Gå til innhold

Feriehus i italia

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser pent men gudsjammerlig kjedelig ut.

Anonymkode: a058b...fdb

Skrevet

Nei ikke til den prisen. Da hadde jeg heller valgt noe sentrumsnært. 

Anonymkode: b8f95...263

Skrevet

Ja, det var fint, men jeg skjønner ikke helt poenget med å betale for ferie der. Når det gjelder akkurat Italia så er det jo byene med attraksjonene som er noe å få med seg samt noe av maten. Nå er alle byer så internasjonale at man får samme maten i enhver europeisk storby, så jeg skjønner ikke det der. Roma er fint, og noen av de mindre byene langs kysten, men hvorfor er Italia så attraktivt?  Men nå liker jeg best storbyene da, så det er nok meg. Jeg ville heller hatt to uker på Hankø fremfor dette i så fall. Faktisk. 

Skrevet
ReneRene skrev (13 minutter siden):

Ja, det var fint, men jeg skjønner ikke helt poenget med å betale for ferie der. Når det gjelder akkurat Italia så er det jo byene med attraksjonene som er noe å få med seg samt noe av maten. Nå er alle byer så internasjonale at man får samme maten i enhver europeisk storby, så jeg skjønner ikke det der. Roma er fint, og noen av de mindre byene langs kysten, men hvorfor er Italia så attraktivt?  Men nå liker jeg best storbyene da, så det er nok meg. Jeg ville heller hatt to uker på Hankø fremfor dette i så fall. Faktisk. 

Jeg elsker alt ved dette. Turer, sykling, natur, tett på byen Trevi. Ikke langt fra Roma. Italia har alt. Maten, kulturen, naturen og språket. Jeg elsker den lokale maten og så elsker jeg små landsbyer. Dette huset er sånn sett perfekt plassert. Nydelige solnedganger får man også!

Anonymkode: 579e4...04d

Skrevet

Dette var litt dyrt. Området er sentralt. Vi leide hus med basseng der i samme området i to uker. Brukte det som base for å se resten av landet, da må du ha bil. Eget basseng er gull verdt!

Anonymkode: 3a0fe...eb8

Skrevet

Ser jo deilig ut da, ikke minst hører det litt til sjeldenheten med gode senger der, det er ett pluss for oss over 40 😅 

Kommer an på hva du er ute etter selvfølgelig, nå kjenner ikke jeg til Trevi spesifikt. Hvis du uansett skal ha leiebil er det ikke noe problem om det ikke er i sentrum. Tvert i mot tenker jeg. AC og basseng kommer sikkert godt med, det kan bli veldig varmt. By midt i en by i den varmen er ganske intenst. 

Anonymkode: ce8ba...aa3

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Ser jo deilig ut da, ikke minst hører det litt til sjeldenheten med gode senger der, det er ett pluss for oss over 40 😅 

Kommer an på hva du er ute etter selvfølgelig, nå kjenner ikke jeg til Trevi spesifikt. Hvis du uansett skal ha leiebil er det ikke noe problem om det ikke er i sentrum. Tvert i mot tenker jeg. AC og basseng kommer sikkert godt med, det kan bli veldig varmt. By midt i en by i den varmen er ganske intenst. 

Anonymkode: ce8ba...aa3

Vi får låne bil gratis av venner i området.  Vil ikke bo i en by så dette virket perfekt sånn sett.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Vi får låne bil gratis av venner i området.  Vil ikke bo i en by så dette virket perfekt sånn sett.

Hvorfor spør du da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor spør du da?

Fordi input fra folk som har erfaring med området er alltid gull verdt. Kan vi droppe sånn : hvorfor spør du? Er ikke tråden av interesse så er det bare å hoppe videre

Skrevet

Det ser superdeilig ut! Hadde mer enn gjerne reist dit. Jeg synes bygda i Italia er like bra som byene - og maten. Maten! 😍Nesten bedre på bygda enn i byene, spør du meg.

Skrevet

1 km fra Trevi, 30 min til fots? Da går du tregt 😉

For en stille og rolig ferie ser det supert ut.

