Gå til innhold

Får barna deres penger til 17?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

😄😄 Bortsett fra bonus så er både feriepenger og halv skatt «tvungen sparing» fra staten sin side. Det betyr bare at din totale årslønn blir fordelt litt ujevnt gjennom året. 

Anonymkode: 7121e...04e

Joa, men det føles nødvendigvis ikke slik. For min del reknes det som ekstra penger, siden de ikke reknes med i hverdagsbudsjettet. Så hvis en vil lære barn om økonomi, kan en vel gi de «feriepenger», som blir tatt fra ukelønnen, ved 17. mai. Eller så kan en bare unne barna noe ekstra på slike dager.

Anonymkode: 6f73d...298

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om mine barn får penger til søtten/sytten? 

Anonymkode: 8e397...d96

Skrevet
Anonym bruker skrev (50 minutter siden):

Joa, men det føles nødvendigvis ikke slik. For min del reknes det som ekstra penger, siden de ikke reknes med i hverdagsbudsjettet. Så hvis en vil lære barn om økonomi, kan en vel gi de «feriepenger», som blir tatt fra ukelønnen, ved 17. mai. Eller så kan en bare unne barna noe ekstra på slike dager.

Anonymkode: 6f73d...298

Det er alt for mange som ikke har lært seg å spare til ferie, jul ol. Derfor har staten måttet innføre tvungen sparing i form av feriepenger og forskjøvet skatt.

Anonymkode: 674de...857

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det er alt for mange som ikke har lært seg å spare til ferie, jul ol. Derfor har staten måttet innføre tvungen sparing i form av feriepenger og forskjøvet skatt.

Anonymkode: 674de...857

🙄

Anonymkode: 2e471...0c6

Skrevet

Nei, de får ikke penger hverken av oss eller besteforeldre. De får en is/brus/pølse når de vil ha. Leker/konkurranser er gratis. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...