Anonym bruker Skrevet 16. mai 2023 #26 Skrevet 16. mai 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): 😄😄 Bortsett fra bonus så er både feriepenger og halv skatt «tvungen sparing» fra staten sin side. Det betyr bare at din totale årslønn blir fordelt litt ujevnt gjennom året. Anonymkode: 7121e...04e Joa, men det føles nødvendigvis ikke slik. For min del reknes det som ekstra penger, siden de ikke reknes med i hverdagsbudsjettet. Så hvis en vil lære barn om økonomi, kan en vel gi de «feriepenger», som blir tatt fra ukelønnen, ved 17. mai. Eller så kan en bare unne barna noe ekstra på slike dager. Anonymkode: 6f73d...298
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2023 #27 Skrevet 16. mai 2023 Om mine barn får penger til søtten/sytten? Anonymkode: 8e397...d96
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2023 #28 Skrevet 16. mai 2023 Anonym bruker skrev (50 minutter siden): Joa, men det føles nødvendigvis ikke slik. For min del reknes det som ekstra penger, siden de ikke reknes med i hverdagsbudsjettet. Så hvis en vil lære barn om økonomi, kan en vel gi de «feriepenger», som blir tatt fra ukelønnen, ved 17. mai. Eller så kan en bare unne barna noe ekstra på slike dager. Anonymkode: 6f73d...298 Det er alt for mange som ikke har lært seg å spare til ferie, jul ol. Derfor har staten måttet innføre tvungen sparing i form av feriepenger og forskjøvet skatt. Anonymkode: 674de...857
Anonym bruker Skrevet 16. mai 2023 #29 Skrevet 16. mai 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det er alt for mange som ikke har lært seg å spare til ferie, jul ol. Derfor har staten måttet innføre tvungen sparing i form av feriepenger og forskjøvet skatt. Anonymkode: 674de...857 🙄 Anonymkode: 2e471...0c6
Amalies mamma Skrevet 16. mai 2023 #30 Skrevet 16. mai 2023 Nei, de får ikke penger hverken av oss eller besteforeldre. De får en is/brus/pølse når de vil ha. Leker/konkurranser er gratis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå