Gå til innhold

Er du blant dem som har stemt AP, men ikke vil gjøre det neste valg?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Interessant. Jeg stemmer på den politikken som partiet fremmer, hvem er lederen er mindre viktig, selv om det er selvfølgelig bedre med en sterk leder. Å bytte til Høyre fra Ap betyr radikal endring i politikken som vil styre Norge, blant annet EU medlemskap mm

Anonymkode: 8af18...247

Jeg er enig i at det er mye styr med AP for tiden, men det er likevel deres politikk jeg er mest enig i.

Høyre har jeg vel minst til felles med, og jeg synes de glorifiserer veldig dette med privatisering. Jeg tror landet vårt blir ødelagt med for mye privatisering, selv om noe er greit.

Å bytte fra arbeiderpartiet til høyre er jo et kjempesprang politisk.

Anonymkode: b87ac...84d

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Vil stemme SV neste gang

Anonymkode: 0b367...a5d

Så du vil ha Støre som statsminister igjen altså? 

Har alltid stemt H eller Frp. Blå som bare det. 

Anonymkode: e3a22...c1e

Annonse

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Lederen er mindre viktig enn politikken. Vi er tross alt ikke amerikanere.

Anonymkode: eb287...c18

Jeg har stemt ap i 31 år.

Ledelsen har stor betydning for hvordan partiet formes. 
Ved sist valg var jeg litt i tvil. Partiet hadde beveget seg bort fra det Arbeiderpartiet jeg likte og støttet.

Nå er jeg ikke i tvil. Arbeiderpartiet er blitt et parti jeg overhodet ikke kjenner igjen.

Jeg har ikke landet på hvilket parti jeg vil stemme på. Høyre er fullstendig uaktuelt. 

Støre er den svakeste lederen Arbeiderpartiet noensinne har hatt. Vi har stått i og står i en krise. Denne oppgaven har han overhodet ikke mestret. 
Strofen «Vi følger nøye med» er blitt hans merkevare. 
Vi hadde trengt en sterk leder som viste handling.

I tillegg synes jeg ap er blitt et parti som har latt flere og flere sårbare grupper i stikken.

De har uttalt seg at partier trenger å fornye seg. Jeg skulle ønske de av Ap-lederne som mente dette, heller forlot ap og dannet et nytt parti- Fremfor å endre Arbeiderpartiet til et ugjenkjennelig parti.

Anonymkode: 52743...f50

Jeg har stemt AP, stilt som kandidat på AP sine lister i mange år, men de siste årene har jeg stemt SV, både lokalt og sentralt. Å stemme blått er helt uaktuelt. En MÅ huske at det er det partiene står for som er viktig, ikke hvem som er leder. Selv om Erna Solberg er en dyktig leder er politikken deres ødeleggende for det jeg mener er viktig for Norge.

Anonymkode: 71062...648

Annonse

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Interessant. Jeg stemmer på den politikken som partiet fremmer, hvem er lederen er mindre viktig, selv om det er selvfølgelig bedre med en sterk leder. Å bytte til Høyre fra Ap betyr radikal endring i politikken som vil styre Norge, blant annet EU medlemskap mm

Anonymkode: 8af18...247

Hva mener du med det? Både Høyre og Ap er for EU-medlemskap. 

Anonymkode: 28e35...ee5

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har stemt ap i 31 år.

Ledelsen har stor betydning for hvordan partiet formes. 
Ved sist valg var jeg litt i tvil. Partiet hadde beveget seg bort fra det Arbeiderpartiet jeg likte og støttet.

Nå er jeg ikke i tvil. Arbeiderpartiet er blitt et parti jeg overhodet ikke kjenner igjen.

Jeg har ikke landet på hvilket parti jeg vil stemme på. Høyre er fullstendig uaktuelt. 

Støre er den svakeste lederen Arbeiderpartiet noensinne har hatt. Vi har stått i og står i en krise. Denne oppgaven har han overhodet ikke mestret. 
Strofen «Vi følger nøye med» er blitt hans merkevare. 
Vi hadde trengt en sterk leder som viste handling.

I tillegg synes jeg ap er blitt et parti som har latt flere og flere sårbare grupper i stikken.

De har uttalt seg at partier trenger å fornye seg. Jeg skulle ønske de av Ap-lederne som mente dette, heller forlot ap og dannet et nytt parti- Fremfor å endre Arbeiderpartiet til et ugjenkjennelig parti.

