Gå til innhold

Normalt å være så mye sammen?

Anbefalte innlegg

Har ei jente som snart blir 15, hun har kjæreste som blir 17 år. De er sammen hele jævla tiden. Hun er svært lite med venninner, greit nok da de er mye opptatt, men er hun sammen med de så henger han kjæresten på. 

Han går ikke på skole akkurat nå, så følger henne til bussen hver morgen og følger henne hjem, er her hele tiden omtrent, av og til sier vi nei til at han kan spise middag her, vi er 5 stk i familien så mange munner å mette. Er hun her hjemme alene uten han så snakkes de på telefonen, til de treffes igjen.

For all del, han er hyggelig og grei, selv om de har gjort noen dumme ting osv, men jeg syns de er litt vel mye sammen, kan ikke være sunt.

Har snakket med henne flere ganger, og de sammen, at det er lurt å være litt sammen med venner og, så ikke de mister de, men det går ikke inn. Vi kan jo ikke nekte de å være sammen, men jeg syns det virker helt sykt.

Hun virker mere irritabel, blir fortere hissig/sint når hun er mye med han, enn når hun har en liten pause når vi f.eks er borte en helg eller ferie. Er to forskjellige unger.

Dere som har ungdom med kjæreste, er de mye sammen, klarer de å ta en pause fra hverandre? 

Anonymkode: 12524...22c

Fortsetter under...

Jada. De to siste kjærstene til eldste har omtrent bodd her. Sammen hele tida, enten fysisk eller på telefon. Til jul ble det kriiise fordi de skulle være fra hverandre siden de begge skulle reise. Flaks for dem, så endte de på samme sted etter to dager. Var sammen noen timer og da de skulle si hade begynte begge å grine fordi det var TRE dager til de fikk se hverandre igjen!!! Jeg har gitt beskjed nå at jeg er ferdig med å fø på unger som ikke er mine så han hun dater nå har ikke vært her enda. Blir sliten av å hele tiden ha ett ekstra menneske i hus. 

Anonymkode: b2d33...3b0

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Jada. De to siste kjærstene til eldste har omtrent bodd her. Sammen hele tida, enten fysisk eller på telefon. Til jul ble det kriiise fordi de skulle være fra hverandre siden de begge skulle reise. Flaks for dem, så endte de på samme sted etter to dager. Var sammen noen timer og da de skulle si hade begynte begge å grine fordi det var TRE dager til de fikk se hverandre igjen!!! Jeg har gitt beskjed nå at jeg er ferdig med å fø på unger som ikke er mine så han hun dater nå har ikke vært her enda. Blir sliten av å hele tiden ha ett ekstra menneske i hus. 

Er for åpent hus, men det kan bli litt mye av det som du sier, alltid en ekstra person i huset. De er jo mest på rommet, men det er HELE tiden. Skjønner at det er normalt, men kan virkelig ikke være sunt.

Takk for svar.

Hi

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Er for åpent hus, men det kan bli litt mye av det som du sier, alltid en ekstra person i huset. De er jo mest på rommet, men det er HELE tiden. Skjønner at det er normalt, men kan virkelig ikke være sunt.

Takk for svar.

Hi

Nei det tenker jeg og. Ser jo at de begge, uansett hvilken kjærste det var, mista alle andre rundt seg. Også blir det slutt og vanskelig å ta opp kontakten igjen med de gamle. Nå er min litt eldre, så hun hadde de boende her. Selv når hun var på jobb kunne kjærsten fint være her! Hyggelige gutter begge to, men innimellom har jeg lyst å ligge på sofaen og bare være 😅

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Nei det tenker jeg og. Ser jo at de begge, uansett hvilken kjærste det var, mista alle andre rundt seg. Også blir det slutt og vanskelig å ta opp kontakten igjen med de gamle. Nå er min litt eldre, så hun hadde de boende her. Selv når hun var på jobb kunne kjærsten fint være her! Hyggelige gutter begge to, men innimellom har jeg lyst å ligge på sofaen og bare være 😅

Er det jeg er redd for og, at hun ikke skal ha noen hvis det blir slutt. Men vi har snakket om det så mange ganger, så får ikke gjort så mye mer. 

Hadde ikke vært aktuelt at de bodde her altså😂

Annonse

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Er det jeg er redd for og, at hun ikke skal ha noen hvis det blir slutt. Men vi har snakket om det så mange ganger, så får ikke gjort så mye mer. 

