Anonym bruker Skrevet 9. mai 2023 #1 Skrevet 9. mai 2023 Jeg har vel alltid hatt en tanke om at hun sikkert gjør det. Hun er glad i å snakke om folk og hun er glad i historier der hun har blitt urettferdig behandlet. (Hun har alltid fått det verste setet på flyet og den vondeste maten på restaurant). Jeg er i en forening sammen med en av svigermors venninner og i går kom hun til meg for å si at svigermor fortalte at jeg og mannen min ikke er noe å lene seg på for en gammel dame. Bakgrunnen var at svigermor fylte rundt år ved påsketider. Da ville hun ha stort selskap og arrangerte alt selv. Vi tilbød oss å ha selskapet hos oss (vi har større plass). Det ville hun ikke. Så vi tilbød oss å stå for maten eller bidra med ingredienser. Mannen er jeger så vi har jo fryseren full av elg. Det ville hun ikke. Da spurte jeg om jeg kunne komme med dessert eller kaker. Det ville hun ikke. Hun ville heller ikke at vi skulle komme og hjelpe til med å dekke bord el. Det eneste hun ville ha hjelp til var å hente en kasse med vin på polet. Så det gjorde vi. Underveis i selskapet hjalp vi med servering, rydding, kaffekoking oa. Nå går hun altså rundt på bygda og sier at vi ikke hjalp til i det hele tatt og at hun er skuffa over oss. Jeg håper jo at de som kjenner oss skjønner at det ikke stemmer, men jeg synes det er ekkelt og jeg synes det er urettferdig. Tar vi det opp med henne? Vil det ha noen hensikt? Anonymkode: 952fb...144
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2023 #2 Skrevet 9. mai 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg har vel alltid hatt en tanke om at hun sikkert gjør det. Hun er glad i å snakke om folk og hun er glad i historier der hun har blitt urettferdig behandlet. (Hun har alltid fått det verste setet på flyet og den vondeste maten på restaurant). Jeg er i en forening sammen med en av svigermors venninner og i går kom hun til meg for å si at svigermor fortalte at jeg og mannen min ikke er noe å lene seg på for en gammel dame. Bakgrunnen var at svigermor fylte rundt år ved påsketider. Da ville hun ha stort selskap og arrangerte alt selv. Vi tilbød oss å ha selskapet hos oss (vi har større plass). Det ville hun ikke. Så vi tilbød oss å stå for maten eller bidra med ingredienser. Mannen er jeger så vi har jo fryseren full av elg. Det ville hun ikke. Da spurte jeg om jeg kunne komme med dessert eller kaker. Det ville hun ikke. Hun ville heller ikke at vi skulle komme og hjelpe til med å dekke bord el. Det eneste hun ville ha hjelp til var å hente en kasse med vin på polet. Så det gjorde vi. Underveis i selskapet hjalp vi med servering, rydding, kaffekoking oa. Nå går hun altså rundt på bygda og sier at vi ikke hjalp til i det hele tatt og at hun er skuffa over oss. Jeg håper jo at de som kjenner oss skjønner at det ikke stemmer, men jeg synes det er ekkelt og jeg synes det er urettferdig. Tar vi det opp med henne? Vil det ha noen hensikt? Anonymkode: 952fb...144 De fleste vet vel hvordan hun er så lenge det er en bygd? Anonymkode: e382e...6b5
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2023 #3 Skrevet 9. mai 2023 Om det har noe hensikt vet jeg ikke, men jeg hadde hvertfall sagt noe for å lette min egen irritasjon Anonymkode: f2504...7bf
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2023 #4 Skrevet 9. mai 2023 Du store verden, jeg hadde blitt rasende! Det hadde hun ikke fått sluppet unna med. Anonymkode: fac85...58b
ReneRene Skrevet 9. mai 2023 #5 Skrevet 9. mai 2023 Det er bra du hadde mistanke om at hun også snakket om dere, for de som sladrer om andre, snakker gjerne om deg når du snur ryggen til. Jeg tror ikke at det er en god ide å ta det opp med henne, for det vil sikkert resultere i at hun sladrer om at hun får uberettiget kjeft og kritikk. Hun er nok der at alt du sier vil bli videreført i noe forvrengt utgave. Som oftest skjønner folk hva som er tull og løgn og hva som er sant og reelt når ting kommer fra en person de kjenner ( til )
Anonym bruker Skrevet 9. mai 2023 #6 Skrevet 9. mai 2023 Ja, det synes jeg du kan si. Bare fortell det som det er, for eksempel: "jeg har fått høre at du sier at vi ikke er noe å lene oss på for en gammel dame, fordi vi ikke hjalp deg med bursdagen din. Jeg forsøkte så godt jeg kunne å hjelpe, men opplevde at du ikke trengte hjelp til hverken a, b eller c. Misforsto jeg deg fullstendig? Isåfall hadde jeg satt pris på om du kom rett til meg med det, i stedet for å spre rykter på bygda - det blir så ubehagelig." Anonymkode: 3e670...566
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2023 #7 Skrevet 10. mai 2023 Jeg hadde tatt det opp med henne for å lette min egen frustrasjon. Men mest sannsynlig vil hun blånekte og hun vil nok trolig fortsette som før. Anonymkode: c6300...e33
Anonym bruker Skrevet 10. mai 2023 #8 Skrevet 10. mai 2023 Hadde absolutt konfrontert henne med dette Anonymkode: 94382...b3a
Anonym bruker Skrevet 12. mai 2023 #9 Skrevet 12. mai 2023 Oi! Dette er mer enn hva jeg forbinder med "baksnakking", altså! Hun baksnakker ikke, hun juger jo på dere! Jeg hadde sannsynligvis eksplodert i gnistrøyk over å høre noe sånt - men det er sannsynligvis lurest at hennes sønn (mannen din) er den som ringer og gir mora det glatte lag. Anonymkode: 6fe1c...232
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå