Gå til innhold

Drukket et glass vin, kan jeg kjøre?

Anbefalte innlegg

Jeg drakk et glass vin (8,5%) til middag kl 19.30. Jeg har nå fått telefon om at faren min er alvorlig syk og trolig ikke overlever natten. 

Det går ingen buss og det tar 40 min å kjøre til sykehuset.

Når kan man kjøre?

Ingen familiemedlemmer har anledning til å kjøre enten pga alkohol eller sitter hjemme med barn.

Anonymkode: dda2b...21c

Fortsetter under...

Jeg hadde kjørt, hvis det var eneste mulighet♥️
Vel og merke hvis jeg på ingen måte hadde følt meg ruset de siste 2 timene, og det blir ikke jeg av ett glass sammen med mat.

Mulig du ligger så vidt over grensa, men mest sannsynlig ikke.

ma(G)ma med to små :) skrev (Akkurat nå):

Jeg hadde kjørt, hvis det var eneste mulighet♥️
Vel og merke hvis jeg på ingen måte hadde følt meg ruset de siste 2 timene, og det blir ikke jeg av ett glass sammen med mat.

Mulig du ligger så vidt over grensa, men mest sannsynlig ikke.

Jeg merker absolutt ikke at jeg har drukket vin, men det føles så feilå skulle kjøre. Har virkelig prøvd å finne andre alternativer da jeg er desperat etter å komme meg dit. 

Ts

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg merker absolutt ikke at jeg har drukket vin, men det føles så feilå skulle kjøre. Har virkelig prøvd å finne andre alternativer da jeg er desperat etter å komme meg dit. 

Ts

https://avogtil.no/promillekalkulator/

Prøv denne, så kanskje du blir litt klokere♥️

Annonse

Kroppen forbrenner 0,15 i timen omtrent, dvs at hvis du ikke skyller ned glasset og har en normal kropp, vil du ikke passere grensen på 0,2 med en enhet. 

Jeg håper du kom deg på sykehus og fikk være mer pappaen din ❤️

Anonymkode: 18479...e33

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

I sånne situasjoner bruker man penger på taxi.

Anonymkode: 19bb6...83a

Du vet at mange av oss i dette landet bor på steder hvor det ikke er taxitjenester på kveld/natt/helligdag?

Og at mange faktisk ikke har råd til å ta taxi i 40 min på en helligdag?

Hi hadde sikkert tatt taxi dersom det var et alternativ.

Håper du rakk fram i natt, HI♥️

ma(G)ma med to små :) skrev (2 timer siden):

Du vet at mange av oss i dette landet bor på steder hvor det ikke er taxitjenester på kveld/natt/helligdag?

Og at mange faktisk ikke har råd til å ta taxi i 40 min på en helligdag?

Hi hadde sikkert tatt taxi dersom det var et alternativ.

Håper du rakk fram i natt, HI♥️

Hvis det står om livet og hvis taxi er mulig, vil vel mange velge det selv om man har dårlig råd? Eller ringe noen venner/bekjente for å be om hjelp til å komme fram? Å kjøre med eventuell promille er vel aldri et alternativ?

Annonse

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvis det står om livet og hvis taxi er mulig, vil vel mange velge det selv om man har dårlig råd? Eller ringe noen venner/bekjente for å be om hjelp til å komme fram? Å kjøre med eventuell promille er vel aldri et alternativ?

Har man ikke 2000 kroner å bruke så kan man jo ikke velge det!

Anonymkode: 6498b...5d8

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Har man råd til vin har man råd til taxi.

Anonymkode: aef72...450

For det kan ikke være at hun har fått ei flaske i gave en gang, eller har hatt den stående i noen år. 

Litt snevert tankesett du kanskje? 

Anonymkode: 791b6...ac9

Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Har man råd til vin har man råd til taxi.

Hvilken logikk er det? Så hvis man kan kjøpe en flaske vin til 100 kroner for å kose seg til middagen på 17.mai, så har man også 2000 kroner å bruke på taxi?? Si meg, er du så tungrodd eller gjør du deg til?

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Hvilken logikk er det? Så hvis man kan kjøpe en flaske vin til 100 kroner for å kose seg til middagen på 17.mai, så har man også 2000 kroner å bruke på taxi?? Si meg, er du så tungrodd eller gjør du deg til?

Og hvordan vet du at dette menneskets taxitur ville koste 2000,-? Det er vel tidenes overdrivelse. 
Og helt alvorlig. Har man ikke råd til den uforutsette utgiften er det nok ikke vin man prioriterer å bruke pengene på. 
Men nok om det, håper HI rakk frem på trygt vis ❤️

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Og hvordan vet du at dette menneskets taxitur ville koste 2000,-? Det er vel tidenes overdrivelse. 
Og helt alvorlig. Har man ikke råd til den uforutsette utgiften er det nok ikke vin man prioriterer å bruke pengene på. 
Men nok om det, håper HI rakk frem på trygt vis ❤️

Ja det var det. Her ville en taxitur koster 908 kroner for å kjøre 40 minutter. Jeg er bare så sinnsykt lei av at folk mener at det bare er å ta seg råd. Ikke alle har mulighet til det. Jeg har 12 flasker rødvin. Har ikke kjøpt en eneste en av de. Folk er altfor raske til å dømme 

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Hun har drukket ett glass vin med 8,5 % 19.30, det skal være noe alvorlig galt med leveren om hun har promille over 0,2 to timer senere. 

De fleste her inne har nok hatt en og annen våkenatt som har gjort de til en større risiko i trafikken enn det her. 

Jeg praktiserer nulltoleranse selv hva gjelder alkohol og bilkjøring, men det må faktisk være mulig å bruke hodet litt (enkel matematikk) før en tyr til moralsk pekefinger. 

Anonymkode: 18479...e33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...