Gå til innhold

Noen med erfaring? NAV har hentet skattekortet.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har ikke fått svar på søknaden om sykepenger, men i dag har de hentet skattekortet. Betyr det at pengene kommer snart? Har ikke fått en krone siden mars og barna er sultne. 😅

Anonymkode: a6944...f72

Nå vil jeg ikke gi deg falskt håp her, men i min erfaring betyr det at pengene ikke er langt unna. 

Men, er barna sultne sånn på ordentlig? Om du ikke har penger i det hele tatt må du be om nødhjelp!

Anonymkode: 698b0...a2f

Nå vil jeg ikke gi deg falskt håp her, men i min erfaring betyr det at pengene ikke er langt unna. 

Men, er barna sultne sånn på ordentlig? Om du ikke har penger i det hele tatt må du be om nødhjelp!

Å, takk. Da håper jeg på det. Ja, mener det på ordentlig. Eller jeg er egentlig mer sulten enn dem da. De får selvfølgelig mat, men det begynner å gå på stumpene løs. 

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Å, takk. Da håper jeg på det. Ja, mener det på ordentlig. Eller jeg er egentlig mer sulten enn dem da. De får selvfølgelig mat, men det begynner å gå på stumpene løs. 

Da ville jeg startet på en nødhjelpsøknad i dag! Det er jo ingen garanti for at sykepengene kommer ila en uke, og da blir det innmari kjipt de neste dagene. 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Da ville jeg startet på en nødhjelpsøknad i dag! Det er jo ingen garanti for at sykepengene kommer ila en uke, og da blir det innmari kjipt de neste dagene. 

Ja, skal gjøre det. Må man betale pengene tilbake? Skjønner ikke at NAV kan ha så lange behandlingstider på sykepenger. Folk kan jo ikke gå uten inntekt. Jeg hadde endel oppspart, men regningene må jo betales. 

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Ja, skal gjøre det. Må man betale pengene tilbake? Skjønner ikke at NAV kan ha så lange behandlingstider på sykepenger. Folk kan jo ikke gå uten inntekt. Jeg hadde endel oppspart, men regningene må jo betales. 

Nei, det må man ikke.

Håper du får sykepengene snart (og at du får nødhjelp før helgen), vet så alt for godt hvordan du har det. Ble syk som selvstendig næringsdrivende og måtte vente 5 mnd på utbetaling. 

Annonse

Ring å få nødhjelp. De kaster penger etter deg. Helt sykt opplegg. En kollega av meg er delvis sykemeldt og hun ringer de hele tiden å sier sykepengene er forsinket så får hun på ti tusen hvis. Helt galskp og nei du trenger ikke betale det tilbake 

Anonymkode: 25588...144

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Ring å få nødhjelp. De kaster penger etter deg. Helt sykt opplegg. En kollega av meg er delvis sykemeldt og hun ringer de hele tiden å sier sykepengene er forsinket så får hun på ti tusen hvis. Helt galskp og nei du trenger ikke betale det tilbake 

Anonymkode: 25588...144

Er det sant? Da skal jeg virkelig gjøre det. 😊

Nei, det er ikke sant. En nødhjelpssøknad må dokumenteres og du får matpenger til deg og ungene for noen dager. Kommunene kaster ikke penger på folk og de kan selvsagt sjekke at det stemmer at du ikke har fått sykepenger. Men send inn en søknad om nødhjelp om det er sånn at du ikke har penger til mat. De aller fleste kommuner har digital søknad, men i de fleste må du også inn til en samtale. 

Anonymkode: 29f70...c9e

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Men får du ikke lønn av arbeidsgiver? Som regel får man det og arbeidsgiver får refundert av nav. Bare de kjipe bedriftene som ikke betaler sykepenger direkte. 

Anonymkode: 345f0...df0

Nei, dessverre. Helt tydelig en kjip bedrift. Har prøvd å snakke med dem, men til ingen nytte. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Nei, det er ikke sant. En nødhjelpssøknad må dokumenteres og du får matpenger til deg og ungene for noen dager. Kommunene kaster ikke penger på folk og de kan selvsagt sjekke at det stemmer at du ikke har fått sykepenger. Men send inn en søknad om nødhjelp om det er sånn at du ikke har penger til mat. De aller fleste kommuner har digital søknad, men i de fleste må du også inn til en samtale. 

