Gå til innhold

Er det teit å invitere til egen babyshower?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Men hva er forskjellen? Hvorfor er det mer høyverdig å gi gaven etter at baby er født?

Jeg har aldri vært i et showe, men skjønner virkelig ikke motstanden. Jeg ser for meg at det er samme menneskene som er mot det som er opptatt av å reise på autentiske ferier 😂wannabe sosietet 🥳

Anonymkode: 19659...180

Enig 🙂🤣 Hilsen hun som liker chartertur til Syden, babyshower og Halloween, og Toro 🤣

Anonymkode: 567c8...568

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Men hva er forskjellen? Hvorfor er det mer høyverdig å gi gaven etter at baby er født?

Jeg har aldri vært i et showe, men skjønner virkelig ikke motstanden. Jeg ser for meg at det er samme menneskene som er mot det som er opptatt av å reise på autentiske ferier 😂wannabe sosietet 🥳

Jeg synes det er tåpelig med shower av en enkelt grunn. Det er så mye som kan gå galt resten av svangerskapet og ved fødsel. Får man mange ting til babyen før fødsel og det går galt med babyen, så blir det enda verre å komme hjem. Til et tomt hus med tusenvis av ting. Derfor er jeg for å ta det etter babyen er født. Antakelig er dette fordi det skjedde med ei venninne. Babyen døde kort tid etter fødsel. 

Anonymkode: 4aed6...bd7

Anonym bruker skrev (På 13.5.2023 den 19.05):

Har enda ei stund igjen til termin men det er mange som har spurt om babyshower, trodde dette var vanligere for venner/familie å ordne til.. Mulig det har endret seg eller at jeg har misforstått 😊 Uansett hater jeg ideen på at noen skal arrangere hemmelig babyshower for meg, overraske meg og alt det der 😬 

Er det vanlig eller teit å invitere til egen babyshower? 

Anonymkode: 4bf42...392

Det er veldig teit. Og amerikansk. Akkurat som halloween. Er ingen norsk greie. 

Anonymkode: cc317...39b

Anonym bruker skrev (42 minutter siden):

Jeg synes det er tåpelig med shower av en enkelt grunn. Det er så mye som kan gå galt resten av svangerskapet og ved fødsel. Får man mange ting til babyen før fødsel og det går galt med babyen, så blir det enda verre å komme hjem. Til et tomt hus med tusenvis av ting. Derfor er jeg for å ta det etter babyen er født. Antakelig er dette fordi det skjedde med ei venninne. Babyen døde kort tid etter fødsel. 

Er ikke noe poeng med dåp eller noe som helst heller da. I tilfelle det skjer noe. 

Anonymkode: 78dc5...e51

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Vi mistet babyen vår kort etter fødsel og hadde selvsagt alt klart hjemme. Det var tungt å rydde bort, men hadde jo ikke blitt verre av at noen av tingene hadde vært gaver. Tåpelig argument. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er veldig teit. Og amerikansk. Akkurat som halloween. Er ingen norsk greie. 

Anonymkode: cc317...39b

Jeg er amerikansk,  men spørsmålet er ikke hva du syns om babyshower.  Halloween er heller ikke amerikansk forresten

Anonym bruker skrev (19 timer siden):

Er ikke noe poeng med dåp eller noe som helst heller da. I tilfelle det skjer noe. 

Jeg ser ikke noe poeng i dåp heller. Hvorfor gjøre et barn kristent?

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Vi mistet babyen vår kort etter fødsel og hadde selvsagt alt klart hjemme. Det var tungt å rydde bort, men hadde jo ikke blitt verre av at noen av tingene hadde vært gaver. Tåpelig argument. 

For noen er det verre selv om det ikke hadde vært det for deg

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg er amerikansk,  men spørsmålet er ikke hva du syns om babyshower.  Halloween er heller ikke amerikansk forresten

Halloween slik vi feirer den er amerikansk. Den irske tradisjonen var at fattige barn kunne få mat, ikke kle seg ut som ballerina og få godteri

Anonym bruker skrev (På 13.5.2023 den 19.05):

Har enda ei stund igjen til termin men det er mange som har spurt om babyshower, trodde dette var vanligere for venner/familie å ordne til.. Mulig det har endret seg eller at jeg har misforstått 😊 Uansett hater jeg ideen på at noen skal arrangere hemmelig babyshower for meg, overraske meg og alt det der 😬 

Er det vanlig eller teit å invitere til egen babyshower? 

Det er vel ikke bare teit, men utrolig frekt. Man ber jo ikke folk til å komme å gi en gaver slik utenom bursdag liksom. Dette må andre fikse om det skal bli. 

Anonymkode: 41018...319

Anonym bruker skrev (På 14.5.2023 den 0.26):

Huff ja, skikkelig hyklersk å feire liv. Selv om det ikke er en overraskelse.  Hva i alle dager er galt med babyshower? 