Hadde ikke vært aktuelt at de bodde her altså😂

Det er desverre noe de ikke ser selv. Husker jo hvordan jeg og var i den alderen… 🙈

Nei hadde vært deilig å slippe; men da hadde hun heller bodd der så måtte velge!😁

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hun er 14 og han overnatter? 

Anonymkode: 919e7...2e4

Nei nei, er du gal. Ikke aktuelt, men utenom natten og når hun er på skolen er de sammen, han har til og med dratt til hennes skole for å møte henne.

Hi

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det er desverre noe de ikke ser selv. Husker jo hvordan jeg og var i den alderen… 🙈

Nei hadde vært deilig å slippe; men da hadde hun heller bodd der så måtte velge!😁

Hehe...ser den, men regner med at hun/de er eldre enn 14 år?

Hi

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hehe...ser den, men regner med at hun/de er eldre enn 14 år?

Hi

Ja absolutt! Hun var 17 med første, da var de både her og der. 18 med andre, og han bodde på hybel så da var de her. Hun hadde heldigvis ikke kjærste så tidlig🙈 

sønnen min hadde kjærste da han var 13, men de var ikke sååå mye sammen

Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Ja absolutt! Hun var 17 med første, da var de både her og der. 18 med andre, og han bodde på hybel så da var de her. Hun hadde heldigvis ikke kjærste så tidlig🙈 

sønnen min hadde kjærste da han var 13, men de var ikke sååå mye sammen

Da hadde jeg ikke tenkt så mye på det, hadde jo snakket om det, men hun er bare 14, snart 15 da. At det skal være så seriøst så tidlig syns jeg er skremmende. Og at de er så opptatte av hverandre.

Hi

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Da hadde jeg ikke tenkt så mye på det, hadde jo snakket om det, men hun er bare 14, snart 15 da. At det skal være så seriøst så tidlig syns jeg er skremmende. Og at de er så opptatte av hverandre.

Hi

Det å isolere seg fra venner pga kjærste er ugreit uansett alder. Jeg har voksne venner som gjør det samme og det er en uting. En ekstra unge døgnet rundt er også en uting 😅 

Er vel noe med at man ikke ser andre enn kjærsten og lukker øya for resten av verden, uavhengig av alder 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Synes han høres veldig kontrollerende ut? Litt mye av det gode.

Anonymkode: 98dca...87e

Har tenkt det selv og spurt forsiktig om det til henne, men nei, var ikke noe sånt. Men ja, litt mye av det gode. Men for all del, det kan være vår datter som er pådriver her og.

Hi

Jeg har to gutter som har kjærester nå. 

Den ene klarer fint å balansere kjæreste, venner,trening, skole og jobb. Han ser henne noen timer, noen dager i uken. I helgene overnatter de gjerne en natt hos hverandre.  

Den andre er totalt oppslukt av kjæresten.  Vi ser han knapt, da hun veldig skjelden vil komme til oss. Han er på jobb og hjemme hos henne. Hun bor hjemme hos foreldrene sine.  

Venner ser han veldig sjelden,  og de har nok gitt helt opp. Får bare håpe de er der den dagen det eventuelt blir slutt. 

Vi har snakket med han noen ganger, om at en balansegang er lurt. Vi har også snakket om at vi savner å være sammen med han og at vi veldig gjerne ønsker å bli bedre kjent med kjæresten.  Men vi når dessverre ikke inn. Han må bare erfare, så får vi heller bare stå klare til å ta han/de i mot den dagen de ønsker å komme til oss. 

Anonymkode: 48698...ee8

Hi her.

Takk for svar dere. Et eksempel her, de var sammen på 17.mai, hadde frokost her et par stykker. Etter noen timer kom de ned til oss på skolen, hyggelig det. Så skulle vi til min familie etterpå. Vi ble jo der i flere timer, var vel hjemme ca 2030, da hadde mannen min fått melding av kjæresten hennes der det stod at vi måtte komme hjem snart, for de måtte være sammen.... jeg tenker at han kan da ikke bestemme når vi skal dra hjem fra selskap. I går var vi på utflukt hele dagen, som familie, hun maste om å dra hjem, begynte å bli kjedelig, for hun ville være sammen med venner, men så i bilen spør hun når vi er hjemme, for hun vil være med kjæresten. Så blir hun drit sur fordi vi må innom mine foreldre for å hente bikkja, og der fikk vi middag..

