Anonym bruker Skrevet 10. mai 2023 #26 Skrevet 10. mai 2023 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Psykologen min spør stadig hvorfor jeg synes så synd på meg selv når jeg begynner å gråte i timene med ham. Jeg har aldri tenkt at jeg synes synd på meg selv, men han mener gråten viser det, og at jeg må slutte å synes så synd på meg selv. Alt han sier får meg til å tro at han mener jeg er så utrolig selvsentrert, og i terapien må man vel nesten være det? Er jo ikke det til vanlig, tvert imot. Anonymkode: 5579a...350 Merkelig utsagn av en psykolog! Har han sagt at det er gråten som får ham til å tenke det? Anonymkode: 94ba0...062
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2023 #27 Skrevet 12. mai 2023 Det låter som om du har en meget, meget useriøs behandler. Neste gang han/hun begynner med at du syns synd på deg selv, så si "Ja, det syns jeg, fordi det ER synd på meg! Jeg fortjener å ha det bedre, det er derfor jeg sitter her, og hvis du ikke ser noen grunn til å hjelpe meg videre, så er du i feil jobb"! Anonymkode: 453b5...2de
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2023 #28 Skrevet 12. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Det låter som om du har en meget, meget useriøs behandler. Neste gang han/hun begynner med at du syns synd på deg selv, så si "Ja, det syns jeg, fordi det ER synd på meg! Jeg fortjener å ha det bedre, det er derfor jeg sitter her, og hvis du ikke ser noen grunn til å hjelpe meg videre, så er du i feil jobb"! Anonymkode: 453b5...2de Men jeg synes ikke synd på meg selv da. Jeg har jo et bra liv midt oppi alt og kan absolutt ikke klage når man ser hvordan andre har det. Jeg bare sliter med mitt som jeg ikke greier komme ut av, uten hjelp. Anonymkode: 5579a...350
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2023 #29 Skrevet 12. mai 2023 Anonym bruker skrev (På 10.5.2023 den 10.53): Psykologen min spør stadig hvorfor jeg synes så synd på meg selv når jeg begynner å gråte i timene med ham. Jeg har aldri tenkt at jeg synes synd på meg selv, men han mener gråten viser det, og at jeg må slutte å synes så synd på meg selv. Alt han sier får meg til å tro at han mener jeg er så utrolig selvsentrert, og i terapien må man vel nesten være det? Er jo ikke det til vanlig, tvert imot. Anonymkode: 5579a...350 Herrejesus. Hva slags psykolog er det? Folk reagerer forskjellig, noen gråter lett, andre ikke. Det er da ikke om du gråter som avgjør om du setter deg selv som «offer», som tross alt er eneste delen av en selv som er nyttig å jobbe med. Hvis voksne mennesker klager «typisk min flaks» fordi oppvaskmaskinen ryker eller psykopaten av en sjef fordi man ikke fikk ferie når en ville, kan jeg godt tenkte ta deg sammen. Det skjer da alle innimellom, livets tilfeldigheter, ingen vendetta fra universet mot akkurat deg. Hvis noen forteller om noe de har opplevd og uttrykker det ved å bli emosjonell, har selve tårene lite med hvorvidt de synes synd på seg selv. Det kan da være pur glede i det også. Folk gråter når ungene danser på avslutning liksom. Nei, det er ikke vanlig å få en slik tilbakemelding. Det er derimot veldig vanlig å bli emosjonell hos psykolog. Ikke uten grunn at det alltid står papir lett tilgjengelig der. Anonymkode: f4f4d...aca
HeiteH Skrevet 12. mai 2023 #30 Skrevet 12. mai 2023 Jeg syns det høres ut som en form for kognitiv terapi der psykologen ønsker å hjelpe deg til å endre måten du tenker på dersom du stadig har negative tanker om situasjonen du befinner deg i. Spør hva hensikten er og vær ærlig på at du blir usikker av dette. Det er mye sannhet i uttrykket «det er ikke hvordan man har det, men hvordan man tar det». Mennesker som greier møte utfordringer på en konstruktiv måte og ha en positiv grunnholdning har det bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå