Gå til innhold

Endringer, hår og øyne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om andre har samme erfaring her, rundt en eller begge av de to tingene. 

1. Jeg har alltid hatt veldig blå øyne, hele veien inn mot pupillen. De siste 4-5 årene har de imidlertid skiftet litt farge og har begynt å bli gyllen/brun/grønn innerst ved pupillen, noe som gjør at de ser mer asurblå/blågrønne ut en tidligere. Flere som ikke har sett meg på en stund, men møtt meg igjen har faktisk kommentert det. Jeg ble først litt bekymret, men optiker har forsikret meg om at øynene mine er helt friske. Jeg er forøvrig i starten av 40-årene. 

2. Ene sønnen min på 16 år hadde litt fall i håret som smårolling, men ikke direkte krøller. Så ble det stritt, tykt, men uten tydelig fall. Helt til for et halvt års tid siden. Plutselig ble det krøllete, sånn skikkelig også. Han, og vi, får mye kommentarer fra folk rundt det, så det er såpass stor forandring at alle ser det. 

Er det noen som har opplevd liknende og eventuelt vet hvorfor det endrer seg slik?

Anonymkode: 2b0dc...17d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har såkalt flerfargede øyne, og de kan se ut som alt fra mørk brune til grønne og faktisk "gule". Alt avhengig av lys og farger på hår og klær. Det er mest sannsynlig det som skjer med deg også, og kanskje er det også endringer i hudfarge og mascara eller lignende. Alle farger i øynene kommer altså ikke frem hele tiden. Ellers kan du jo spørre optikeren om hva grunnen er om det bekymrer deg. 

Hår forandrer seg- det er ganske vanlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...