Gå til innhold

Er det teit å invitere til egen babyshower?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

hva tenker du at ungene feirer på Halloween?

Jeg rtot faktisk ikke en eneste unge her i gata "feirer" noe som helst eller har et forhold til hvorfor Halloween faktisk er er greie. For ungene handler det om utkledning og godteri - ingenting annet.

Anonymkode: aecd6...a6e

Og feiringen når det gjelder Halloween er å planlegge utkledning og gå rundt og få godteri. Det er det som er å feire Halloween. Og noen samler ungene til party. 

Fortsetter under...

ReneRene skrev (1 time siden):

Og feiringen når det gjelder Halloween er å planlegge utkledning og gå rundt og få godteri. Det er det som er å feire Halloween. Og noen samler ungene til party. 

spørsmålet mitt var HVA ungene feirer. ikke at de kler seg ut og tigger godteri.....

Så; HVA feirer ungene egentlig?

Anonymkode: aecd6...a6e

ReneRene skrev (8 timer siden):

Da tar jeg det kjempelangsomt.

Jeg feirer jul hvert år. Det er noe jeg har gjort siden jeg var så lita at det var mamma og pappa som organiserte det for meg. Så begynte jeg å ta mer og mer del i det. Det fyller veldig mye av desember måned, og det er knyttet et hav av forventninger, tradisjoner, aktiviteter, matvalg, kulturopplevelser og andre ting knytta til det. Jeg feira jul da jeg var i utlandet som student, jeg feira jul da jeg fikk barn, jeg feirer jul nå når jeg har voksne barn og jeg vil komme til å feire det på gamlehjemmet også. Ungene vil sannsynligvis besøke meg der og spise krumkaker med meg og høre på julemusikk, også etter at jeg ikke er i stand til å organisere en julaften selv. 

Jeg har aldri feiret Haloween. Barna mine har ved 4 eller 5 anledninger hver (det året de var 9,10, 11 og 12) ringt på dører i ca halvannen time en kveld i oktober, iført noe annet enn sitt vanlige tøy. Selv har jeg ved 8-10 anledninger hatt lyset på i oppkjørselen den samme kvelden i oktober. Det betyr at de som ringer på, får noe. Hvis lyset er av, er man ikke med på denne uskrevne avtalen, og de barna som går i annet tøy enn sin gjengse boblejakke den kvelden kan gå til noen andre. Når lyset hos meg har vært på, har det den begrunnelsen at jeg aksepterer at ungene vil delta i noe jeg ikke feirer. Da er det sosialt forventet at det går an å ringe på også hos oss akkurat de årene. Men fra den eldste fylte 9 til den yngste fylte 12 (han har egentlig aldri vært interessert) gikk det ikke så mange år, og min aksept for denne aktiviteten er ikke lenger påkrevd. Altså feirer vi ikke Halloween. Det følger meg ikke fra vugge til grav, sånn som det å feire jul gjør. Det er ikke en tradisjon jeg tar del i, jeg bare lot være å sabotere aktiviteten da ungene var i det segmentet. Altså AKSEPTERTE jeg den, men jeg FEIRET den aldri. 

Hvis du fortsatt finner det vanskelig å se forskjellen, kan jeg ikke tilby mer hjelp herfra.

Anonymkode: 19fe0...bbc

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...