Anonymkode: 50230...79b

Skrevet
Anonym bruker skrev (34 minutter siden):

Fordi input fra folk som har erfaring med området er alltid gull verdt. Kan vi droppe sånn : hvorfor spør du? Er ikke tråden av interesse så er det bare å hoppe videre

Fordi det virker som dere har bestemt dere. Vet ikke om innlegget var mest for å skryte kanskje? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Fordi det virker som dere har bestemt dere. Vet ikke om innlegget var mest for å skryte kanskje? 

Vi har bestemt oss for området. Altså Umbria. Ikke bestemt oss for hus. Vurderer 2 nå. Alt er ikke skryt og kan vi ikke droppe sånt som det? Hopp heller videre. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

1 km fra Trevi, 30 min til fots? Da går du tregt 😉

For en stille og rolig ferie ser det supert ut.

Anonymkode: 50230...79b

Hehe! Ja… blir vel rusling det tenker jeg. Godt mulig det er 1 km i luftlinje og mer kronglete vei til fots. Hi

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Italia har alt. Maten, kulturen, naturen og språket. 

Alle land har mat, kultur, natur og språk. Så da har alle land «alt» da…

Anonymkode: a766d...f41

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Alle land har mat, kultur, natur og språk. Så da har alle land «alt» da…

Anonymkode: a766d...f41

Når man glemmer at man er på DIB ; Italia har alt jeg elsker. Den italienske maten, naturen , språket og kulturen. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg elsker alt ved dette. Turer, sykling, natur, tett på byen Trevi. Ikke langt fra Roma. Italia har alt. Maten, kulturen, naturen og språket. Jeg elsker den lokale maten og så elsker jeg små landsbyer. Dette huset er sånn sett perfekt plassert. Nydelige solnedganger får man også!

Okay. Jeg vet ikke hva du mener med kultur og hva du egentlig ser av den på ferie, og italienere bruker absolutt ikke å bli kjent med tilfeldige turister altså. Da er faktisk til og med nordmenn mer åpne. Men jeg ser at området kan være fint, det er ikke det, og med språket skjønner jeg jo veldig godt da. Italiensk er vakkert. Og det er noe med å være omgitt av fremmedspråklige. Det gir en følelse av å være litt avkoblet det trauste og kjente norske. Det vet jeg alt om. Så fordel med nærhet til Roma om dere drar på sightseeing der. God vin er også et pluss. Men kultur og mat, hm. Jeg har fått bedre italiensk mat andre steder. De gjør gjerne mer ut av det i andre land fakrisk- for å imponere og bevare sitt rennome- noe de er svært opptatt av. Men du får ha god tur ihvertfall! 

Skrevet

Det ser helt fantstisk ut! Jeg hadde gjerne bodd der, forutsatt at vi hadde hatt bil. 

Skrevet
tante grusom master of law skrev (39 minutter siden):

Det ser helt fantstisk ut! Jeg hadde gjerne bodd der, forutsatt at vi hadde hatt bil. 

Bil er et must der , så det skal vi ha. Likte du denne bedre enn den andre jeg linket til? Hi

Skrevet

Nja. Italia er et lite spennende land. Ville ikke brukt penger på feriehus i Italia 

Anonymkode: 316b2...042

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nja. Italia er et lite spennende land. Ville ikke brukt penger på feriehus i Italia 

Anonymkode: 316b2...042

Den er god. Ikke alle må like Italia. :)

Skrevet

Innenlands i Italia på sommeren? Det må du ikke finne på. Det er stekende hett. Kommer ikke være en eneste italiener å se. De har vett på å flytte seg til kysten om sommeren. Jeg har bodd i Firenze i to år, og er helt øde med unntak av turister om sommeren. I tillegg synes jeg det var skikkelig dyrt og så drit kjedelig ut. 

Anonymkode: ccf3e...287

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Innenlands i Italia på sommeren? Det må du ikke finne på. Det er stekende hett. Kommer ikke være en eneste italiener å se. De har vett på å flytte seg til kysten om sommeren. Jeg har bodd i Firenze i to år, og er helt øde med unntak av turister om sommeren. I tillegg synes jeg det var skikkelig dyrt og så drit kjedelig ut. 

Anonymkode: ccf3e...287

Hehe! Vi er godt vant til innlands-Italia om sommeren. Derfor er vi sikre på område. Vi har vært i både Toscana og Umbria mange ganger midt på sommeren. Det er hvilket hus vi skal velge som er greia her. Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...