Gå til innhold

Jeg klarer ikke mer!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor du skriver disse innleggene gang etter gang. For du er ikke villig til å gjøre en eneste av tingene folk her foreslår. Idiotisk. 

Anonymkode: 4b083...635

Hva er det folk har foreslått?  Bortsett fra sykemelding?? Vær så snill å svar på det. Noen ganger er det faktisk veldig godt å lufte følelsene og tankene sine til noen. Jeg har ingen å gjøre det til ! Jeg tror ikke du forstår hvor tungt det er hos meg ! ? Hi

Anonymkode: 8493b...94b

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Var ikke familien din villig til å hjelpe deg før de fikk betalt av barnevernet nå?

Anonymkode: a9bc4...7de

De har hjulpet så godt de kan. Men som sagt jobber de fullt og de er ikke super ung lengre. De har også et eget liv. Først nå får de et innblikk i at jeg faktisk trenger hjelp. En fast ordning!  Hvis ikke jeg har en fast ordning så blir det til at jeg må spørre om barnevakt!  Ingenting fast ! Og de bruker det også mot meg. De gjør "alt" for meg... og så vil jeg ikke leve på den måten de ønsker. Det er mye. Hi

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Som jeg skrev i hi så får jeg mye hjelp, men det fungerer fremdeles ikke! Da jeg klaget fikk jeg absolutt ingen avlastning. Det får jeg nå! 

Bare glem det jeg skrev om assistenter.. jeg var trøtt og lei i går. Jeg aner ikke hva som er best.. er ganske forvirret og fortvilet. Føler meg ekstremt alene! Hi

OK!

Prøv å være litt mer konkret på hva du faktisk mener at du trenger som du pr i dag ikke får:

- mer avlastning på helg hos familie?

- ny avlastningfamilie?

- avlastning i institusjon?

- flere timer miljøterapaut?

- familieterapi?

- Terapi til noen eller alle barna?

- at ungene får assistent i barnage og i skole?

- assistent hjemme?

- barnevakt?

- at noen tar omsorgen for barna dine?

Anonymkode: d46cd...400

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Hvordan fungerer barna i skolen og i barnehagen? Går alle i barnehagen på hver sin avdeling eller sammen?

Anonymkode: c186b...44c

Det går greit i bhg. Samme avd ❤️

Litt mer styr på skolen, får diverse tilrettelegging. Hi

Annonse

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

OK!

Prøv å være litt mer konkret på hva du faktisk mener at du trenger som du pr i dag ikke får:

- ny avlastningfamilie?

- familieterapi?

- assistent hjemme?

- barnevakt?

Jeg innser at barna ikke kan bo under samme tak. Det beste for meg var at far tok sin del av ansvaret. Men det er glemmesak.

Jeg trenger:

- jeg kan ha 2 og 2 om gangen. 

- faste avtaler som faktisk følges.

- en ettermiddag i uken til å gjøre diverse ærend. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg innser at barna ikke kan bo under samme tak. Det beste for meg var at far tok sin del av ansvaret. Men det er glemmesak.

Jeg trenger:

- jeg kan ha 2 og 2 om gangen. 

- faste avtaler som faktisk følges.

- en ettermiddag i uken til å gjøre diverse ærend. 

Du har valgt å få 4 barn, da kan du ikke ombestemme deg og si du kun vil ha 2 om gangen.

du henter barna tidlig og eldste har ikke Sfo. Hva med å få Sfo til eldste og la de minste være lenge i barnehagen? Gi beskjed i barnehagen hvordan hjemmesituasjonen er og at en tid framover må ungene være maks tid i barnehagen fordi det et bedre for de der enn hjemme.

vipps så har du ettermiddager å gjære ærend på. Du kan/bør også få en sykemelding helt/delvis for å hente deg inn.

kan eldste få seg støttekontakt som har fast avtale med han?

Hvorfor har du bestemt deg for at barna ikke kan bo under samme tak? Det er kun dette du vil ha gjennom. Hvem av barna vil du ofre til noen andre slik at mor får jobbe som hun vil? Hvor tenker du de barna du ikke vil ha hjemme skal bo?

hva med far og far sin familie, kan de hjelpe til?

