Gå til innhold

Hvordan kle meg? Kler ingen ting!!!!

Anbefalte innlegg

Trenger tips, det må da finnes noe der ute som kler "alle" 🤔

Jeg er 38 år. Er 166 og veier 63 kg. Sier jo ikke så mye fordi folk med samme vekt og høyde kan se totalt forskjellig ut. Men min kropp = slanke legger. Knær og lår er smålubne, går et skille under knærne fra lubben til sylslank (litt lipødem tendenser, men ikke helt).

Slank og definert midje, men overarmer og overkropp (skulder/rygg) gjør at jeg ser stor ut. 

Tror jeg bruker feil klær. Feks bruker jeg en tights/sykkelshorts som når til over knærne som strammer litt over knærne så ser det helt grusomt ut. Men hva er alternativet til shorts eller en kort tights når man er ute med unger i varmen? Kan jo ikke gå i skjørt og løpe/bøye meg etter småbarn hele tiden. 

Må bruke t-skjorte, kler ikke singlet. Pga overarmer og bredt skulderparti. 

Hvordan finne klær som faktisk kler kroppen  min? 

Anonymkode: 92cfb...0f5

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440319-hvordan-kle-meg-kler-ingen-ting/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker omslagskjoler/topper som markerer midjen din, og så kan du heller ha korte sykkelbukser el. under dem, da gjør det ikke noe om plagget glipper når du setter deg på huk, bøyer deg el.

Ellers har jeg nok mye samme type figur som deg tror jeg, og jeg bruker helst løse shorts i linstoff, eller capribukser som er tett inntil kroppen i midjen og igjen under knærne, og da med en kortermet topp til som har innsving i midjen, men ikke er helt kroppsnær nødvendigvis. Det blir både luftig og ganske fint på min kropp. Jeg kan definitivt ikke gå i tights eller andre plagg som er tettsittende rundt lårene. 

Anonymkode: d4a55...8d1

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker omslagskjoler/topper som markerer midjen din, og så kan du heller ha korte sykkelbukser el. under dem, da gjør det ikke noe om plagget glipper når du setter deg på huk, bøyer deg el.

Ellers har jeg nok mye samme type figur som deg tror jeg, og jeg bruker helst løse shorts i linstoff, eller capribukser som er tett inntil kroppen i midjen og igjen under knærne, og da med en kortermet topp til som har innsving i midjen, men ikke er helt kroppsnær nødvendigvis. Det blir både luftig og ganske fint på min kropp. Jeg kan definitivt ikke gå i tights eller andre plagg som er tettsittende rundt lårene. 

Takk for at du svarte ❤️

Ja det kan høres likt ut. Skal teste ut omslagskjoler, det har jeg aldri prøvd. Tar med meg alle tips når jeg skal ut å shoppe igjen, tror du traff blink med disse tipsene 😊 Vet at jeg kan føle meg vel i capribukser som dekker knærne og går litt inn i midjen, har bare ingen slike nå. Og det med løse shorts, da kan de gjerne nå til midt på låret. Problemet er når det strammer midt på låret eller over kneet. Da buler alt ut virker det som. 

Igjen, takk! Fikk litt håpet tilbake om en sommer med ok selvfølelse😊 

Du, det er nesten ingen som er fine i sykkelshort som stopper litt over kneet. Jeg har troen på omslagskjoler, eventuelt med tynn sykkelshorts under. Jeg bruker også mye løse linbukser, og A-formede skjørt. Maksikjoler er en gave til sånne som oss. 

Løs underdel og tettsittende overdel eller motsatt er et fint prinsipp. Jeg tror ikke på at du ikke er fin i singlet, men kanskje er det penest med singleter som er litt smale i ryggen? 

Anonymkode: 2727e...990

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ingenting i veien med kroppen, kun med tankegangen, tenker jeg😅

Anonymkode: 2e57a...990

Du sier noe der, selvkritiske er man jo 🙈 men jeg har "fedmelår" til tross for at jeg ellers er slank.

Annonse

Du, det er nesten ingen som er fine i sykkelshort som stopper litt over kneet. Jeg har troen på omslagskjoler, eventuelt med tynn sykkelshorts under. Jeg bruker også mye løse linbukser, og A-formede skjørt. Maksikjoler er en gave til sånne som oss. 

Løs underdel og tettsittende overdel eller motsatt er et fint prinsipp. Jeg tror ikke på at du ikke er fin i singlet, men kanskje er det penest med singleter som er litt smale i ryggen? 

Anonymkode: 2727e...990

Ååå dette var godt å høre 🙈

Maksikjoler? Googlet, men ble usikker. Er det de som er litt tettsittende under brystene og løse/vide ellers? Som denne feks?

Mulig, jeg skal teste litt forskjellig, takk for tips 😊 ift det med singlet så synes jeg at overarmene blir så fremtredende.

Screenshot_20230518_160445_Chrome.jpg

Har du vurdert singlet med skjorte/jakke over? 
For å venne deg til singlet. En vakker dag dropper du kanskje skjorta?

Jeg vil også anbefale å gå i en god butikk, der det jobber folk med blikk for slikt. Si det som det er, at det er vanskelig og ta i mot hjelp. Jeg gjorde det og ble så fornøyd - med noe jeg ALDRI ville valgt selv!