Tenkte meg det. Det sitter langt ikke. Får heller prøve å selge noe. Mummikoppsamlingen, kanskje. 

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Men får du ikke lønn av arbeidsgiver? Som regel får man det og arbeidsgiver får refundert av nav. Bare de kjipe bedriftene som ikke betaler sykepenger direkte. 

Man kan vel lett gå ut fra at hi ikke får lønn fra arbeidsgiver siden hun da ikke hadde hatt problemet da. 

Anonymkode: b7a96...811

Annonse

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Nei, dessverre. Helt tydelig en kjip bedrift. Har prøvd å snakke med dem, men til ingen nytte. 

Hadde byttet jobb. Dette taper du stor på om du er lenge sykmeldt. 

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nei det stemmer ikke. Alt må dokumenteres. 

Men nødhjelp har du krav på. Og send en søknad allerede i dag. 

Anonymkode: 129a5...035

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Tenkte meg det. Det sitter langt ikke. Får heller prøve å selge noe. Mummikoppsamlingen, kanskje. 

Du skal ikke kvie deg for å søke. Sosialhjelp er sikkerhetsnettet vårt og det nettet er der for de som trenger det. Nå har du uforskyldt havnet i en situasjon der sykepengene dine har tatt lang tid å behandle. Om det skyldes arbeidsgiver eller noe annet  spiller ingen rolle. Det er slett ikke uvanlig at noen må søke om sosialhjelp i påvente av ytelser. Du skulle bare visst hvor lett en del andre tar på det å søke mens du sitter og heller lar være å spise. Send inn en søknad. Vær tydelig på å bruke ordet nødhjelp og å skrive at du ikke har penger til mat. 

Det er forresten veldig vanlig at mindre, private bedrifter ikke forskutterer sykepenger. Det betyr ikke at arbeidsgiveren din er kjip.

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er ikke sikkert NAV har så lang saksbehandlingstid. Det kan like gjerne være din arbeidsgiver som er sen med å sende inn inntektsopplysninger.  

Nav kan ikke gjette seg til om din arbeidsgiver betaler deg sykepenger direkte eller om du skal ha utbetaling fra nav. De kan heller ikke gjette seg til om du er oppsagt, er i permisjon, har byttet arbeidsgiver, er i streik, har avtalt ferie osv. Derfor kan man ikke betale ut sykepenger uten opplysninger fra arbeidsgiver. De vet jo heller ikke om du er fast ansatt, om du har timelønn, turnusarbeid, stillingsstørrelse osv. 

Ta kontakt med arbeidsgiver og hør om de faktisk har sendt inn det de skal. Dersom de har gjort det, så kan du purre på Nav og evt spørre om de mangler noe

Anonymkode: 32650...8c0

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke sikkert NAV har så lang saksbehandlingstid. Det kan like gjerne være din arbeidsgiver som er sen med å sende inn inntektsopplysninger.  

Nav kan ikke gjette seg til om din arbeidsgiver betaler deg sykepenger direkte eller om du skal ha utbetaling fra nav. De kan heller ikke gjette seg til om du er oppsagt, er i permisjon, har byttet arbeidsgiver, er i streik, har avtalt ferie osv. Derfor kan man ikke betale ut sykepenger uten opplysninger fra arbeidsgiver. De vet jo heller ikke om du er fast ansatt, om du har timelønn, turnusarbeid, stillingsstørrelse osv. 

Ta kontakt med arbeidsgiver og hør om de faktisk har sendt inn det de skal. Dersom de har gjort det, så kan du purre på Nav og evt spørre om de mangler noe

Anonymkode: 32650...8c0

Alt er sendt inn. Har snakket med NAV. De sier det er saksbehandlingstiden som gjør det. 

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Det er i hvert fall ett godt tegn, jeg ventet 4 mnd, de hentet skattekortet først da saken var behandlet og var sendt til utbetaling. 

Siden Kom det utbetalinger her og der i hytt og pine 😅 

Anonymkode: e2deb...84e

Takk!!! Det har ikke kommet noe i dag, men håper på før helgen. 😊

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Selvfølgelig skal du søke, ikke din feil at systemet gåri sakte kino. Søk i dag.

Anonymkode: 7f24b...e07

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Der kom pengene. Takk og lov😊 Nå blir det storhandel og supergod middag med barna❤️

🥳 Godt det endelig løste seg for deg. 

Anonymkode: e2deb...84e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...