Gå til innhold

Er det voldtekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Saken er denne. Det er en fyr jeg har møtt litt og hatt frivillig sex med et par ganger. Så skulle jeg sove over, men sa at jeg hadde vondt i magen og ikke ville ha sex. Han virka ok med det. Jeg våkna av at han pressa seg inni meg. Jeg ble så satt ut at jeg sa ikke noe med en gang, akkurat som om jeg ikke kunne røre meg først. Men etter en stund så fikk jeg helt panikk å dro meg unna.... Å spurte hva faen han holdt på med. 

Følte meg skikkelig ekkelt og dum etterpå. Jeg grein masse. Men han sa etterpå at det ikke er overgrep fordi jeg vil jo ha sex med han. 

Nå blir det vel bare ord mot ord uansett. Usikker på om jeg skal anmelde, har hørt at man ikke blir trodd osv.... 

Anonymkode: 5ae7f...fb1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anmeld ham. Ham visste du ikke ville og har begått et overgrep. 

Skrevet

Ja det var voldtekt, og ja, det vil nok bli ord mot ord. Jeg håper at du vil anmelde, men at du må snakke med noen som kan støtte deg her. Har du noen du kan snakke med? 

Grunnen til at du bør anmelde er først og fremst for din egen skyld. Da gjør du det du kan med en ugjerning du helt uskyldig ble utsatt for. En annen ting er at noen kan ha anmeldt han tidligere og politiet ser nærmere på tidligere anmeldelser. Du vil også bidra til at han ikke utsetter andre for dette da han skjønner at noen faktisk gjør noe med det. 

Husk at dette ikke er en plikt du har. Du skal nå gjøre det for din skyld 

Du bør også få hjelp, for dette vil påføre deg problemer. Mest sannsynlig. 

Skrevet

Ja, det var voldtekt. At du har villet ha sex med han noen ganger betyr jo ikke at han har fått en bankofullmakt på å putte den inn hver gang han har lyst. 

Skrevet

Det er naturligvis en soleklar voldtekt- du sa du ikke ville ha sex og han tvang seg på deg mens du sov, uten ditt samtykke!

Det er bare du som vet om det er rett for deg å anmelde. Rent objektivt sett er det det riktige å gjøre, men jeg har full forståelse for om det blir for vanskelig for deg.

Klem til deg. Har du noen å snakke med? ❤️

Skrevet

Det er voldtekt og illustrerer så alt for godt at vi trenger en samtykkelov.

Anonymkode: 7024a...393

Skrevet

Ja, det er det hvis hele fremstillingen er fullstendig og korrekt. Om dere frivillig delte seng, pleide å ga sex og begge var beruset da dere la dere er det likevell en så stor sannsynlighet for at han kan ha oppfattet det som at du ønsket det at jeg tror du gjør lurest i å ikke anmelde men holde deg unna mannen for fremtiden.

Anonymkode: 1f3b8...929

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja, det er det hvis hele fremstillingen er fullstendig og korrekt. Om dere frivillig delte seng, pleide å ga sex og begge var beruset da dere la dere er det likevell en så stor sannsynlighet for at han kan ha oppfattet det som at du ønsket det at jeg tror du gjør lurest i å ikke anmelde men holde deg unna mannen for fremtiden.

HI sa tydelig fra at hun IKKE ville ha sex.

Han voldtok henne, til tross for at han visste at Hi IKKE ville ha sex.

Det er ingen "stor sannsynlighet" for at han kan ha oppfattet det som om hun ønsket å ha sex. Om han eller de begge var fulle spiller ingen rolle, han er like ansvarlig likevel for voldtekten.

Hva politiet gjør videre, det gjenstår å se.

Hi, ta uansett kontakt med politiet og snakk med dem, så kan du heller ta stilling til anmeldelse eller ikke etterpå. På den måten sikrer du i hvert fall at de får ham inn i systemet sitt. For alt du vet er det flere han har voldtatt tidligere på samme måten også, eller det kan komme andre etter deg. Så gå til politiet i morgen og snakk med dem ❤️

Anonymkode: 866d6...72b

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

HI sa tydelig fra at hun IKKE ville ha sex.

Han voldtok henne, til tross for at han visste at Hi IKKE ville ha sex.

