Gå til innhold

Jobb mistrives etter

Anbefalte innlegg

Det har blitt en meget stor endring på jobb som gjør at jeg ikke trives lengre.

Jeg føler at det som funket og var helt perfekt er blitt ødelagt nå. Vil ikke gå nærmere inn på det her pga div., men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare dette mer.

Jeg har ofret alt for denne jobben, aldri vært sykemldt eller borte av andre grunner.(Selv om jeg sliter mye med helsa).

Har 3 barn å forsørge, men også en mann som tjener godt. Han mener jeg burde si opp og få en annen jobb. Han ser hvor lei meg og frustrert jeg er hver dag.

Jeg er enig, men samtidig redd for å gå lenge arbeidsledig. Jeg mener selv jeg står meget godt til med tidligere arbeidserfaring og utdanning, men man vet jo aldri.

Noen gode tips?Meninger?

Anonymkode: 4e6a0...21d

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440321-jobb-mistrives-etter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo umulig å komme med meninger rundt noe så diffust og uten å kjenne livet ditt. Det høres jo ut som det er en jobb du burde slutte i og at du kan få deg en ny, men alltid med en risiko om at det Jan ta tid før neste jobb er klar.

Anonymkode: cc4a2...814

Har opplevd dette flere ganger, både mannen min og jeg. Det er vel slik man lærer at livet handler om mer enn å fylle en funksjon. Ikke strekk deg så langt for en arbeidsplass, du vil alltid bare være en erstattelig ansatt. 

Mitt spørsmål er vel, hva er det du venter på? Er det ikke bare å søke på andre jobber? 

Anonymkode: 8656e...153

Begynn å søke andre jobber! Da blir det lettere for deg å heller tenke at nåværende jobb akkurat nå kun er en pengemaskin for deg, hvor du trygger deg selv inntil du får en ny jobb.

Du bør virkelig ikke slutte i jobben før du har fått en ny! Dette er ekstra viktig for deg som sliter med helsen, for om noe uventet skulle skje og du sitter der uten jobb og uten inntekt, og det kanskje har vart lenger enn du trodde, så står du plutselig uten noe. Det kan bli ditt verste mareritt på sikt.

Det kan også være vanskeligere å få en ny jobb om du ikke står i jobb. Og du vil kunne oppleve å slite med å forklare hvorfor du sluttet i den forrige, og da kan du få en ulempe i en intervjurunde om ny jobb.

Så tenk litt kynisk på den jobben du har nå. Fortsett å gjøre en god jobb, men ikke overstrekk deg der, bare gjør det du må for å få en god attest. Jeg tror du vil føle det blir lettere å gå på jobb når du vet for deg selv at du har begynt nedtellingen til du skal slutte, og at for hver søknad du sender er du et skritt nærmere sluttdagen på nåværende jobb.

Lykke til med jobbsøkingen og jobbytte! :)

Anonymkode: d368f...9d4

Annonse

Tusen takk for svar. Jeg tenker også at jeg må begynne søkeprosessen. Dette er vanskelig også da det er litt familiært i bedriften. Vil helst ikke gå bak ryggen på sjefen. Som en av dere sier også er det litt risky å bare si opp uten ny jobb pga helsen min og hvis det skulle oppstå noe ifb med det.

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Det har blitt en meget stor endring på jobb som gjør at jeg ikke trives lengre.

Jeg føler at det som funket og var helt perfekt er blitt ødelagt nå. Vil ikke gå nærmere inn på det her pga div., men jeg vet rett og slett ikke hvordan jeg skal klare dette mer.

Jeg har ofret alt for denne jobben, aldri vært sykemldt eller borte av andre grunner.(Selv om jeg sliter mye med helsa).

Har 3 barn å forsørge, men også en mann som tjener godt. Han mener jeg burde si opp og få en annen jobb. Han ser hvor lei meg og frustrert jeg er hver dag.

Jeg er enig, men samtidig redd for å gå lenge arbeidsledig. Jeg mener selv jeg står meget godt til med tidligere arbeidserfaring og utdanning, men man vet jo aldri.

Noen gode tips?Meninger?

Bli i jobben mens du søker nye jobber 

Anonymkode: badc8...10e

Jeg ville i hvert fall ikke sagt opp før jeg hadde fått meg ny jobb.

Du er veldig diffus i hva endringene går ut på. Nye ting kan virke skremmende først, hva med å la det gå seg til.  Endringer kan også være gode.

Anonymkode: 606d8...f9f

Har erfart det samme seg. Det er vanskelig når man har investert så mye av seg selv i jobben, og det ikke funker lenger. Det beste er å finne noe annet. Du risikerer å bli utbrent eller deprimert om du går slikt lenge. Går an å si til sjefen hva du kjenner på, og at du leter etter noe nytt. Da går du ikke bak ryggen på hen. Tåler de ikke at du må prioritere deg selv, så er det deres problem. Det virker nok ille nå, men det blir bedre!

Anonymkode: 0728c...438

Annonse

Dere er herlige💖Takk for svar og beklager at jeg ikke har rukket å svart dere…

Jeg har bestemt meg for å si opp. Jeg går med tårer i øynene både før og etter jobb pga jeg mistrives så sterkt.(og jeg vil påstå at jeg har en meget sterk psyke)
Vi har bare 1 liv,har jeg hørt…og når mannen forsikrer meg om at vi klarer oss HVIS jeg ikke finner meg ny jobb med det første så er jeg klar.

Allerede i morgen tenker jeg å gå innom en plass jeg ser de trenger flere ansatte…jeg må bare sparkes igang☺️

Lykke til med jobbsøking, men jeg anbefaler deg å holde ut litt til, til du har fått ny jobb. Har vært gjennom mistrivsel på jobb selv, men ventet med oppsigelse til ny jobb var i boks.

Du kan lese litt om hvorfor det er lurt her:

https://www.dagsavisen.no/helg/reportasje/2023/01/28/det-er-lettere-a-fa-jobb-om-du-er-i-jobb-hvorfor-er-det-sann/

Anonymkode: 606d8...f9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...