Gå til innhold

Sang til konfirmasjonsfilm?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Har konfirmant selv, og har valgt klassiske stykker som konfirmanten selv liker. Litt rolig stykke. Så lar jeg den spille gjennom hele fremvisningen som varer over 20 minutter

Anonymkode: 6dd75...3be

20 minutter? Jeg tenkte at jeg pusha grensa ved 8 min..

Hva har du med?

Tenkte å prøve å få det ned i 6-7 minutter.

veldig fint å få én sang, men kan også sette sammen 2 sanger. 

HI

Anonymkode: 349d0...927

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Begrenset deg til maks 3 minutter eller kjør uten lyd og la gjestene prate mens filmen går. Sånne filmer er som regel dørgende kjedligge for alle andre enn foreeldre og kanskje konfirmanten.

Anonymkode: 9cacb...e06

Ikke enig. Gjestene i en konfirmasjon er stort sett folk som har kjent konfirmanten hele livet og som er glad i hn, og min erfaring er at film og bilder vekker minner og bringer frem latter. Folk er stort sett hyggelige og bryr seg om hverandre. Men med musikk holder det nok med ca 5 min, 20 min som en over her har blir jo rene dokumentaren. 

Anonymkode: 4fafd...1c6

Annonse

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Begrenset deg til maks 3 minutter eller kjør uten lyd og la gjestene prate mens filmen går. Sånne filmer er som regel dørgende kjedligge for alle andre enn foreeldre og kanskje konfirmanten.

Anonymkode: 9cacb...e06

I denne konfirmasjonen kommer folk som brur seg om konfirmanten.

Og det er satt sammen av øyeblikk hvor gjestene er med.

Jeg skal holde den så kort jeg kan - men akkurat denne dagen kan man la praten stilne de 6 minuttene det tar å se filmen.

Det er et ønske fra konfirmanten, og det blir istedenfor sang.. 

HI

Vi hadde bildefilm, den stod på i pausen mellom mat og kaker, mens folk minglet og gikk litt inn og ut. Bildene gikk i loop, og det var bilder av konfirmanten, og gjestene, gjerne sammen på felles opplevelser. Bakgrunnsmusikk var diverse sanger med vokse opp tema, som Slow down, Hall of fame, remember you young.

Anonymkode: 0b26a...27f

Du bør kun ha instrumental syns jeg, og det er mye å velge i. Bare å søke opp på you tube. Hans Zimmermann har ekstremt mye bra, men om noe passer må du isåfall sjekke ut selv. Du kan søke på navnet hans + instrument. 

Syns heller ikke 8 min er langt. Slike videoer kan bli høydepunkter i slike selskap, og det har jeg syntes både som familie og ikke. 20 min blir vel langt da. 

ReneRene skrev (37 minutter siden):

Du bør kun ha instrumental syns jeg, og det er mye å velge i. Bare å søke opp på you tube. Hans Zimmermann har ekstremt mye bra, men om noe passer må du isåfall sjekke ut selv. Du kan søke på navnet hans + instrument. 

Syns heller ikke 8 min er langt. Slike videoer kan bli høydepunkter i slike selskap, og det har jeg syntes både som familie og ikke. 20 min blir vel langt da. 

Takk for tips!

Ja, jeg tenker også at en vellaget film - hvor man ikke baaaare har foreldrevennlige nærbilder av konfirmanten - kan bli en påminnelse til alle om den relasjonen man har til ungdommen.

Jeg passer på at alle gjestene er med på en eller annen måte, og tar også med noen øyeblikk med dem som ikke er her lenger og som vi savner ved bordet denne dagen.

Og sefff litt pinligheter, innenfor rimelighetens grenser 😁

HI

Vi hadde «throug the eyes of a child», «yellow» og «a thousand years» den første til bilder fra fødsel til skolestart, den andre fra barneskolen, og den siste fra «nåtid» - da mange med venner og mye morsomme bilder. Videoen ble på 14 min, og det var egentlig litt for lenge. 8-10 min er egentlig lenge nok.

Anonymkode: 11af2...735

Annonse

Anonym bruker skrev (På 12.5.2023 den 22.55):

Har konfirmant selv, og har valgt klassiske stykker som konfirmanten selv liker. Litt rolig stykke. Så lar jeg den spille gjennom hele fremvisningen som varer over 20 minutter

Anonymkode: 6dd75...3be

Stakkars gjester.

Anonymkode: d22a2...9f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...