Gå til innhold

Kloke ord dessverre!

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Ok

Anonymkode: 05cd5...90a

Stemte det? Aldri kan noen skjønne hvorfor jeg føler som jeg gjør i situasjoner. Det menneskelige at man føler noe om ting skjer. Hva er grunnen? 

Anonymkode: 9f0ba...740

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (45 minutter siden):

At det hadde vært veldig kjekt og når det hadde passet for meg. 

Spurte du når det passet for henne? Jeg ville svart noe sånt: Ja, det vil jeg gjerne. Når og hvor tenker du? Eller: Når passer det for deg? Og så komme med noen dager du kan, men at du muligens kan andre dager også?

Anonymkode: 3199a...8a6

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Spurte du når det passet for henne? Jeg ville svart noe sånt: Ja, det vil jeg gjerne. Når og hvor tenker du? Eller: Når passer det for deg? Og så komme med noen dager du kan, men at du muligens kan andre dager også?

Jepp. Og når det gikk litt tid uten svar går det an å følge opp med «passet noen av de tidene for deg? Hadde vært fint å treffes». Men HI gjør ikke slikt. Andre skal stå for kontakten. 

Anonymkode: 05cd5...90a

Men hvorfor koster det deg så mye å ta kontakt igjen? Det var hun som tok første steget, og så har det tydeligvis skjedd noe som gjorde at hun har glemt det bort. Ingen tar kontakt ut av det blå for å si at hun vil møte deg bare for å kunne være slem og ikke svare. Men mange har travle liv, og ting kan gå litt opp i røyk. Det betyr ikke at ikke lysten til å gjennomføre det er der. Ta kontakt igjen! 

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Men hvorfor koster det deg så mye å ta kontakt igjen? Det var hun som tok første steget, og så har det tydeligvis skjedd noe som gjorde at hun har glemt det bort. Ingen tar kontakt ut av det blå for å si at hun vil møte deg bare for å kunne være slem og ikke svare. Men mange har travle liv, og ting kan gå litt opp i røyk. Det betyr ikke at ikke lysten til å gjennomføre det er der. Ta kontakt igjen! 

Man kommer da på dette igjen og gjør noe mer med det om man vil vel? 
Jeg har slengt ballen til henne med å svare så nå ligger den dø der. 
Samme som en brevvenn og ikke svar. 

Jeg vil ikke ha flere skuffelser fra mennesker. 

Annonse

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Stillhet betyr ikke interessert! 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tanker på det? 

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Tanker på det? 

Du vil ikke ha flere skuffelser fra mennesker, men du vil ha venner? Da må du nok slutte å sette opp vennskapene som en ligning som skal balanseres og slutte å være så stri på at du ikke skal kontakte folk når du mener ballen ligger på deres banehalvdel. De tre siste gangene jeg og min beste venninne har funnet på noe sammen så har det vært på mitt forslag. Om jeg skulle gjort som deg så hadde det bare blitt én gang for da hadde jeg sittet med hendene i fanget og tenkt at nå er det hennes tur. Dette er vel sånn ca. hundrede gang noen skriver det, men vennskap er ikke nødvendigvis annenhver gang. 

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Selvom det ikke er verdensundergang og det du skriver om Ukraina er ikke passende her. Så kan ting som påvirke enkelt person være noen for dem. Lite penger og opp i vekt ( mer enn 2 kg) og ønske om kjæreste betyr noe for meg. Er det galt? Får vel inntrykk av at du latterliggjør mine ting. 

DER sa du faktisk noen kloke ord. 😊

Man har lov til å si at man savner å ha en kjæreste, er lei seg over å ha gått opp 10 kilo, selvom andre har det verre. 

Det er alltid noen som har det bedre, og alltid noen som har det verre. 

Det med venner... Ta kontakt du, enn å sitte å vente. Hvis du er så bitter på vennene dine, så dropp dem helt da. Hvis dette plager deg så vannvittig mye, er det jo ikke noe vits at du plager deg selv med disse tankene. 

Ta et valg. Enten lar du vennene dine være slik de er, eller så avslutter du vennskap. Ikke gå sånn. i midten og sulle og ødelegge deg selv. Totalt unødvendig. 

Eller liker du drama? liker du å ha det vondt? Ta et valg og stå for det. 

Skjønner ikke at du orker å bruke så mye energi på dette. 

Er det ingenting annet du har glede av? Du bruker for mye tid på dette her. 

Anonymkode: 2fa07...790

Annonse

DER sa du faktisk noen kloke ord. 😊

Man har lov til å si at man savner å ha en kjæreste, er lei seg over å ha gått opp 10 kilo, selvom andre har det verre. 

Det er alltid noen som har det bedre, og alltid noen som har det verre. 

Det med venner... Ta kontakt du, enn å sitte å vente. Hvis du er så bitter på vennene dine, så dropp dem helt da. Hvis dette plager deg så vannvittig mye, er det jo ikke noe vits at du plager deg selv med disse tankene. 

Ta et valg. Enten lar du vennene dine være slik de er, eller så avslutter du vennskap. Ikke gå sånn. i midten og sulle og ødelegge deg selv. Totalt unødvendig. 