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Du har valgt å få 4 barn, da kan du ikke ombestemme deg og si du kun vil ha 2 om gangen.

du henter barna tidlig og eldste har ikke Sfo. Hva med å få Sfo til eldste og la de minste være lenge i barnehagen? Gi beskjed i barnehagen hvordan hjemmesituasjonen er og at en tid framover må ungene være maks tid i barnehagen fordi det et bedre for de der enn hjemme.

vipps så har du ettermiddager å gjære ærend på. Du kan/bør også få en sykemelding helt/delvis for å hente deg inn.

kan eldste få seg støttekontakt som har fast avtale med han?

Det er helt sant. Men sim jeg har prøvd å si.. de fungerer virkelig IKKE sammen!! Det går ikke.

Barnehagen vet absolutt alt. De støtter meg i at det er for mye for meg. 

Eldste har støttekontakt ❤️ fast en ettermiddag I uken. Det er veldig bra ❤️ hi

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor har du bestemt deg for at barna ikke kan bo under samme tak? Det er kun dette du vil ha gjennom. Hvem av barna vil du ofre til noen andre slik at mor får jobbe som hun vil? Hvor tenker du de barna du ikke vil ha hjemme skal bo?

hva med far og far sin familie, kan de hjelpe til?

Det har absolutt ingenting med min jobb å gjøre!!

Det er fakta! Det beste hadde vært om 2 kunne vært hos meg 1 uke, de 2 neste, neste uke. Jeg ønsker IKKE at noen av de skal bo borte fra meg. 

Far og hans familie er ikke særlig deltagene 😔😔😔 far sier han ikke vil bidra mer enn han gjør pga barna er ikke venner

Hi

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Det har absolutt ingenting med min jobb å gjøre!!

Det er fakta! Det beste hadde vært om 2 kunne vært hos meg 1 uke, de 2 neste, neste uke. Jeg ønsker IKKE at noen av de skal bo borte fra meg. 

Far og hans familie er ikke særlig deltagene 😔😔😔 far sier han ikke vil bidra mer enn han gjør pga barna er ikke venner

Hi

Men hvis barna fungerer to om gangen, kan vel far ha dem litt? Det er jo hans ansvar også så hvis han nekter å ha dem mer, må han hjelpe med å finne løsninger til HANS barn. Dere bør jo kreve hjelp fra hans familie også. De kan ikke bare melde seg helt ut.

Annonse

Du har avlastning annenhver helg. Hvor mange er på avlastning om gangen?

Far har et barn om gangen, hver helg da eller, så du har tre hjemme og et hos han?

Det kan da ikke være mange helger, om noen i det hele tatt, som alle fire barna er hjemme samtidig med såpass mye hjelp?

Eldste har støttekontakt en dag i uken.

Du har en person fra barnevernet hos dere 3 timer i uka.

Dette høres da ut som ganske mye hjelp. Du sier også at du henter tidlig i barnehagen, klokken 15. Om du f.eks to ganger i uken henter i barnehagen klokken halv fem har du 1,5 time to ganger i uken som du kan gjøre ærend.

Du sier barna ikke klarer å være venner, de skriker, krangler, er voldelige mot hverandre og alt er bare bråk og spetakkel. Men det er barnehagebarn det er snakk om her, så du må rett og slett starte på nytt og lage nye rutiner som virker. Jeg er enig i at vi alle har et ideal vi jobber mot, og felles middag er gjerne en del av det, men har man en unntaksfamilie så har man det. Alt er bedre enn sånn dere har det nå. Lag et langbord foran TV og la ungene sitte ved siden av hverandre å spise mens de ser på TV, eller la to og to unger spise mens de to andre ser på film, kjøp fire TV'er og la de se på en hver mens de spiser.... Et eller annet må gjøres så det blir litt matro.

Ungene er slitne etter barnehagen, og lar all dagens frustrasjon gå ut over hverandre, det mønsteret må brytes. Kanskje må du gjøre noe som strider mot allverdens gode intensjoner og idealer, men om du har fire barn med diagnoser så må du bare akseptere at her må man overleve og da blir man annerledesfamilien.

Barna klarer ikke bryte ut av den negative spiralen dere har kommet i, det må du gjøre, og det spiller nesten ingen rolle hvordan du gjør det. Alt er lov, bare bryt mønsteret.

