Gå til innhold

Sint brud. Er jeg helt på jordet?

Anbefalte innlegg

For en stund siden var jeg i bryllup. Kompis av mannen. Det var med overnatting. (Som vi betalte selv)

Middag og fri bar. 
Jeg drakk to glass vin til maten og en rusbrus fra baren. Så drakk jeg bare brus og vann. Mannen drakk omtrent det samme men tok én konjakk også. Noen var kanskje litt beruset men det var ikke noe fylleslag.  Det var en hyggelig fest og god stemning. Vi danset og hadde det hyggelig. Utover kvelden merker jeg at både bruden og brudens mor surner. Dagen etter til frokost møter jeg bruden, smiler og takker for gårsdagen og sier alt hadde vært helt nydelig. Da får jeg slengt i fleisen, klart det er nydelig når alt er gratis! Jeg ble helt satt ut men klarer å samle meg og spør hva hun mener? Dere har jo invitert til fest. Hun sa at hun syntes det var hårreisende at voksne folk kunne drikke slik med begge hender. Jeg sa at jeg ikke hadde sett en slik drikking. Nei det var jo klart all den tid jeg sosa rundt med dyre paraplydrinker. Jeg holdt kjeft etter det. Takket bare for laget. Jeg kunne forklart at jeg fikk isvann med frukt og en paraply oppi men hvorfor forklare det?

I ettertid har jeg fått høre hun har arrestert flere av gjestene slik som meg og det var kunn vi kvinnene som er gift med brudgommens kompiser. 
Paradokset her er jo at det var brudens lillebror som tømte baren, han hadde visst bestilt opp brett med drinker og øl rett før det stengte. Da hadde jeg lagt meg så det fikk jeg høre lenge etterpå. 

Mannen min ble såpass irritert så han spurte henne ganske freidig en gang vi møtte de senere, hvordan var det der med drikke i bryllupet, skulle vi egentlig betale det selv? Da ble hun bare et stooooort spørsmålstegn. Skjønte ikke hva han pratet om. Så han fortsetter da, og sier sin mening. Da er det oss damene som har misforstått hennes irritasjon på egen bror. 
Jeg er en voksen dame altså, det er vi alle, men denne episoden synes jeg var så langt over streken. 
Var den innafor eller har jeg lov å irritere meg?

Anonymkode: b1a27...611

Fortsetter under...

Hun oppførte seg helt utrolig dårlig mot deg. Når du som gjest takker for og skryter av selskapet er det uhørt å angripe deg som hun gjorde. Sånn behandler man ikke gjester.

Jeg ville tatt det opp med henne selv senere da, men jeg kan forstå at mannen din gjorde det. Hun høres ut som en usympatisk person. Men siden det helt opplagt er hun som oppførte seg dårlig der, så ville jeg ikke tenkt mer på det. Det er ingen vits i å irritere seg mer over det nå. 

Annonse

Gæren kjerring. Det er frekt av henne, og jeg tror jeg ville ha holdt litt avstand. Jeg stoler generelt ikke på folk som skal ta ut sinnet sitt på folk i ettertid. Man vet aldri når man får en kalddusj.

Anonymkode: 459cb...a57

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde blitt så irritert at jeg hadde vippset brudgommen og skrevet « For drikke i går « Når han hadde spurt hvorfor jeg vippset hadde jeg bedt han snakke med kona si.

Anonymkode: a890c...40a

Haha, det er en litt morsom respons.

Anonymkode: 97de3...7af

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg hadde blitt så irritert at jeg hadde vippset brudgommen og skrevet « For drikke i går « Når han hadde spurt hvorfor jeg vippset hadde jeg bedt han snakke med kona si.

Hvorfor skal du vipse til han? Det er jo bruden som lager sak. 

Anonymkode: 7feca...753

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor skal du vipse til han? Det er jo bruden som lager sak. 

For hvis man bare vippser til henne vil han jo ikke får vite hva hun har sagt til gjestene, hun hadde sikkert bare beholdt pengene uten å si noe til mannen.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

For hvis man bare vippser til henne vil han jo ikke får vite hva hun har sagt til gjestene, hun hadde sikkert bare beholdt pengene uten å si noe til mannen.

Og? Problemet er jo hennes. Hvorfor skal man sladre til mannen? 

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Og? Problemet er jo hennes. Hvorfor skal man sladre til mannen? 

Fordi hun har fornærmet gjester fra mannens side. 
Han ble gjort oppmerksom på det og ble veldig lei seg. Det var brudens far som ville betale for fri bar og regninga ble vel større enn forventet. 😊

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Fordi hun har fornærmet gjester fra mannens side. 
Han ble gjort oppmerksom på det og ble veldig lei seg. Det var brudens far som ville betale for fri bar og regninga ble vel større enn forventet. 😊

Og hva hjalp det at han fikk vite og ble lei seg? 

Dere må jo fortelle henne at du drakk vann med paraply oppi og at lillebroren hennes bestilte så mye rett før stengetid. Da lærer hun kanskje å tenke seg om en gang ekstra før hun dømmer og er frekk mot folk 

Se ellers ikke bort fra at baren selv kan ha gjort feil og satt opp alt for mye på regningen 

Anonymkode: 204c0...023

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Da kunne han gi den frekke kjerringa si en respons på det hun driver med! F eks be henne drite i å plage familie og venner han har bedt i bryllup og si til henne at det nå er på tide med en unnskyldning. 

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Ville ikke du visst det? Om du inviterte vennene dine til fest, med åpen bar, at din bedre halvdel gikk rundt å kjeftet på de dagen etter uten grunn? 

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Ville ikke du visst det? Om du inviterte vennene dine til fest, med åpen bar, at din bedre halvdel gikk rundt å kjeftet på de dagen etter uten grunn? 

Jeg hadde ønska å vite det. Og jeg hadde laget et større hurlumhei overfor min brudgom dersom han hadde behandlet vennene mine sånn! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...