Gå til innhold

Indre uro!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ditt beste tips til å roe ned indre uro?! Hva hjelper deg? 

Anonymkode: 1cde3...d94

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå tur, trene, puslespill, musikk, dansing, lesing. Mange ganger må jeg bare vente det ut. Ingenting hjelper.

Hvis jeg har indre uro pga ustabilt blodsukker (par timer etter mat) hjelper det noen ganger å spise mandler, egg, nøtter, potetgull etc.

Anonymkode: a399e...f40

Skrevet

Spørs hvilken type indre uro?

Anonymkode: 5c996...177

Skrevet

Sett på musikk som gammel punk ala Sex Pistols. Høyt og minst en time. Når du skrur av vil du kanskje bli så lettet at du roer ned. 

Skrevet
ReneRene skrev (9 minutter siden):

Sett på musikk som gammel punk ala Sex Pistols. Høyt og minst en time. Når du skrur av vil du kanskje bli så lettet at du roer ned. 

🤣🤣🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Spørs hvilken type indre uro?

Anonymkode: 5c996...177

Der pulsen er høy, trykk i brystet, kroppen skjelver osv

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Gå tur, trene, puslespill, musikk, dansing, lesing. Mange ganger må jeg bare vente det ut. Ingenting hjelper.

Hvis jeg har indre uro pga ustabilt blodsukker (par timer etter mat) hjelper det noen ganger å spise mandler, egg, nøtter, potetgull etc.

Slitt med det i noen mnd men er som om kroppen ikke vil roe ned. Er sliten også så kroppen er i en figh/flight modus. Er sykemeldt men ingenting hjelper. Blir gal av det og søvnen er dårlig også

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Der pulsen er høy, trykk i brystet, kroppen skjelver osv

Hva er det som trigger det tror du? For meg kan det ofte være stress,ustabilt blodsukker eller generell angst. Jeg forsøker ulike ting etter hva som trigger.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Slitt med det i noen mnd men er som om kroppen ikke vil roe ned. Er sliten også så kroppen er i en figh/flight modus. Er sykemeldt men ingenting hjelper. Blir gal av det og søvnen er dårlig også

Min psykolog sier det er dokumentert at det hjelper å høre på såkalte attention training technic (att). Jeg brukt en på YouTube. Jeg synes det er kjempekjedelig, men ifølge han skal det virke hvis han gidder å gjennomføre over en lengre periode.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Hva er det som trigger det tror du? For meg kan det ofte være stress,ustabilt blodsukker eller generell angst. Jeg forsøker ulike ting etter hva som trigger.

Det som trigger er alt nå, stress, høye lyder, bråk osv. jeg sluttet å røyke i mars etter uendelig mange år, jeg drikker kun vann, spiser ikke snop eller søtt,is, kjeks, spiser mye frukt. Så prøver å gi kroppen det den trenger. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Min psykolog sier det er dokumentert at det hjelper å høre på såkalte attention training technic (att). Jeg brukt en på YouTube. Jeg synes det er kjempekjedelig, men ifølge han skal det virke hvis han gidder å gjennomføre over en lengre periode.

Aaah det skal jeg sjekke opp i, tusen takk 🙏🏻

jeg prøver å høre på slik frekvens lyd på youtube, healing osv får å prøve å roe ned kroppen men den er stuck i det moduset. Kjenner jeg blir stresset av det så blir gjerne en ond sirkel. Kjenner jeg blir dårlig i kroppen av å ha høy puls med uroen

Skrevet

Mobilspill, strikking som krever konsentrasjon, lydbok, høy musikk og dansing.

Anonymkode: 65c4d...555

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mobilspill, strikking som krever konsentrasjon, lydbok, høy musikk og dansing.

Anonymkode: 65c4d...555

Å lese noe jeg liker hjelper meg, men ikke lydbok😫 da må jeg ha bok forann meg så jeg kan følge med.. høy musikk klarer jeg ikke nå pga lyd overfølmsom 

takk for innspill🙏🏻

Skrevet

Anbefaler podcastene Uroskolen og Guro og Guru. Der har jeg lært masse om hvordan jeg skal håndtere uroen min❤️

Anonymkode: 625a0...57c

Skrevet

Finne jente og guttenavn til alle bokstavene i alfabetet, eller sanger fra A - Å

Anonymkode: 0096a...e8d

Skrevet

Jeg legger kabal på telefonen.

Anonymkode: 998a1...51e

Skrevet

Jeg løper. Hver dag. Det forebygger. 

Anonymkode: 4d52c...24e

Skrevet

Lavkarbo kosthold og trening hjalp meg. Enten gå tur, løpe eller styrketrening. Kroppen kom i balanse. 

Anonymkode: 1b1da...626

Skrevet

Trekk sakte gjennom nesa, så dypt at du tror du ikke får inn mer luft, så trekker du pusten kjapt en gang til (mens du har all luften du pustet sakte inn inne), pust så sakte ut gjennom munnen. Gjør det 2-3 ganger på rad. Senker kortisolnivået og «resetter» netvesystemet.

Mulig du må gjøre det flere ganger ila dagen de første dagene, men det hjelper på det verste iallfall 

Anonymkode: 6acd3...c6a

Skrevet

Har du sjekket stoffskifte. Mitt var høyt, hadde slike episoder i to år, gikk til og med 48 timer med hjertemåler. Svimte av osv før en lege på legevakta sa jeg burde sjekke det hos fastlegen. Det viste seg jeg hadde knuter på skjoldbruskkjertelen og måtte ta radioaktivt jod for å senke stoffskiftet. Og jeg som trodde jeg var blitt gal😅 i

Anonymkode: 12f88...6c2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har du sjekket stoffskifte. Mitt var høyt, hadde slike episoder i to år, gikk til og med 48 timer med hjertemåler. Svimte av osv før en lege på legevakta sa jeg burde sjekke det hos fastlegen. Det viste seg jeg hadde knuter på skjoldbruskkjertelen og måtte ta radioaktivt jod for å senke stoffskiftet. Og jeg som trodde jeg var blitt gal😅 i

Anonymkode: 12f88...6c2

Sjekket det i februar men er ikke blitt bedre.. skal ta nye blodprøver neste gang. Ja man føler seg galen til slutt av alle symptomene. 

Skrevet

Mindfulness og terapi. Jeg har gått til psykolog for å snakke om bakenforliggende årsaker til uroen, bearbeide vonde minner og lære å ta hensyn til når kroppen sier stopp, når kroppen sier at nå trenger jeg en pause. Jeg har en krevende hverdag med kronisk syke barn, som er en del av årsaken til uroen. Å lære å ta hensyn til kroppen, og samtidig ivareta barn, hus og jobb, har vært en balansegang.

Anonymkode: f9d8a...c83

Skrevet

Orgasme lindrer stress og indre uro, du vil slappe av. Om du ikke har mulighet til å ha sex har du alltid mulighet til å ordne det selv. 

Anonymkode: 7d284...983

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...