Gå til innhold

Djurs sommerland eller Legoland?

Anbefalte innlegg

Vi skal til Danmark i sommer, men lenge siden vi har vært der nå. Hvilke fornøyelsesparker er kjekkest for en på 6 år? 🙂 Han er ikke av den tøffe typen som liker berg og dal baner og sånne heftige karuseller. Vi skal bo i Grenaa, ca 20 min fra Djurs, og ca 2 timer fra Legoland. Vi tenkte også en tur til Randers regnskog og Kattegat akvariet. 6 åringen vil egentlig til Legoland, men liker ikke å kjøre bil, 😉

Anonymkode: d07bc...18e

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440294-djurs-sommerland-eller-legoland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kjempeglad i djurs. Riktignok noen år siden vi har vært der pga korona, men ungene elsket det. De var vel 5 og 7 sist vi var der. Veldig fin park synes jeg.

Jeg liker forresten også Legoland så kanskje ikke mye hjelp å få i meg.. 

Anonymkode: 9319d...81a

Om han er en litt forsiktig type som ikke liker store karuseller er definitivt Legoland å foretrekke.

Mine unger elsker Djurs, men de får aldri nok av karuseller. Da de passerte 140 cm og kunne kjøre alle karusellene der var lykken komplett.

Men det er jo mer å se på i Legoland.

Begge parkene heter fornøyelsespark, men Djurs er helt klart en karusellpark mens Legoland har mange andre ting også.

Anonymkode: b773c...08d

Annonse

Takk for svar 🙂, jeg var i Djurs sommerland hver sommer når jeg var liten, men har jeg ikke vært der siden jeg var 13, har veldig mange gode minner der fra . Ingen av oss har vært i Legoland. Gutten min er er stikk motsatt av det jeg var, han liker best traktorbaner, gokart, krasjbiler og slike ting, jeg elsket alt som gikk fort og høyt 😉

Anonymkode: d07bc...18e

Djurs! Der er er det mulig å få litt armslag innimellom, mye grøntområder og lett å finne benker. Det er flere områder der som passer en 6 åring, cowboy, dinosaur-pirat, bondegård, viking og badeland. 
legoland er det utrolig tett med folk.

Anbefaler også en dyrepark som ikke ligger langt fra Grenaa. Ree Ebeltoft Safaripark.

Dersom dere er er i Århus området, er Marselienborg park et hyggelig sted å stoppe. Stor park, med gratis inngang hvor det går småhjort omkring. Husk epler/gulrøtter om dere vil gi dyrene mat. 

Anonymkode: f2be3...5fc

Definitivt djurs sommerland. Der har de trampoliner, klatrestativ, mange rolige karuseller, kjempefine lekeplasser, graving etter gull, osv. Det er god køavvikling, dedikerte  ansatte som gjør en ekstra innsats for barna. Min erfaring med legoland er at det er sure ansatte, stor trengsel, mye ekstrakostnader og lange køer. Jeg vil også anbefale en liten dyrepark som heter munkholm zoo. Der kan man kjøpe mat til dyra og gå inn til mange av de😊 

Anonymkode: 3a070...e33

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...