Gå til innhold

Har jeg grunn for å ha dårlig samvittighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor i østlandsområdet, men litt utenfor og litt landlig så alle kjenner alle.. 

Jeg ble kjent med foreldrene i klassen til dattera mi. To av foreldrene bedre enn de andre fordi dattera de si lekte med min datter og de er idag skikkelig bestiser. Jeg kom i kontakt med faren, like mye som moren. Etterhvert tok moren mer og mer kontankt med meg og vi gikk på kafé osv, hun var liksom veldig på med å bli kjent. De er skilt for flere år siden og hun er gift på ny, faren er singel. Etterhvert som tiden gikk fikk jeg mer og mer interesse for han. Jeg har merket at han har kikket/flørtet litt med meg også, men ikke lett når folk er rundt oss. Jeg var med de på tilstelninger på 17mai og de har en utrolig fin tone mtp barnet de har sammen. 

Én ting jeg er litt redd for er om hun egnt vil ha han tilbake igjen. Selvom hun er gift, men hun kan jo ikke ha både i pose og i sekk. Jeg aner ikke, hva om hun egentlig kunne tenke seg det? Hun har ikke snakket mye godt om denne faren, men typisk er jo det etter brudd. Kan det være hun forteller meg negative ting om han så jeg skal holde meg unna? Har så fryktelig dårlig samvittighet for at jeg liker han. Jeg tenker helt utrolig mye på han, er så frustrerende når kjærligheten ikke alltid kan gå pga en person jeg ikke vil såre. Jeg går rundt og er hemmelig betatt av denne mannen. Hvordan kan dette ende, råd takk? 

Hilsen meg på 37. 

Anonymkode: 4ae3e...6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At hun ikke snakker godt om han kan fint være at hun vil "advare" deg. Det kommer helt an på hva det er hun forteller om han. At han har mye temparement, at han unnlot å ta del i oppdragelse og hjem, elendig økonomisk sans, at han var lite tilstedeværende? Det er jo ikke akkurat plussider ved en familiefar og mann, men handler det om meningene hans og dårlig kommunikasjon så kan det like mye handle om at de er ulike og hadde dårlig kommunikasjon av den grunn. 

De har ikke noe forhold lenger, hun er gift på nytt, og han er en selvstendig person som hun overhodet ikke har noe med å gjøre annet enn at de har barn sammen. Det samarbeidet fungerer jo fint, så det er det eneste hun bør være opptatt av. Hvis hun vil være venninne med deg og tror det blir komplisert om du og han finner tonen, så er det opp til henne å eventuelt løse det. 

Så du kan helt fint bli bedre kjent med ham uten snev av dårlig samvittighet. 

Skrevet
ReneRene skrev (5 timer siden):

At hun ikke snakker godt om han kan fint være at hun vil "advare" deg. Det kommer helt an på hva det er hun forteller om han. At han har mye temparement, at han unnlot å ta del i oppdragelse og hjem, elendig økonomisk sans, at han var lite tilstedeværende? Det er jo ikke akkurat plussider ved en familiefar og mann, men handler det om meningene hans og dårlig kommunikasjon så kan det like mye handle om at de er ulike og hadde dårlig kommunikasjon av den grunn. 

De har ikke noe forhold lenger, hun er gift på nytt, og han er en selvstendig person som hun overhodet ikke har noe med å gjøre annet enn at de har barn sammen. Det samarbeidet fungerer jo fint, så det er det eneste hun bør være opptatt av. Hvis hun vil være venninne med deg og tror det blir komplisert om du og han finner tonen, så er det opp til henne å eventuelt løse det. 

Så du kan helt fint bli bedre kjent med ham uten snev av dårlig samvittighet. 

Tusen takk, ble litt lettet nå. Føler meg som en ond shitkjerring som prøver å stå mellom de to. På 17mai beundret de stort denne jenta di si, noe jeg forstår godt. Så på avstand at de koste seg og lo. Tenker bare innerst inne om hun ville blitt sjalu/sur om jeg hadde begynt å treffe eks mannen hennes...? Hva om hun liker han igjen? 

Hun var mer på å fortelle at han ikke orket ditten og datten. Han vartet henne aldri opp, de gjorde ingenting sammen. Alt i alt bare oppgulp hele greia, virket det som. Da er det jo merkelig om hun faktisk har følelser for han. De hadde heller ikke sex de siste 2 årene. 

Så jeg kan fint be han på et treff? 

Hva tror du han syntes om at meg og hun er blitt venninner hvis han liker meg? Bare hvis han liker meg... 

Skrevet

Litt gjenbruk av partnere blir det på et lite sted, det er umulig å finne en mann ingen har vært bortpå før, så akkurat det hadde jeg tatt med knusende ro. Det er lenge siden de ble skilt, og han er en fri mann som du fint kan be på date.

Men vær klar over at det kan bli problematisk med ungene.

Det samme skjedde i foreldregeuppa i klassen til datteren min, en mor og en far fant tonen. Det var gøy til å begynne med og de flyttet etterhvert sammen. Men så gled disse jentene fra hverandre.... Datteren min ble ganske god venninne med den ene, og det ble veldig rart i huset der med to klassevenninner som ikke var verdens beste venner boende sammen...

Anonymkode: 9cd8a...5ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Tusen takk, ble litt lettet nå. Føler meg som en ond shitkjerring som prøver å stå mellom de to. På 17mai beundret de stort denne jenta di si, noe jeg forstår godt. Så på avstand at de koste seg og lo. Tenker bare innerst inne om hun ville blitt sjalu/sur om jeg hadde begynt å treffe eks mannen hennes...? Hva om hun liker han igjen? 

Hun var mer på å fortelle at han ikke orket ditten og datten. Han vartet henne aldri opp, de gjorde ingenting sammen. Alt i alt bare oppgulp hele greia, virket det som. Da er det jo merkelig om hun faktisk har følelser for han. De hadde heller ikke sex de siste 2 årene. 

Så jeg kan fint be han på et treff? 

Hva tror du han syntes om at meg og hun er blitt venninner hvis han liker meg? Bare hvis han liker meg... 

Ja, be han ut. Tror ikke menn er så kompliserte ang relasjoner. Om du og henne er venner, ok. Hvis ikke, også ok. Bare ikke kritiser smaken hans ang ekser 🙃 slapp av. 

Skrevet
ReneRene skrev (1 time siden):

Ja, be han ut. Tror ikke menn er så kompliserte ang relasjoner. Om du og henne er venner, ok. Hvis ikke, også ok. Bare ikke kritiser smaken hans ang ekser 🙃 slapp av. 

Sant nok det😊 Føler vi har en så god tone, men at den forandres jo litt når hun var der. Da holdt seg med for seg selv, men det er kanskje ikke så merkelig? Hvis han skjønner jeg liker han. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Litt gjenbruk av partnere blir det på et lite sted, det er umulig å finne en mann ingen har vært bortpå før, så akkurat det hadde jeg tatt med knusende ro. Det er lenge siden de ble skilt, og han er en fri mann som du fint kan be på date.

Men vær klar over at det kan bli problematisk med ungene.

Det samme skjedde i foreldregeuppa i klassen til datteren min, en mor og en far fant tonen. Det var gøy til å begynne med og de flyttet etterhvert sammen. Men så gled disse jentene fra hverandre.... Datteren min ble ganske god venninne med den ene, og det ble veldig rart i huset der med to klassevenninner som ikke var verdens beste venner boende sammen...

Anonymkode: 9cd8a...5ff

Takk for svar🌎😍

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...