Gå til innhold

Autentisk ferie i Hellas når det er en chartertur

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Ja, det er jo et fint selvbedrag å tro at de andre går i "turisttråkket" mens man selv nyter kvalitet og autentisitet... (Newsflash: de lokale som bor i den innerste bakevja er også dritt lei. De nordmenna som absolutt skal pløye opp nye stier og vise at de har penger er ikke bedre turister enn dem som bare vil ligge på stranda.)

Anonymkode: e0e28...046

Når ble penger et tema her? Hvem snakket om hvem som er best turist? Dette handler da kun om preferanser. Du vil ligge på stranda (kanskje?), det vil ikke jeg. Ferdig.

Anonymkode: ca0eb...64d

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Når ble penger et tema her? Hvem snakket om hvem som er best turist? Dette handler da kun om preferanser. Du vil ligge på stranda (kanskje?), det vil ikke jeg. Ferdig.

Anonymkode: ca0eb...64d

Har aldri ligget på en strand i mitt liv, unntagen så klart da jeg var på et folketomt sted i Costa Rica, dit det ikke gikk buss engang, vi måtte haike dit. Eller den private stranda på den franske atlanterhavskysten, der måtte man ha medlemskort. Og så videre. 

Men jeg innbiller meg ikke at jeg er noe spesielt for dem jeg ferierer hos. De ser meg og tenker eksakt det samme som det du tenker når du ser charterturistene. For øvrig handler ikke tråden bare om preferanser. Den handler like mye om å flagge kulturell kapital... (Pengene er del av bildet fordi de som kommer på besøk i et annet land pumper markedet full av ny valuta, og gjør situasjonen vanskeligere for de fastboende. Leie av leilighet, for eksempel, blir helt umulig fordi Air B'n'B har tatt over hele leiegårder, hus og hytter. Du må gjerne søke deg vekk fra kjedehotellene, men industrien er du del av likevel.)

Anonymkode: e0e28...046

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...