Det er ingen "stor sannsynlighet" for at han kan ha oppfattet det som om hun ønsket å ha sex. Om han eller de begge var fulle spiller ingen rolle, han er like ansvarlig likevel for voldtekten.

Hva politiet gjør videre, det gjenstår å se.

Hi, ta uansett kontakt med politiet og snakk med dem, så kan du heller ta stilling til anmeldelse eller ikke etterpå. På den måten sikrer du i hvert fall at de får ham inn i systemet sitt. For alt du vet er det flere han har voldtatt tidligere på samme måten også, eller det kan komme andre etter deg. Så gå til politiet i morgen og snakk med dem ❤️

Anonymkode: 866d6...72b

Problemet er at folk kan ombestemme seg. Selv om hun var klar på at hun ikke ønsket sex da de la seg kan hun ha ønsket det noen timer senere. Selv om jeg sier til mannen min st jeg ikke har lyst på sex om kvelden kan jeg ha lyst om morgenen. Jeg sier ikke at det var tilfellet her, men det kan være ganske lett å skape tvil om det i en rettsak.

Jeg sier ikke det han gjorde var greit, men jeg tror ikke hi får det noe bedre om hun anmelder.  Det kan være ganske tøft å lece med en slik sak hengende over seg i lang tid før den nlir henlagt på bevisets stilling, eller han blir frikjent i en rettsak om to år.

Skrevet

Problemet er at folk kan ombestemme seg. Selv om hun var klar på at hun ikke ønsket sex da de la seg kan hun ha ønsket det noen timer senere. Selv om jeg sier til mannen min st jeg ikke har lyst på sex om kvelden kan jeg ha lyst om morgenen. Jeg sier ikke at det var tilfellet her, men det kan være ganske lett å skape tvil om det i en rettsak.

Jeg sier ikke det han gjorde var greit, men jeg tror ikke hi får det noe bedre om hun anmelder.  Det kan være ganske tøft å lece med en slik sak hengende over seg i lang tid før den nlir henlagt på bevisets stilling, eller han blir frikjent i en rettsak om to år.

Fy faen, det er sånne som deg som gjør det tøft. NEI BETYR NEI! Nei betyr ikke kanskje, eller kanskje etterpå, eller bare litt. Det er ikke så vanskelig. 

Klem til hi ❤️❤️❤️

Anonymkode: eb70a...646

Skrevet

Så hun ombestemte seg mens hun sov, da? Folk som deg er nesten like ille som overgriperne, å prøve å bortforklare et slikt overgrepet er absolutt lavmål. 

Anonymkode: 8096d...129

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Så hun ombestemte seg mens hun sov, da? Folk som deg er nesten like ille som overgriperne, å prøve å bortforklare et slikt overgrepet er absolutt lavmål. 

Nei, det rr ikke det jeg skriver skjedde, men det er det hun vil møte i en eventuell rettsak. Vi lever heldig vis i rn rettsstat der det må bevises ut over rimelig tvil at et lovbrudd har skjedd for at noen kan dømmes. Selv om jeg tror på hi, tror jeg ikke det vil kunne bevises at det var voldtekt i en rettsak med mindre overgriperen tilstår og jeg vet at det er en veldig tøff prosess å måtte gjennom. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Nei, det rr ikke det jeg skriver skjedde, men det er det hun vil møte i en eventuell rettsak. Vi lever heldig vis i rn rettsstat der det må bevises ut over rimelig tvil at et lovbrudd har skjedd for at noen kan dømmes. Selv om jeg tror på hi, tror jeg ikke det vil kunne bevises at det var voldtekt i en rettsak med mindre overgriperen tilstår og jeg vet at det er en veldig tøff prosess å måtte gjennom. 

Man kan få erstatning uten at mannen blir dømt. Og nei, det handler ikke om penger, men at sannsynligheten er så stor uten bevis, at man blir trodd.

Og kommentarerene dine hører ikke hjemme noe sted. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Saken er denne. Det er en fyr jeg har møtt litt og hatt frivillig sex med et par ganger. Så skulle jeg sove over, men sa at jeg hadde vondt i magen og ikke ville ha sex. Han virka ok med det. Jeg våkna av at han pressa seg inni meg. Jeg ble så satt ut at jeg sa ikke noe med en gang, akkurat som om jeg ikke kunne røre meg først. Men etter en stund så fikk jeg helt panikk å dro meg unna.... Å spurte hva faen han holdt på med. 