Jeg kjenner at dette begynner å ta litt av. Han har sendt mye meldinger til mannen min, maser om ting osv. Syns det er helt sykt til tider. Hun er bare 14 år.

Og nå skulle hun egentlig på senteret med ei venninne, venninna som spurte, men nå kunne hun plutselig ikke allikevel. Dattra våf ville ikke si hvoefor, men jeg har mine anelser, han skal være med. Vi så på snap kart hvor hun gikk for å ta bussen og var da innom gata han bor i, ingen naturlig vei til bussen. Kjenner at det koker inni meg, jeg er så dritt lei alt styret rundt dette.

Hi

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Eller så er det dattera til hi som er kontrollerende?

Anonymkode: 2bf94...57a

Det kan og være. Men er det normalt at han sender meldinger til oss og maser på oss om diverse? Blir sur fordi vi ble lenger enn planlagt. Kjenner jeg er litt sliten av dette. 

Hi

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Det kan og være. Men er det normalt at han sender meldinger til oss og maser på oss om diverse? Blir sur fordi vi ble lenger enn planlagt. Kjenner jeg er litt sliten av dette. 

Hi

Det er veldig spesielt og det må dere jo få sagt fra til han om. Begynne å stresse dere sånn er helt unødvendig. Kjenner dere foreldrene?

Anonym bruker skrev (28 minutter siden):

Hi

Kjenner varsellampene blinker litt hos meg nå, men mulig jeg er påvirket av egen oppvekst. Min første kjærlighet var slik, litt manipulerende, snakket alltid ned mine foreldre. Mamma var veldig stresset over dette, med god grunn, han fotfulgte meg omtrent rundt overalt. Jeg var blind på kjærlighet. Den dagen jeg gjorde det slutt holdt han meg fysisk igjen, ringte trusseltelefoner til venner, utrolig eiesyk. Det er ikke sunt. 

Min største kjærlighet er og var aldri slik, selv om vi var både unge og oppslukt av hverandre. Hvis du kjenner det litt i magen at dette ikke helt helt normalt, så skal du høre på den, være litt observant. Dessverre så er det slik at så lenge forelskelsen sitter godt i, er ikke den andre så lydhør. Litt urettferdig sånn sett, du må være litt tålmodig og tilgjengelig. 

Anonymkode: 2a729...6a6

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er veldig spesielt og det må dere jo få sagt fra til han om. Begynne å stresse dere sånn er helt unødvendig. Kjenner dere foreldrene?

Har møtt mor og hatt en samtale med han og henne for noen uker siden da de stakk av uten å si hvor de dro og ikke tok telefonen. Har vært en del styr kan du si. Vi så på loggen hennes på telefonen, uten å lese meldinger osv, svarer hun ikke med en gang ringer han henne gjentatte ganger eller sender flere meldinger på en gang. 

Skjønner at de er forelsket, men syns dette er sykt. Er som hun andre her skriver at de hører ikke hva vi sier. Har snakket med henne flere ganger på en rolig måte om alt rundt det å være kjærester og så intenst, at det ikke er sunt, men tror pokker det ikke går inn. 

Hi

Hun 14, han 16. Jeg hadde vært bekymret for sex og graviditet. Har dere snakket med henne om det?

Det forholdet høres ikke bra ut, kan ikke selv huske at noen av mine eller søskens forhold i nærheten av den alderen var så intense.

Du skriver at han ikke går på skole, jobber han ikke heller? Er hun alt han er opptatt av for tiden?

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Hun 14, han 16. Jeg hadde vært bekymret for sex og graviditet. Har dere snakket med henne om det?

Det forholdet høres ikke bra ut, kan ikke selv huske at noen av mine eller søskens forhold i nærheten av den alderen var så intense.

Du skriver at han ikke går på skole, jobber han ikke heller? Er hun alt han er opptatt av for tiden?

Du, det har vi vel snakket ihjel om 100 ganger med begge to, opp til flere ganger. 

Nei, han jobber ikke heller, skal begynne på skolen til høsten igjen. Det virker som at han er det ja, og drar henne med seg. Men hun er ikke vond å be.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...