Gå til innhold

Merkelig oppførsel av pappa Haaland og Spetalen.

Anbefalte innlegg

Leser og ser video av at de kommer i konflikt med Real Madrid -supportere og blir fjernet av sikkerhetsvakter. Eller "eskortert bort" som VG velger å kalle det 🙄

For en flau oppførsel av to voksne menn. At det blir temperatur på tribunen er helt ok, mende oppfører seg som to pubertale gutter som har sneket seg opp på plassen sin, for å kunne terge andre  Herregud 

Og sønnen som alltid oppfører seg bra. 

Blir omvendt av Magnus Carlsen og faren. Magnus har vært noe humørsyk og arrogant, og er egentlig gjennomsyret det siste. Greit nok at folk ikke er perfekte. Det er bra, men faren hans må være Norges mest sympatiske og ydmyke person. Fantastisk bra mann.

Epler og stammer stemmer åpenbart ikke alltid. 

Fortsetter under...

Eeeeh.. har du noen gang vært på en fotballkamp? Det blir høy temperatur på tilnærmet samtlige. At det var disse ga VG noe å skrive om. De var ikke de eneste. Jeg har vært på en del kamper i mitt liv, og tro meg. Disse er ikke de eneste

Anonymkode: 463b5...d68

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Eeeeh.. har du noen gang vært på en fotballkamp? Det blir høy temperatur på tilnærmet samtlige. At det var disse ga VG noe å skrive om. De var ikke de eneste. Jeg har vært på en del kamper i mitt liv, og tro meg. Disse er ikke de eneste

Anonymkode: 463b5...d68

Ja, jeg har vært på kampee, og som jeg skrev så er det helt normalt at temperaturen blir høy. Jeg har faktisk vært engstelig ved ett tilfelle, så ja jeg vet det kan gå over mange grenser. Men det hører faktisk ikke noe sted hjemme at to i den posisjonen oppfører seg som dette.  Eller vet du om tilsvarende tilfeller? 

Nei, det er faktisk flaut! Og jeg sitter ikke stille på kamp jeg heller. 
De ser blærete ut, i en overmaktsposisjon som håner andre supportere. Veldig lite modent. Der forsvant i hvertfall min respekt for dem.  Ødegaardfamilien virker til å ha mere beina planta på jorda, heldigvis. 
Fotball er veldig mye flaks, kjenne de riktige folka, ha en forelder med eller en kjent forelder, hooke på de riktige folka, ha spilleforståelse og motivasjon. Og har du en som kan trekke i de riktige trådene tidlig, ref Haaland, da blir det fort suksess. Og det kan se ut som det har gått til hodet på far selv. 

Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Det er en kjempediger ikke-sak og helt tåpelig av VG å lage hovedoppslag på det. 

Hjelpe meg, det var jo ingenting 😂😂

Anonymkode: 9aecb...bf0

Det er jo akkurat det at det var mer enn ingenting når de blir kastet ut derfra. De var en risiko på tribunen faktisk, og det er ikke greit altså. 

Annonse

ReneRene skrev (7 minutter siden):

Det er jo akkurat det at det var mer enn ingenting når de blir kastet ut derfra. De var en risiko på tribunen faktisk, og det er ikke greit altså. 

Som sagt, storm i vannglass. Janteloven skinner fremdeles. 

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva har dette med Janteloven å gjøre?

Og hvorfor er det noen av dere som alltid heier eller bagatelliserer uakseptabel oppførsel, mens de som presterer uten å bli apekatter, alltid skal slåes i hodet? Det er vel mer jantelov i så fall. Ikke bli for prektig og perfekt liksom, men vær litt idiot og dritsekk - for da liker vi deg 🙄

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Der er sønnen til en av verdens største fotballprofiler, og kompisen din er en profilert finansmann som bør ha et polert renommé, også blir du kastet ut fra tribunen fordi du driter deg ut og er en trussel for eskalerende bråk. Det er ikke hooligans vi snakker om her. Det forventes et sett av oppførsel fra disse to. 