Lykke til! 

oslofrk skrev (1 time siden):

Har du vurdert singlet med skjorte/jakke over? 
For å venne deg til singlet. En vakker dag dropper du kanskje skjorta?

Jeg vil også anbefale å gå i en god butikk, der det jobber folk med blikk for slikt. Si det som det er, at det er vanskelig og ta i mot hjelp. Jeg gjorde det og ble så fornøyd - med noe jeg ALDRI ville valgt selv!

Lykke til! 

Ja, singlet med en Cardigan, skjorte el.l over elsker jeg 😊 føler meg bare så bredskuldret og svær når jeg ikke har noe over 🫣

Å då spennende! Jeg har også for vane å gå for det samme, og kanskje akkurat det å prøve noe jeg aldri ville prøvd er svaret? Takk for tips, skal gjøre dette 😁

Du sier noe der, selvkritiske er man jo 🙈 men jeg har "fedmelår" til tross for at jeg ellers er slank.

Du kan umulig ha fedmelår og hvem har lært deg at fedmelår er stygt? Du er helt sikkert fin som du er. Knelange sykkelshorts derimot, er ikke så fint. Jeg bruker ofte vide bukser med mønster om sommeren. Behagelig😊

Kjoler som går inn i midjen, og går til under kneet. Så bruker du kort tights under, sånn så det ikke gjør noe om kjolen sklir opp. Jeg bruker bare kjoler, og har lignende kroppsfasong. 

Jeg har flere av denne kjolen, og de er veldig lette og deilig å bruke på varme sommerdager. Og på meg sitter de veldig fint på.

https://www.indiska.com/no/moter/drakt/kjoler/kjoler-for-skoleavslutning/monstret-kortermet-kjole-111542822blue

Anonymkode: 7408e...21b

Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Du kan umulig ha fedmelår og hvem har lært deg at fedmelår er stygt? Du er helt sikkert fin som du er. Knelange sykkelshorts derimot, er ikke så fint. Jeg bruker ofte vide bukser med mønster om sommeren. Behagelig😊

Ingen, bare jeg som synes jeg er det 😬 har overvektige venninner som ikke finnes stygge, så det er bare eget selvbilde. Ja det hørtes behagelig ut 😍

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Kjoler som går inn i midjen, og går til under kneet. Så bruker du kort tights under, sånn så det ikke gjør noe om kjolen sklir opp. Jeg bruker bare kjoler, og har lignende kroppsfasong. 

Jeg har flere av denne kjolen, og de er veldig lette og deilig å bruke på varme sommerdager. Og på meg sitter de veldig fint på.

https://www.indiska.com/no/moter/drakt/kjoler/kjoler-for-skoleavslutning/monstret-kortermet-kjole-111542822blue

Anonymkode: 7408e...21b

Tall for tips og link til kjole 😁

Annonse

oslofrk skrev (4 timer siden):

Jeg håper sånn du finner klær du føler deg vel i😊

Fortell hvordan det går a! 😊

Så koselig at du lurer, og riktig timing også 😁

Jeg var ute og handlet klær på lørdag, og jeg fant mye fint som jeg ellers aldri hadde kommet til å prøve uten hjelpen deres 🤩❤️

Jeg ba om hjelp i butikken, og hadde med meg ei ærlig venninne i tillegg 😆Ble en skikkelig fangst, og jeg er så fornøyd!

1 omslagstopp, 2 capribukser som er høye i livet med knyting/bredt bånd(?), 2 sommerkjoler som når helt ned til anklene(maksikjoler?), og TRE lekre kjoler som når til under kneet (1 omslag, 2 vanlige som er tettsittende over og rett under brystene og vide ellers, 2 skjørt og to topper (bluser? Ser litt skjorteaktige ut).

Skjønner jo på kunskapsmangelen min at jeg ikke har peiling på klær, og dette var på tide! 

Tusen takk snille damer ❤️

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Så koselig at du lurer, og riktig timing også 😁

Jeg var ute og handlet klær på lørdag, og jeg fant mye fint som jeg ellers aldri hadde kommet til å prøve uten hjelpen deres 🤩❤️

Jeg ba om hjelp i butikken, og hadde med meg ei ærlig venninne i tillegg 😆Ble en skikkelig fangst, og jeg er så fornøyd!

1 omslagstopp, 2 capribukser som er høye i livet med knyting/bredt bånd(?), 2 sommerkjoler som når helt ned til anklene(maksikjoler?), og TRE lekre kjoler som når til under kneet (1 omslag, 2 vanlige som er tettsittende over og rett under brystene og vide ellers, 2 skjørt og to topper (bluser? Ser litt skjorteaktige ut).

Skjønner jo på kunskapsmangelen min at jeg ikke har peiling på klær, og dette var på tide! 

Tusen takk snille damer ❤️

Å, så utrolig koselig å høre at du fant så mye og er fornøyd i tillegg. Nå ble jeg veldig glad på dine vegne ❤️

Så hyggelig at du fikk brukt gode tips herfra. Hvilke butikker gikk du i? Trenger nye klær selv.

Anonymkode: 13b41...76a

Forskjellige. Floyd, only, HM, match, høyer. 

Var også innom kappahl, vic og vila, men var lei av prøving så ble bare titting på de siste. Kanskje neste gang 😊 Ble en del prøving, var ikke alt som var full klaff 🥵😆

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...