Gå til innhold

Verste sjefen du noensinne har hatt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en som kjeftet meg ut ca en gang i uka, feks om jeg sjekket mobilen to minutter. At andre skravlet privat i evigheter eller drev med nettshopping var helt greit. Mange forskjellige ting jeg fikk overhaling for som var fullstendig urimelige, men kan ikke skrive ifht å bli gjenkjent.

Det hele startet da hun ble sjefen vår, jeg oppdaget en ganske stor feil hun hadde gjort. Ba om å få snakke med henne alene og forklarte på en hyggelig måte hva jeg hadde oppdaget og hvordan det kunne rettes. Etter det gikk alt til helvete. Skjønte etter en stund at hun prøvde å få meg ut av balanse så jeg skulle si eller gjøre noe så hun hadde noe på meg. Så hver gang jeg ble kaldt inn for den ukentlige overhøvlingen holdt jeg meg helt rolig og svarte bare ja og det skal jeg ordne.

Hun sluttet etter ca 1,5 år heldigvis.

Jeg tok det ikke videre, visste hun hadde nektet for alt ogsagt at jeg hadde misforstått. Fant i ettertid ut at hun hadde gjort det samme med en annen der hun jobbet før.

Dette en er leder i kommunen, så hun hadde nok bare fått en bedre jobb hadde jeg tatt det videre. Mange år senere blir jeg fysisk uvel hvis jeg ser henne på gata.

Anonymkode: 06a57...995

Hadde en sjef som drev underslag i stor skala og stilte seg uforstående til alt når hovedkontoret ringte og etterlyste penger. Skyldte på oss som var nye, at vi ikke kunne telle riktig osv. Men det var jo hun som stjal. Jeg meldte henne inn og hun fikk tilbud om å si opp

Anonymkode: f4309...66c

Sjefen la an på meg. Under 5 ansatte, landlig uten naboer, ca 50 års aldersforskjell, jeg var fortsatt tenåring. Fikk gaver på navnedagen bl.a. Meldinger om hvor flott jeg var som person. Ble psyket ut. Han forstod ikke hvorfor det var noe galt i relasjonen, eller hva som var galt i det hele tatt. Sluttet og flyttet. 

Anonymkode: a3a26...646

Jeg hadde en sjef som overhode ikke forsto at man hadde et liv utenfor jobben. Vedkommende kunne ringe kl 21 en lørdagskveld og forvente at man logget seg på PCen og jobbet. Vedkommende ble også sur hvis man gikk hjem i normal tid. Dette var en kontorjobb i staten. 

Anonymkode: 81b12...e64

Annonse

fikk tilbud om en stilling av sjefen, sjefen sluttet. Ny sjef konkluderte med at a) jeg ønsket jo ikke stillingen og b) jeg var nok ikke tilbudt den... Han ga den etterhvert til en annen  som var hakket mer flørtete og som med tiden brukte mindre og mindre topper og shortser...  Helt tydelig hva sjefen var ute etter..

Anonymkode: 9dfba...296

En psykopatkjerring som singlet ut ansatte hun ikke likte og jaktet på å finne feil hos de, samtidig som hun slikket de andre ansatte oppetter ryggen. Hun brøt meg helt ned og ribbet meg for all selvtillit og tillit til andre. Hun sa opp selv, men jeg kom meg aldri helt over det, både oppførselen hennes og at mine kollegaer lukket øynene for det.

Anonymkode: 4e266...1ff

En som skjelte ut ansatte jevnlig. Løy om det meste, ikke tålte kritikk eller spørsmål, da tok han hevn, og tok bort ansvar eller byttet arbeidstid ol. Favoriserer enkelte ansatte, på grensen til seksuell trakassering. Var diskrimerende i forhold til kjønn, alder, hudfarge og religion. Skyldte på ansatte når han gjorde feil, og priste seg selv opp i skyene. Brøt med vilje reglene innad i firmaet, men også arbeidsmiljøloven. Tre ansatte prøvde å klage til hans leder, med resultatet at de ble mobbet ut av jobben. Resultat; han får holde foredrag hos Nav, fordi han har fått ned sykefraværet og de ansatte kommer raskere tilbake i jobb. Sannheten er at de blir satt opp på mer enn de skal jobbe i forhold til sykemelding, og får trusler om en ødelagt karriere om de ikke stiller. Han nekter å tilrettelegge, og kvitter seg med ansatte som blir alvorlig syke. Innad i firmaet blir han lovprist som en helt. Ikke en eneste ansatt har orket å stå i jobben utover 3 år, og de fleste slutter lenge før det.