Det er ganske stor forskjell på å kose seg på ferie og å spørre "men hadde de egentlig råd til det før òg?".

Arbeiderpartiet er fortsatt partiet for arbeidere. Det vil si, de fleste av oss i samfunnet.

EwhsTwzWEAE3D1p.jpg

Anonymkode: 4c359...27d

Svak leder og mye bråk, javisst. Men det verste er at det har blitt så vanskelig å skjønne hva slags politikk de har tenkt til å føre. Det eneste de snakker om er hva de IKKE vil. 

Anonymkode: 7ece9...8b0

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ganske stor forskjell på å kose seg på ferie og å spørre "men hadde de egentlig råd til det før òg?".

Arbeiderpartiet er fortsatt partiet for arbeidere. Det vil si, de fleste av oss i samfunnet.

EwhsTwzWEAE3D1p.jpg

Denne forstod jeg ikke helt..

Da jeg ytret meningen min hadde jeg ikke ferie i tankene.

Et eksempel av det jeg mener er et svik av de sårbare gruppene i samfunnet vårt er Nikolai som er autist. En ny regelendring vedtatt i fjor gjør at autister, mennesker med downs, psykisk utviklingshemming ikke har rett på assistent hvis de klarer enkle ting selv, som f.eks å dusje.

https://www.nrk.no/mr/regelendring-gjer-at-nikolai-skovgaard-fra-ulstein-ikkje-far-ga-pa-folkehogskule-1.16400451

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Denne forstod jeg ikke helt..

Da jeg ytret meningen min hadde jeg ikke ferie i tankene.

Et eksempel av det jeg mener er et svik av de sårbare gruppene i samfunnet vårt er Nikolai som er autist. En ny regelendring vedtatt i fjor gjør at autister, mennesker med downs, psykisk utviklingshemming ikke har rett på assistent hvis de klarer enkle ting selv, som f.eks å dusje.

https://www.nrk.no/mr/regelendring-gjer-at-nikolai-skovgaard-fra-ulstein-ikkje-far-ga-pa-folkehogskule-1.16400451

Synd for han. Men nå sitter jo Arbeiderpartiet i samarbeidsregjering med Senterpartiet. Da får ikke Arbeiderpartiet gjennom alt av Arbeiderparti-politikk. Det ville fortsatt vært verre med Høyre som styringsparti.

Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Ville helst ha hatt Raymond Johansen som statsminister, og så håper jeg Tajik snart får en større rolle igjen 

Jeg stemte Ap men kommer ikke til å gjøre det nå. MDG har vært en tragedie for Oslo. Oslo ble mye bedre styrt når Høyre satt med ledelsen, så jeg bytter til Høyre, for første gang i mitt liv.

Anonymkode: e74d7...f06

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg stemte Ap men kommer ikke til å gjøre det nå. MDG har vært en tragedie for Oslo. Oslo ble mye bedre styrt når Høyre satt med ledelsen, så jeg bytter til Høyre, for første gang i mitt liv.

MDG har vært fantastisk for Oslo. Luftkvaliteten er forbedret noe så til de grader 

Jeg kommer for første gang i livet til å stemme Frp. Årsaken er innvandringspolitikken. Jeg er sterkt uenig i politikken som har vært ført de siste 20 - 30 år, og syns Norge er på helt feil kurs. Jeg tenker at vi som nasjon har mistet kontrollen og tapt landet til kulturer og religioner med helt andre holdninger og verdier enn det norske samfunnet er tuftet på. Jeg er rasende på uretten jeg ser overfor våre egne, til fordel for folk som kommer til landet vårt. Derfor kommer jeg til å stemme Frp og snakke fram politikken i alle sammenhenger det er naturlig. 

Anonymkode: f2672...098

I år er det vel lokalvalg og da er det egentlig uvesentlig hvem som r leder av partiet, det viktige er hva de mener om lokale saker. Jeg kommer til å stemme AP igjen fordi de gjør en god jobb i kommunen jeg bor. 

Hva jeg skal stemme om 2 år har jeg ikke bestemt meg for. 

Anonymkode: 09a55...782

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

MDG er jo en tragedie i det store og det hele. Politikken deres er jo helt på jordet, og er ikke gjennomførbart. At folk stemmer på dem, er bare helt utrolig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...