre tråder.

Hi har skrevet utallige tråder og har kun hatt fokus på hvor ille ting er for henne. Omsorgen for barna kommer først når andre stiller spørsmål. Hun er svært opptatt av å ikke (mis)bruke sykemelding for å spare andres skattepenger, men å overlate omsorgen for barna til andre har hun tilsynelatende ingen kvaler med. Hun kommer tilogmed med syrlige stikk til at andre også blir utslitt av de skjønne fine ungene🤢

Syns det er svært trist at du bare har bestemt deg for hvordan jeg tenker og ønsker. Du drar konklusjoner helt ut av det blå, fordi du kan umulig ha lest alle svarene mine! Enten er jeg dårlig til å uttrykke meg, du forstår ikke meg eller du bare har bestemt deg for at jeg er en dritt. 

Besøkshjemmene jeg bruker er foreldrene mine. De er godt voksne og i full jobb. Sier det ikke seg selv at de er slitne? Når de stiller opp som besøkshjem 2 helger i uken og skal være besteforeldre til flere også? Syns du virkelig at det er kvalmende? 

Trist å lese dine holdninger til meg. Hi

Skrevet

https://www.bergen.kommune.no/innbyggerhjelpen/helse-og-omsorg/barnevern-og-foreldrestotte/stotte-til-familier-og-ungdom/due-et-boog-narmiljotiltak-for-ungdom

Kanskje dette er noe for dere. Du kan høre med barnevernet om dette tiltaket og eventuelt søke. Jeg kjenner noen som har fått dette tilbudet til sine barn med Asberger og det har funket veldig fint for familien, både foreldre og for barna. 

Anonymkode: 67659...7c8

Tusen hjertelig takk ❤️

Skrevet

Fosterhjem!!! 

Både for barnas og din skyld. 

Anonymkode: e6dcf...ae3

Skrevet

Fosterhjem!!! 

Både for barnas og din skyld. 

Anonymkode: e6dcf...ae3

Man kan ikke legge inn bestilling på fosterhjem altså.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Tusen hjertelig takk for svaret ditt. Setter sånn pris på det du skriver. Du har helt rett. Tror virkelig ikke folk skjønner hva autisme og sånne diagnoser er og hvor lite synlig det er. Folk tar det som er selvfølge at det er enkelt å oppdage. Men det er det ikke ❤️ ingen har misstenkt pappaen her før jeg fikk flere barn med han. Han har høy utdanning og fungerte i jobb og sosialt (utad). 

Jeg ønsker i utgangspunktet ikke mer avlastning. Jeg klarer ikke å velge bort noen. Det er vondt. Men det er bare til å innse, som du skriver at de trigger hverandre. De kan ikke bo under samme tak!  Det er svært trist å innse. Evt burde ivertfal 2 av de ha assistent. 

Og ja, jobben min gir meg energi ❤️

Du ønsker ikke mer avlastning? Hvorfor har du da klaget til statsforvalteren på nettopp manglende avlastning?

du tenker at minst to av de burde hatt assistent? Altså egen assistent i hjemmet? Igjen; hvorfor forsøker du ikke å finne elever/studenter som du selv kan hyre som barnevakt?

Skrevet

Du ønsker ikke mer avlastning? Hvorfor har du da klaget til statsforvalteren på nettopp manglende avlastning?

du tenker at minst to av de burde hatt assistent? Altså egen assistent i hjemmet? Igjen; hvorfor forsøker du ikke å finne elever/studenter som du selv kan hyre som barnevakt?

Som jeg skrev i hi så får jeg mye hjelp, men det fungerer fremdeles ikke! Da jeg klaget fikk jeg absolutt ingen avlastning. Det får jeg nå! 

Bare glem det jeg skrev om assistenter.. jeg var trøtt og lei i går. Jeg aner ikke hva som er best.. er ganske forvirret og fortvilet. Føler meg ekstremt alene! Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Som jeg skrev i hi så får jeg mye hjelp, men det fungerer fremdeles ikke! Da jeg klaget fikk jeg absolutt ingen avlastning. Det får jeg nå! 

Bare glem det jeg skrev om assistenter.. jeg var trøtt og lei i går. Jeg aner ikke hva som er best.. er ganske forvirret og fortvilet. Føler meg ekstremt alene! Hi

Var ikke familien din villig til å hjelpe deg før de fikk betalt av barnevernet nå?

Anonymkode: a9bc4...7de

Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver disse innleggene gang etter gang. For du er ikke villig til å gjøre en eneste av tingene folk her foreslår. Idiotisk. 

Anonymkode: 4b083...635

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...