Gå til innhold

Kan man kreve å få stemplingsur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber i helsevesenet. Ingenting som heter betalt overtid. En mengde arbeid utdeles og synd for deg om du ikke klarer det innenfor arbeidstid. Jeg jobber nå 45-50 tiner i uken. Jeg skulle ønske det kunne dokumenteres hvor mye jeg jobber. Det blir ikke overtidsbetalt eller mulighet for avspasering. Men det kunne i hvert fall blitt klart for ledelsen hvor mye gratis arbeid det er.

Anonymkode: e0fac...02d

Skrevet

De kan ikke kreve at du jobber mer enn hva du får betalt for.
Tar det opp gjennom fagforeningen

Anonymkode: 8c6a2...100

Skrevet

Det er jo utenfor hva som er lov, så ta det med fagforeningen evt Arbeidstilsynet 

Anonymkode: 69935...ad6

Skrevet

Dette blir ikke løst med stemplingsur… engasjer fagforeningen. Gå når arbeidsdagen er over, eller få avtale om OT/opptjening av fri. 

Anonymkode: c8123...a3c

Skrevet

Jeg jobbet på hotell før. Flere stuepike fra Filippinene jobbet gratis hver dag for å bli ferdig med rommene. De ville ikke si noe pga de var redd for jobben sin 

Anonymkode: 3491e...5ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg jobbet på hotell før. Flere stuepike fra Filippinene jobbet gratis hver dag for å bli ferdig med rommene. De ville ikke si noe pga de var redd for jobben sin 

Anonymkode: 3491e...5ad

Nå handla det vel ikke om å dele erfaringer her 

Anonymkode: 69935...ad6

Skrevet

Du er vel organisert, ta det gjennom fagforeningen, for det gjelder neppe bare deg.

Anonymkode: a603a...6f8

Skrevet

Dette er en sak for fagforeningen din! Jeg går ut i fra at du er organisert. 

Anonymkode: 932d6...ed0

Skrevet

Hvis de ikke betaler overtid, så må du jo gå når arbeidstiden er over! Det som ikke blir gjort må vente til neste dag, eller overlates til neste skift. De kan ikke kreve at du jobber gratis. 

Anonymkode: 8e860...ccf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...