Anonymkode: 54118...88f

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

Det er helt sant. Men sim jeg har prøvd å si.. de fungerer virkelig IKKE sammen!! Det går ikke.

Barnehagen vet absolutt alt. De støtter meg i at det er for mye for meg. 

Eldste har støttekontakt ❤️ fast en ettermiddag I uken. Det er veldig bra ❤️ hi

Hvorfor henter du da barna tidlig i barnehagen og hvorfor får du ikke Sfo til eldste? 
så eldste har støttekontakt en ettermiddag i uka (kan dette utvides?)

barnevernet er 3 timer hjemme hos dere en ettermiddag.

3 av ungene går i barnehage og du leverer sent og henter tidlig 

eldste har ikke Sfo (det er jo et bra tilbud avlastning)

du jobber hjemmefra og slipper reisevei flere ganger i uka (og vil ikke sykemeldes)

du har avlastning til flere/alle barn noen helger i måneden?

Hvorfor henter du da barna tidlig i barnehagen og hvorfor får du ikke Sfo til eldste? 
så eldste har støttekontakt en ettermiddag i uka (kan dette utvides?)

barnevernet er 3 timer hjemme hos dere en ettermiddag.

3 av ungene går i barnehage og du leverer sent og henter tidlig 

eldste har ikke Sfo (det er jo et bra tilbud avlastning)

du jobber hjemmefra og slipper reisevei flere ganger i uka (og vil ikke sykemeldes)

du har avlastning til flere/alle barn noen helger i måneden?

Ja. Det stemmer 😊 eldste er for stor for Sfo. Han nektet å være på Sfo da jeg ønsket det for han. 

Du har avlastning annenhver helg. Hvor mange er på avlastning om gangen?

Far har et barn om gangen, hver helg da eller, så du har tre hjemme og et hos han?

Det kan da ikke være mange helger, om noen i det hele tatt, som alle fire barna er hjemme samtidig med såpass mye hjelp?

Eldste har støttekontakt en dag i uken.

Du har en person fra barnevernet hos dere 3 timer i uka.

Dette høres da ut som ganske mye hjelp. Du sier også at du henter tidlig i barnehagen, klokken 15. Om du f.eks to ganger i uken henter i barnehagen klokken halv fem har du 1,5 time to ganger i uken som du kan gjøre ærend.

Du sier barna ikke klarer å være venner, de skriker, krangler, er voldelige mot hverandre og alt er bare bråk og spetakkel. Men det er barnehagebarn det er snakk om her, så du må rett og slett starte på nytt og lage nye rutiner som virker. Jeg er enig i at vi alle har et ideal vi jobber mot, og felles middag er gjerne en del av det, men har man en unntaksfamilie så har man det. Alt er bedre enn sånn dere har det nå. Lag et langbord foran TV og la ungene sitte ved siden av hverandre å spise mens de ser på TV, eller la to og to unger spise mens de to andre ser på film, kjøp fire TV'er og la de se på en hver mens de spiser.... Et eller annet må gjøres så det blir litt matro.

Ungene er slitne etter barnehagen, og lar all dagens frustrasjon gå ut over hverandre, det mønsteret må brytes. Kanskje må du gjøre noe som strider mot allverdens gode intensjoner og idealer, men om du har fire barn med diagnoser så må du bare akseptere at her må man overleve og da blir man annerledesfamilien.

Barna klarer ikke bryte ut av den negative spiralen dere har kommet i, det må du gjøre, og det spiller nesten ingen rolle hvordan du gjør det. Alt er lov, bare bryt mønsteret.

Anonymkode: 54118...88f

Jeg har tenkt at de skal ha kortere dager i bhg... var jo et av argumentene til at jeg burde sykemelde meg.. at de burde ha kortere dager. 

Takk ! Jaaa så godt å høre at alt er lov! Hi

Men hvis barna fungerer to om gangen, kan vel far ha dem litt? Det er jo hans ansvar også så hvis han nekter å ha dem mer, må han hjelpe med å finne løsninger til HANS barn. Dere bør jo kreve hjelp fra hans familie også. De kan ikke bare melde seg helt ut.

Far mener han ikke har et ansvar!  😵‍💫😵😡  Har virkelig prøvd. Han prøvde å ta livet sitt pga press fra meg. Så kan ikke gjøre noe mer der. SVÆRT FORTVILENDE!  hi

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

OK!