Alt. Bleiekake er det verste. Sånne bannere med "it's a boy" og alt i lyseblått og fjas og tjafs. Spar meg.

Anonymkode: 96df2...2fe

Babyshower er gørrkjedelig og kleint. Helt enig med bleiekake som nevnes over her. Jeg synes ikke det er noe spennende at en hel kveld skal handle om bodyer og tåteflasker. Det gir meg klamme Stepford-wives-assosiasjoner. Å arrangere sin egen er både utrolig pinlig og grådig.

Men når ungen er født, er det koselig å komme på et kort besøk (etter hvert), og ha med en gave og noe mat feks. 

Anonymkode: 2cce3...83e

Annonse

Hvorfor er Halloween og Valentinsdag så greit og ikke babyshower? Vi adopterer mye fra USA, og jeg syns babyshower er av det mer hyggelige. Men klart, det handler jo om å dele andres glede og forventninger da, og det koster nok mange litt å ikke ha seg selv og egne i fokus.

Må folk være så egoistiske og kjipe og lite rause? 

Det er også fint å gi gaver på forhånd fordi da vet jo foreldre hva de bør kjøpe selv. Syns det er en veldig hyggelig tradisjon å adoptere- av alt vi tar til oss. 

ReneRene skrev (3 timer siden):

Hvorfor er Halloween og Valentinsdag så greit og ikke babyshower? Vi adopterer mye fra USA, og jeg syns babyshower er av det mer hyggelige. Men klart, det handler jo om å dele andres glede og forventninger da, og det koster nok mange litt å ikke ha seg selv og egne i fokus.

Må folk være så egoistiske og kjipe og lite rause? 

Det er også fint å gi gaver på forhånd fordi da vet jo foreldre hva de bør kjøpe selv. Syns det er en veldig hyggelig tradisjon å adoptere- av alt vi tar til oss. 

Mulig at det er fremmed for deg, men man har altså lov til å ha forskjellig mening om ting,

Anonymkode: b5889...2ba

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Mulig at det er fremmed for deg, men man har altså lov til å ha forskjellig mening om ting,

Ja, og det er absolutt ikke fremmed for meg akkurat. Siden mine meninger oftest blir angrepet her 🙃 jeg påpeker bare at babyshower handler om å dele andres glede og forventninger. Mens Halloween og Valentinsdag handler om en selv og sine. Og der ligger forskjellen på hva som er godkjent, respektert og akseptert. Helt tydeligvis. 

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dette er jo et diskusjonsforum, så at man har lov til å ha forskjellige meninger om ting er jo innlysende.  Den du siterer sier sin mening, ikke at alle skal være enig i det. 

ReneRene skrev (5 timer siden):

Ja, og det er absolutt ikke fremmed for meg akkurat. Siden mine meninger oftest blir angrepet her 🙃 jeg påpeker bare at babyshower handler om å dele andres glede og forventninger. Mens Halloween og Valentinsdag handler om en selv og sine. Og der ligger forskjellen på hva som er godkjent, respektert og akseptert. Helt tydeligvis. 

Nå er hverken Halloween eller Valentinsdag så skrekkelig populært i Norge heller da.

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nå er hverken Halloween eller Valentinsdag så skrekkelig populært i Norge heller da.

Både halloween og valentinsdag er ganske så populært i Norge. Hvor har du det fra egentlig, at det ikke er så skrekkelig populært i Norge?

Anonym bruker skrev (På 14.5.2023 den 10.48):

Har vært tilfeller der barnet er dødfødt for eksempel, eller at det går galt på andre måter, da er det nok ikke så gøy å komme hjem til et hus fullt med babygaver.

Anonymkode: e119f...77b

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Har vært tilfeller der barnet er dødfødt for eksempel, eller at det går galt på andre måter, da er det nok ikke så gøy å komme hjem til et hus fullt med babygaver.

Anonymkode: e119f...77b

Hva er det som feiler dere som bruker dette som argument egentlig?  Du tror at når de mister et barn så er det gavene fra andre som blir et problem? 

Jeg syns noen bør tenke seg om et par minutter før de kommenterer her, og prøv å ha litt mer empati kanskje? 

ReneRene skrev (4 timer siden):

Hva er det som feiler dere som bruker dette som argument egentlig?  Du tror at når de mister et barn så er det gavene fra andre som blir et problem? 

Jeg syns noen bør tenke seg om et par minutter før de kommenterer her, og prøv å ha litt mer empati kanskje? 

Hva feiler det deg som mener at man er uten empati når man tenker på foreldre som mister barna sine? At det kan bli dobbelt sorg å komme hjem til et hus fullt av utstyr og klær. Mange av de tingene man ellers ville fått etter barnet ble født?

Anonym bruker skrev (På 14.5.2023 den 10.48):

Fordi de forventer ny fase når vatnet kommer og så enda en ny gave ved barnedåp/ navnefest.

Anonymkode: a5ff8...2ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...