Følte meg skikkelig ekkelt og dum etterpå. Jeg grein masse. Men han sa etterpå at det ikke er overgrep fordi jeg vil jo ha sex med han. 

Nå blir det vel bare ord mot ord uansett. Usikker på om jeg skal anmelde, har hørt at man ikke blir trodd osv.... 

Ja, det er voldtekt så lenge han var klar over at du sov 

Anonymkode: 493aa...e35

Skrevet

Vil si at dette er voldtekt, men tviler på du kommer noen vei. Det er mange som lyver på seg voldtekt, det går dessverre ut over slike som deg som faktisk har en reell sak. Du kan prøve, med det blir nok dessverre henlagt. Hold deg borte fra denne mannen. 

Anonymkode: ec36b...b11

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du vet at man har lov til å ombestemme seg? Selv om man har kledd av seg og begynt kan man ombestemme seg og det skal respekteres. Sex uten samtykke er voldtekt. Så enkelt og tilsynelatende så vanskelig for enkelte å forstå.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du vet at man har lov til å ombestemme seg? Selv om man har kledd av seg og begynt kan man ombestemme seg og det skal respekteres. Sex uten samtykke er voldtekt. Så enkelt og tilsynelatende så vanskelig for enkelte å forstå.

Der er ikke vanskelig å forstå. 
og ingen har sagt at de betviler hva HI forteller. 

Utfordringen er hva man møter i en eventuell sak. Og akkurat som at man har lov til å ombestemme seg dersom man først har sagt JA, så har man lov til å ombestemme seg hvis man først har sagt NEI. 

all erfaring og empiri tilsier at det i en eventuell sak vil bli stilt spørsmål ved om HI faktisk har sagt nei, når hun sa nei, om hun kan ha om enstemt seg og om mannen faktisk oppfattet at HI ikke ombestemte seg. En Forsvarers jobb er å så tvil om His forklaring. Og uten tydelige bevis vil jenta stå svakt i en eventuell sak. DET er realiteten. Uansett hvor kjipt man synes det er!

Anonymkode: c8d40...023

Skrevet

Hi her. 

Først og fremst, takk for alle støttende ord og råd. Jeg orker rett og slett ikke svare alle enkeltvis for det bare knytter seg i magen og jeg blir kvalm bare jeg tenker på det. 

Men jeg vil uansett avklare noen ting, ingen av oss var fulle eller beruset. Jeg hadde t-skjorte og truse på, i tillegg hadde jeg min egen dyne. Vi hadde ikke noe kos eller annet før jeg sovna. Jeg følte med i tvil når jeg skrev innlegget, men jeg ser jo nå at den ekle følelsen er riktig og at han har gjort noe som ikke er greit. Det var hvertfall ikke en invitasjon som var uklar. Jeg sa nei pga magesmerter før vi i det hele tatt la oss. 

Jeg forstår at det sannsynligvis blir ord mot ord, men jeg har fått time hos politiet i dag kl 13.00. Jeg har ingen å snakke med, så det skal på mange måter bli godt å si det til noen. 

Jeg fikk ikke sove så mye i natt, så jeg lå for det meste å gikk gjennom hele situasjonen i hodet 1000 ganger. Jeg klarer ikke å se at jeg har gitt andre signaler om jeg ikke har invitert til sex i søvne.... 

Jeg har en melding fra han dagen etter hvor han skriver << Du skal ikke tenke på det i natt, det er ikke så ille som du føler det. Ha en fin dag >>. Jeg skal vise den til politiet kanskje det er noe hvertfall. 

Jeg gruer meg til alt som kan skje når jeg skal til politiet. Mest å ikke bli trodd. Men om jeg kan hjelpe noen andre til å unngå å havne i samme situasjon er det verdt det. 

Tusen takk igjen for støtte! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hi her. 

Først og fremst, takk for alle støttende ord og råd. Jeg orker rett og slett ikke svare alle enkeltvis for det bare knytter seg i magen og jeg blir kvalm bare jeg tenker på det. 

Men jeg vil uansett avklare noen ting, ingen av oss var fulle eller beruset. Jeg hadde t-skjorte og truse på, i tillegg hadde jeg min egen dyne. Vi hadde ikke noe kos eller annet før jeg sovna. Jeg følte med i tvil når jeg skrev innlegget, men jeg ser jo nå at den ekle følelsen er riktig og at han har gjort noe som ikke er greit. Det var hvertfall ikke en invitasjon som var uklar. Jeg sa nei pga magesmerter før vi i det hele tatt la oss. 