Alle kan gjøre feil, og de to her dreit seg ut etter noter i går, punktum.

Endret av Twintipp
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tenker det er greit å vise at man ikke kan oppføre seg som vil bare fordi man har penger og status. At drittoppførsel av pengesterke mennesker kommer frem, er helt i orden. 

Anonymkode: 61db0...d65

Jo men det er kjipt at oppførselen til fedre skal være så oppsiktsvekkende da. At ungene går frem som bedre eksempler. Og i verste fall så går det ut over ungene deres også. Jeg ville ikke akkurat vært stolt av faren min der, og ihvertfall ikke om jeg jobbet på banen hvor slikt ville medført rødt kort. 

ReneRene skrev (1 time siden):

Hva har dette med Janteloven å gjøre?

Og hvorfor er det noen av dere som alltid heier eller bagatelliserer uakseptabel oppførsel, mens de som presterer uten å bli apekatter, alltid skal slåes i hodet? Det er vel mer jantelov i så fall. Ikke bli for prektig og perfekt liksom, men vær litt idiot og dritsekk - for da liker vi deg 🙄

Hvorfor tillegger du meg holdninger jeg aldri har ytret? Hvor har jeg skrevet at jeg heier på noen mens jeg slår andre i hodet? 
Og hvorfor skal jeg ta ansvar for ‘dere’? Jeg snakker kun for meg  

Hvis du ikke kan diskutere redelig får du la være å starte tråder. 

Annonse

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor tillegger du meg holdninger jeg aldri har ytret? Hvor har jeg skrevet at jeg heier på noen mens jeg slår andre i hodet? 
Og hvorfor skal jeg ta ansvar for ‘dere’? Jeg snakker kun for meg  

Hvis du ikke kan diskutere redelig får du la være å starte tråder. 

Når du drar inn Janteloven uten rimelig grunn og forklaring, så må du nesten regne med at jeg prøver å forstå hva du mener, ergo tolke. Ellers får du være litt klarere i formuleringen din, og kanskje komme med en begrunnelse. 

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Når du drar inn Janteloven uten rimelig grunn og forklaring, så må du nesten regne med at jeg prøver å forstå hva du mener, ergo tolke. Ellers får du være litt klarere i formuleringen din, og kanskje komme med en begrunnelse. 

Så lenge du bruker begrepet ‘dere’ og tillegger meg en masse sprøyt som jeg aldri har hevdet så dreper du din egen tråd. Eller vil du bare ha svar fra de som er enig med deg? 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Så lenge du bruker begrepet ‘dere’ og tillegger meg en masse sprøyt som jeg aldri har hevdet så dreper du din egen tråd. Eller vil du bare ha svar fra de som er enig med deg? 

Nei, folk må gjerne være uenige. Men det er lite argumenter og begrunnelser her mange ganger. Og helt usaklige og meningsløse ytringer som å dra inn Janteloven. Da må du nesten tåle å bli både tolket og konfrontert. Spesielt i min tråd. 

ReneRene skrev (41 minutter siden):

Nei, folk må gjerne være uenige. Men det er lite argumenter og begrunnelser her mange ganger. Og helt usaklige og meningsløse ytringer som å dra inn Janteloven. Da må du nesten tåle å bli både tolket og konfrontert. Spesielt i min tråd. 

Spesielt i din tråd? Hvorfor skal jeg tåle mer av deg? 
Jeg begrunnet holdningen min i mitt første svar, jeg ser det som en ikke sak fremmet av klikk-kåte medier som må ha noe å skrive om. 

Om du kjenner til Janteloven så skjønner du hvorfor jeg henviste til den. At du ikke er enig er en annen sak. 

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg begrunnet holdningen min i mitt første svar, jeg ser det som en ikke sak fremmet av klikk-kåte medier som må ha noe å skrive om. 

Om du kjenner til Janteloven så skjønner du hvorfor jeg henviste til den. At du ikke er enig er en annen sak. 

