Gå til innhold

Boil-in-bag fullkornsris, kan jeg ta det ut av posen og koke som vanlig?

Anbefalte innlegg

Antageligvis et dumt spørsmål, så ingen trenger å fortelle meg det, men jeg er er rimelig grønn på matlaging, jobber med saken. Det ser ut til å være umulig å få tak i fullkornsris som ikke er boil-in-bag her jeg bor, og jeg spiser mye mindre enn det er i en sånn pose. Så kan jeg bare tømme ut noe i en gryte og koke det, eller er det noe spesielt med posen som gjør at jeg ikke bør det?

Anonymkode: 6f80e...194

Fortsetter under...

Ikke noe problem.

Fordelen med boil in bag er at du slipper måle opp vann, du bare fyller kjelen med vann, koker risen i posen og heller av det overskytende vannet når det er ferdig kokt.

Men klart du kan koke den i mindre mengde vann, eller helle av vannet gjennom en sikt når den er kokt. 

Anonymkode: a9d8f...537

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Takk for svar, da gjør jeg det. Jeg skjønner ikke hvorfor det er umulig å få tak i fullkornsris her som ikke er boil-in-bag, irriterende.

Hi

Enig! Boil in bag er utelukkende irriterende. Drive og brenne fingrene på kokvarmt vann er ikke noe jeg er glad i. 

Anonymkode: 5f86f...a1e

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Enig! Boil in bag er utelukkende irriterende. Drive og brenne fingrene på kokvarmt vann er ikke noe jeg er glad i. 

Anonymkode: 5f86f...a1e

Godt å høre at det er flere som tenker sånn. "Alle" jeg kjenner skryter av boil-in-a-bag og jeg får nesten beundrende blikk når jeg sier at jeg ikke bruker det. Akkurat som at det å "koke" ris er en kunst. 

Anonymkode: f2339...097

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Godt å høre at det er flere som tenker sånn. "Alle" jeg kjenner skryter av boil-in-a-bag og jeg får nesten beundrende blikk når jeg sier at jeg ikke bruker det. Akkurat som at det å "koke" ris er en kunst. 

Anonymkode: f2339...097

Enig! Dessuten kan man jo ikke bestemme mengden selv, det må bli en pose (for lite) eller to poser (for mye).

Anonymkode: 5fe8d...81f

Jeg på min side elsker boil in bag. Veldig lettvint. Brenner meg jo ikke. Er jo ikke så dum at jeg stikker hånda nedi vannet. Fisker den opp med en gaffel, la den renne av seg i 5 min, vips klar til servering. Verre er det ikke. 

Anonymkode: b8820...b68

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Men verken fullkornsris eller annen ris i boil in bag pose er godt. 
Kjøp en stor sekk med kvalitetsris når du er innom et sted med godt utvalg☺️

Anonymkode: 3714f...c12

Hva er kvalitetsris da?

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Men verken fullkornsris eller annen ris i boil in bag pose er godt. 
Kjøp en stor sekk med kvalitetsris når du er innom et sted med godt utvalg☺️

Anonymkode: 3714f...c12

Joda. Boil in bag er godt. 😊

Anonymkode: 51f95...21e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...