Jeg forstår at det sannsynligvis blir ord mot ord, men jeg har fått time hos politiet i dag kl 13.00. Jeg har ingen å snakke med, så det skal på mange måter bli godt å si det til noen. 

Jeg fikk ikke sove så mye i natt, så jeg lå for det meste å gikk gjennom hele situasjonen i hodet 1000 ganger. Jeg klarer ikke å se at jeg har gitt andre signaler om jeg ikke har invitert til sex i søvne.... 

Jeg har en melding fra han dagen etter hvor han skriver << Du skal ikke tenke på det i natt, det er ikke så ille som du føler det. Ha en fin dag >>. Jeg skal vise den til politiet kanskje det er noe hvertfall. 

Jeg gruer meg til alt som kan skje når jeg skal til politiet. Mest å ikke bli trodd. Men om jeg kan hjelpe noen andre til å unngå å havne i samme situasjon er det verdt det. 

Kjære deg, så tøff og sterk du er! 

Ikke la ham tråkke deg ned og skremme deg, ikke la ham så tvil om det du vet er riktig her- han gjorde noe galt, uten ditt samtykke. Dette er IKKE din feil!

Snakk med politiet, og ta gjerne også kontakt med andre som kan hjelpe deg gjennom dette. Denne siden er god i så måte:

FÅ HJELP (dixi.no)

Telefonnummeret til Dixi er 22444050, og nedover sidene der er det også et telefonnummer til hjelpetelefonen for seksuelt musbrukte, 80057000. Det finnes  også chat-tjenester hos organisasjoner med erfaring med dette. Ikke bli sittende alene med dette ❤️ 

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Der er ikke vanskelig å forstå. 
og ingen har sagt at de betviler hva HI forteller. 

Utfordringen er hva man møter i en eventuell sak. Og akkurat som at man har lov til å ombestemme seg dersom man først har sagt JA, så har man lov til å ombestemme seg hvis man først har sagt NEI. 

all erfaring og empiri tilsier at det i en eventuell sak vil bli stilt spørsmål ved om HI faktisk har sagt nei, når hun sa nei, om hun kan ha om enstemt seg og om mannen faktisk oppfattet at HI ikke ombestemte seg. En Forsvarers jobb er å så tvil om His forklaring. Og uten tydelige bevis vil jenta stå svakt i en eventuell sak. DET er realiteten. Uansett hvor kjipt man synes det er!

Her har han da antatt at hun har ombestemt seg mens de sov da. Han har da våknet på natten og tenkt at hun har ombestemt seg.

Innlegg her beviser igjen og igjen det skrikende behovet for samtykkelov.

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Hi her. 

Den meldingen tror jeg kan hjelpe deg. Han prøver å bagatellisere hendelsen. Masse lykke til, håper dette blir gjort noe med❤️❤️

Anonymkode: ec36b...b11

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Hi her. 

Så bra at du skal snakke med politiet! Det er også fint at du har den meldingen fra ham. Skjønner veldig godt de følelsene og tankene du sitter ned!  Bruk tipsene Lilla Gorilla gir deg om hvem du kan kontakte. 

❤️

Skrevet

Så sterk du er❤️Du gjør det retten. Og husk at om saken blir henlagt så betyr det ikke at du ikke blir trodd, men at en voldtekt nødvendigvis er vanskelig å bevise siden det er ord mot ord. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Her har han da antatt at hun har ombestemt seg mens de sov da. Han har da våknet på natten og tenkt at hun har ombestemt seg.

Innlegg her beviser igjen og igjen det skrikende behovet for samtykkelov.

Det er da slett ikke sikkert at han har antatt at hun har ombestemt deg?? Det kan rett og slett være at han ikke bryr seg og antar at han kan ta seg til rette uansett hvor mye HI har sagt nei.

En samtykkelov vil ikke hjelpe noen ting  når det er to personer og ord mot ord. Det er det kjipe fakta! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Tull og tøys! Å dele seng med noen, edru eller ei er ikke ensbetydende med at man vil ha sex! Uansett om man har hatt det før eller ei!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...