Anonymkode: 1efae...ea2

Hadde en sjef som var i møte med en ansatt. Hun hadde vært sykmeldt i nesten to år pga utmattelse så ille at hun hadde mistet alt håret. Da hun kom tilbake i 20% stilling sa sjefen til henne «jeg skjønner ikke at folk gidder å være sykmeldt i mer enn et par dager. Sååå lang tid tar det ikke å hente seg inn» Hun byttet avdeling på dagen.

Så hadde jeg den sjefen som var en drittsekk. Behandlet alle ansatte sol slaver og betalte under tariff og minstelønn. Ansatte folk i kun 15% stilling for å slippe pensjonssparing, påla folk overtid uten overtidsbetaling og avspasering, sendte dickpic til flere av de unge jentene han var 30 år eldre enn og mente at det kunne han, for han var sjefen. Han sa også opp ansatte pga lite arbeid etter et år fordi da måtte de gå opp i lønn. Samme dag som de sluttet, begynte det en ny i deres sted. Jeg var avdelingsleder for 20 av de ansatte og de ringte meg ofte og gråt fordi de hadde fått så mye kjeft for detaljer. Om de ansatte ikke rakk å bli ferdig med det som var beregnet for dagen pga ting de selv ikke var skyld i, så måtte de jobbe overtid uten betaling. Jeg sykmeldte meg og ringte Arbeidstilsynet. 

Anonymkode: 89a5b...7bc

Glemte en annen sjef jeg hadde: Han baksnakket absolutt alle som var sykmeldte eller tok egenmelding. Det verste var da en fikk kreft, da skjønte han ikke hvorfor vedkommende måtte være borte fra jobb - det var jo bare et sår i halsen. 

Anonymkode: 81b12...e64

Hadde ei som sjef. Sikkelig hissig propp. Var en morgen flere ringte inn syk, det var min jobb å «fikse det». Jeg ble så oppgitt så slapp ut ett oppgitt sukk. Da roper hun til meg : står du her å flirer så sparket hun meg hardt i leggen. Jeg var 19 år og livredd. Men etter å ha irritert meg over det noen dager kalt jeg hun inn på ett møte. Forklarte hun at vi alle satt på eggeskall for hvordan humør hun kom på jobb i. Å at jeg kunne ikke ha en sjef som går fysisk til angrep på meg. Først så nektet hun, men så kom hun å takket meg og oppsøkte psykolog. Hun sa det mange ganger etterpå at hun skulle bli satt på plass av en 19 åring så hun ikke for seg. Hun ble senere flyttet innad i firmaet for det var tydelig at flere turte å si i fra.  

Anonymkode: 1945f...fe7

Annonse

Ei som kom og gikk når hun ville, var på jobb fra 9.30 - 14. 00, fri i alle skoleferier, og 5 uker sommerferie. Slang kritikk til oss , selv om det sto flere andre rund, mente alltid at hun var best og hennes måte å gjøre ting på var riktig, gav oss flere oppgaver en hva vi hadde arbeidstimer til . Hun ble klaget inn av hele personalet, og det ble en stor sak, hun måtte gå. 

Anonymkode: 80fbe...767

Jeg hadde en sjef som faglig sett var veldig dyktig, men som personalleder var han bånn i bøtta. Han var leder for ca 30 stk. Av de samlet han seg et "harem" på 7-8 stykker. De fikk gå på de kursene og konferansene de ønsket, mens vi andre alltid fikk avslag om vi søkte om noe, men heller fikk arbeidsbyrden økt fordi noen måtte jo holde alt flytende mens fiffen drakk sjampis i den ene hotellbaren etter den andre (og delte bilder av det). Han selv var selvsagt på alle konferanser som fantes. Det var bare de i haremet som fikk medarbeidersamtale, oppfølging og som han gikk innom og slo av en prat til. Vi andre var mer eller mindre luft. Jeg hadde ikke medarbeidersamtale eller annen en til en samtale på de 3,5 årene han var min leder. Han var knapt nok innom kontoret mitt. Han tok ikke telefonen når vi andre ringte og svarte knapt på mail og meldinger. En gang jeg var syk endte det med at jeg måtte gi beskjed til leder for en annen avdeling om at jeg var sykemeldt. Haremet hadde han også med seg på hytta, på fester og på båtturer. Da det på en jubileumsmarkering skulle kjøres lysbildeshow over alle ansatte og der lederne hadde hatt ansvar for å sende inn bilder av alle sine ansatte ble det veldig tydelig. Vår avdeling var selvsagt presentert med bilder av han selv og haremet. På festen nektet han også for at han var lederen til fire av oss. Ingen overraskelse at han etter en stund ble sparket oppover i systemet. Der gjorde han faktisk en bedre jobb. Sjokket var derimot stort for haremet da vi fikk ny avdelingsleder som fordelte godene jevnt. Det ble mye surmuling og klaging da det ble slutt på å surfe fra konferanse til konferanse. 

Anonymkode: 7bae8...3ac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...