Eller liker du drama? liker du å ha det vondt? Ta et valg og stå for det. 

Skjønner ikke at du orker å bruke så mye energi på dette. 

Er det ingenting annet du har glede av? Du bruker for mye tid på dette her. 

Anonymkode: 2fa07...790

Orker egentlig ikke det. Er utmattet av det. Så lei. Alt for mye energi på det. 

Himmel og hav skrev (1 time siden):

Du vil ikke ha flere skuffelser fra mennesker, men du vil ha venner? Da må du nok slutte å sette opp vennskapene som en ligning som skal balanseres og slutte å være så stri på at du ikke skal kontakte folk når du mener ballen ligger på deres banehalvdel. De tre siste gangene jeg og min beste venninne har funnet på noe sammen så har det vært på mitt forslag. Om jeg skulle gjort som deg så hadde det bare blitt én gang for da hadde jeg sittet med hendene i fanget og tenkt at nå er det hennes tur. Dette er vel sånn ca. hundrede gang noen skriver det, men vennskap er ikke nødvendigvis annenhver gang. 

Ønsker venner, men ikke bli skuffet. 

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Stemte det? Aldri kan noen skjønne hvorfor jeg føler som jeg gjør i situasjoner. Det menneskelige at man føler noe om ting skjer. Hva er grunnen? 

Mange skjønner hvorfor. Men de syns likevel ikke at det du legger til grunn for din fornærmethet er nok til å legitimere at du dyrker en evinnelig martyrrolle. Du koker suppe på en veldig tynn spiker for å få det til å høres ut som om du er et offer, alle er urettferdige mot deg, alle svikter, alle lurer deg eller er ute etter deg, du har ingen ting å være takknemlig for, alle dine (bittesmå) problemer er større enn alle andres og så videre. Og ikke minst: du selv gjør aldri noen feil i hvordan du pleier dine relasjoner! Selv om du  aldri tar initiativ selv og heller aldri tar deg bryet med å "lande" luftige planer. I stedet tester og tester du vennene dine. Setter dem på usynlige prøver for å se hvem som tar kontakt først. Lager halvveise avtaler for å sjekke om de andre følger opp, eller om de forventer at du skal gjøre det. Unnlater å svare hvis du er fornærma på dem, men tillegger dem masse onde hensikter hvis de ikke svarer deg fort nok. Tolker dem som ondskapsfulle hvis de sender en snap fra noe hyggelig, og tolker dem som snikete hvis de drikker kaffe uten deg. 

Jeg er bare så sjeleglad for at jeg ikke har sånne drittvenninner. 

Anonymkode: 92243...b09

Skal sluttet med denne nå. 

Du bør i alle fall slutte med fleinsopp. For det meste som skjer av forferdeligheter i livet ditt, skjer inne i din egen fantasi. Et nokså mørkt og innestengt sted!

Orker egentlig ikke det. Er utmattet av det. Så lei. Alt for mye energi på det. 

Du liker det jo. Du elsker å lide. Det er kun lidelsen som kan gi deg en forklaring på hvorfor livet ditt er en mislykket branntomt. Hvis du kuttet ut alle de utilfredsstillende vennskapene, ville du måtte innrømme for deg selv hva det er som er grunnen til all frustrasjonen. Da hadde du ikke hatt andre å skylde på, men i stedet måtte du ha innsett at din kjedsomhet er ditt eget verk, 100%

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Dere synes tydeligvis det er helt greit og topp å ikke få svar fra noen og bryr dere ikke om det? Og at jeg er rar når jeg reagerer på det, 

Du gjør jo eksakt det samme med andre! Hele tiden! Og de folka vet ikke engang hva galt de har gjort, du kan sette dem i ishuset bare de har tatt seg en kaffekopp på en kafé!

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Var ikke mye oppløftende lesing her. Ble lei meg. 
Så ingen ville vært min venn og jeg er ikke noe person å være med? Må gjerne gi det opp da. 

Beklager, men kan du holde kjeft! Du har fått så uendelig mange gode svar, men de gir du blanke faen i. 

Anonymkode: 52211...686

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Så ingen ville vært min venn og jeg er ikke noe person å være med? Må gjerne gi det opp da. 

Jeg vil ha en venn som ikke blir sur for at jeg glemmer å svare, eller rekker å følge opp alt hele tiden. En som ikke holder regnskap på hvem sin tur det er å ta kontakt. Hvis du er sånn, vil jeg være vennen din 🙂

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du ser ikke én eneste annen utvei, altså? Det er ikke et alternativ at DU selv begynner å oppføre deg annerledes mot vennene dine? Slutter å teste dem? Slutter å være så needy? Slutter å bedømme dem som "ikke interessert" bare fordi de har mer i livet sitt enn du?

Så lenge du sitter hjemme på ræven og venter på å bli fridd til, sånn at du kan avvise eller ta imot, så vil du ikke få et sosialt liv. Vi som HAR et sosialt liv driver ikke sånn. Vi deltar aktivt i det som skjer ute i verden utenfor vår egen navle. Men det vil ikke du, du går på jobb og går hjem, og så setter du deg og mugner. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...