Jeg mener bare at jeg fint kan konfrontere i min tråd, og at det nødvendigvis ikke er så heldig i andre sine. 

Du drar inn et særnorsk fenomen som janteloven og kritiserer VG. Det er slått opp større i både England og Spania. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor ikke bare overse støyen.

Anonymkode: 72168...5ab

Når man ser hvor selvsentrert og ufin fedre (og mødre) til barn på aldersbestemte lag i fotball (og håndball) Kan være når deres øyesten briljerer på banen, laget blir "urettferdig behandlet",- eller annet skjer som enten er bra eller dårlig,- så skjønner jeg at det kan gå "til hode" på en far til et barn som faktisk kan (av noen ) beskrives som "verdens beste" når man har mulighet til å vise seg frem litt ekstra. 

Tror dette var blanding av enorm stolthet av eget barn og følelse av å være verdensmester på vegne av denne og i selskap med folk man vil hevde seg ovenfor. (det siste er nok gjensidig hos de begge ovenfor den andre part)...Blir som med alkohol, noen gang bikker det over litt,- uten at det er en unnskyldning for noe som helst oppførsel, men at det betyr man trenger ikke være en "drittsekk" til vanlig eller stort sett,- selv om man trår feil en gang eller to.  

Anonymkode: 0b1ab...9f1

ReneRene skrev (19 minutter siden):

Jeg mener bare at jeg fint kan konfrontere i min tråd, og at det nødvendigvis ikke er så heldig i andre sine. 

Du drar inn et særnorsk fenomen som janteloven og kritiserer VG. Det er slått opp større i både England og Spania. 

Ja, jeg befinner meg i Norge, så det er naturlig for meg og henvise til særnorske begrep. 

Jeg kritiserer VG fordi det var den avisen du henviste til i hi. At du nå trekker inn andre medier kan ikke jeg stå til ansvar for. Saken er like lite interessant uansett. At menn 40+ oppfører seg idiotisk kan knapt kalles en nyhet. 

Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Når man ser hvor selvsentrert og ufin fedre (og mødre) til barn på aldersbestemte lag i fotball (og håndball) Kan være når deres øyesten briljerer på banen, laget blir "urettferdig behandlet",- eller annet skjer som enten er bra eller dårlig,- så skjønner jeg at det kan gå "til hode" på en far til et barn som faktisk kan (av noen ) beskrives som "verdens beste" når man har mulighet til å vise seg frem litt ekstra. 

Tror dette var blanding av enorm stolthet av eget barn og følelse av å være verdensmester på vegne av denne og i selskap med folk man vil hevde seg ovenfor. (det siste er nok gjensidig hos de begge ovenfor den andre part)...Blir som med alkohol, noen gang bikker det over litt,- uten at det er en unnskyldning for noe som helst oppførsel, men at det betyr man trenger ikke være en "drittsekk" til vanlig eller stort sett,- selv om man trår feil en gang eller to.  

Anonymkode: 0b1ab...9f1

Nei, er helt med på at han sikkert ikke er en drittsekk generelt. Men må jo få ta opp denne hendelsen, og det hjelper jo ikke akkurat at det forventes litt mer fra VIP- tribunen. Det var forhåpentligvis en engangsforeteelse. 

Det er bare fryktelig flaut, hadde min far oppført seg sånn hadde jeg blitt fly forbannet. Jeg håper de skammer seg dypt, men tror at de helt sikkert føler de ble strengt behandlet. Det er hvertfall det fordommene mine tror. 

amandine skrev (16 minutter siden):

Det er bare fryktelig flaut, hadde min far oppført seg sånn hadde jeg blitt fly forbannet. Jeg håper de skammer seg dypt, men tror at de helt sikkert føler de ble strengt behandlet. Det er hvertfall det fordommene mine tror. 

Tror ikke at Alfie ( faren ) skammer seg. La bare ut en idiotisk Twittermeld med blunkefjes bak, av alle ting. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...