- ny avlastningfamilie?

- familieterapi?

- assistent hjemme?

- barnevakt?

Kan dere ikke bare ... LESE tråden?
Alt dette blir besvart av HI, igjen og igjen, hvis man tar seg bryet med å lese innleggene.

Men noen er jo så eksklusive og spesielle at de må ha egen respons for sine helt egne dialoger med HI 🙄

Anonymkode: 0471f...e5e

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Det er ikke "ganske mye" hvis man har 3 barn under 6 år og ett større barn med veldig store atferdsutfordringer, og ingen annen voksen boende i huset...

Anonymkode: 0471f...e5e

Jeg har sjeldent vært så engasjert i en tråd, og jeg kjenner en ekstrem irritasjon over at enkelte her evner å misforstå så til de grader!!!!

HI, jeg skulle ønske jeg visste hvem du var så skulle jeg holdt deg med selskap mens du øste ut av deg frustrasjon! For selv om ingen kan hjelpe deg (av venner og oss her inne) så er det sinnsykt godt å bare få ut alt som hoper seg opp!! 

Anonymkode: df195...9f7

Far mener han ikke har et ansvar!  😵‍💫😵😡  Har virkelig prøvd. Han prøvde å ta livet sitt pga press fra meg. Så kan ikke gjøre noe mer der. SVÆRT FORTVILENDE!  hi

Men hva med familien hans? Du bør kreve litt hjelp av besteforeldrene når sønnen deres er så udugelig.

(Ps, dette er nok over streken her, men jeg tipper far ikke prøvde å faktisk ta livet sitt, men trolig gjorde det for å skremme deg og andre slik at han kunne få være i fred. Skjønner at han uansett er et håpløst tilfelle. All medfølelse til deg).

Vil bare fortelle deg at jeg skjønner at du har det veldig tøft og at jeg godt forstår at dette ikke går opp alene. De som svarer som om du gjør noe galt/at problemene er din skyld, har garantert ikke erfaring med autismespekterdiagnoser. Det er vel sannsynlig at flere av barna vil ende opp med en høytfungerende-diagnose etter hvert. Uvanlig at de diagnostiseres i barnehagealder. Barn på spekteret trenger jo gjerne ro og fred, de trenger mye hvile og ofte en voksenperson for seg selv for å tilrettelegge og regulere. Jeg skjønner veldig godt at dette ikke går opp. 

Sender deg mange klemmer, vet inderlig godt hvor tøft det er med høytfungerende barn som alle tror bare er dårlig oppdratt. 

Anonymkode: d10aa...c05

Vil bare fortelle deg at jeg skjønner at du har det veldig tøft og at jeg godt forstår at dette ikke går opp alene. De som svarer som om du gjør noe galt/at problemene er din skyld, har garantert ikke erfaring med autismespekterdiagnoser. Det er vel sannsynlig at flere av barna vil ende opp med en høytfungerende-diagnose etter hvert. Uvanlig at de diagnostiseres i barnehagealder. Barn på spekteret trenger jo gjerne ro og fred, de trenger mye hvile og ofte en voksenperson for seg selv for å tilrettelegge og regulere. Jeg skjønner veldig godt at dette ikke går opp. 

Sender deg mange klemmer, vet inderlig godt hvor tøft det er med høytfungerende barn som alle tror bare er dårlig oppdratt. 

Anonymkode: d10aa...c05

Tusen hjertelig takk kjære deg ❤️❤️❤️ Huff ja. Jeg vet så inderlig godt. Hi

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Men hva med familien hans? Du bør kreve litt hjelp av besteforeldrene når sønnen deres er så udugelig.

(Ps, dette er nok over streken her, men jeg tipper far ikke prøvde å faktisk ta livet sitt, men trolig gjorde det for å skremme deg og andre slik at han kunne få være i fred. Skjønner at han uansett er et håpløst tilfelle. All medfølelse til deg).

Han prøvde virkelig å ta livet sitt. Det har han sagt til legen og terapeuten sin son har bekreftet det til meg. Han er autist og lyver ikke. Han skjønner ikke hvorfor man skal pakke noe inn eller å ha en agenda på hva han sier. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...