Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #1 Skrevet 8. mai 2023 Det er jo langhelg rundt 17. mai. Jeg og mannen har mulighet til å reise bort da. Men min 18-åring er jo russ i år. Vi voksne har jo ingen rolle i den feiringen der, uansett, så jeg tenker det kanskje ikke er noe han vil bry seg om. Eller er det dumt? Han har festet moderat hittil i russetiden. Hver helg, men ikke flatfylla og festing til langt på morgenkvisten. Han er ikke på russebil, men har alltid venner å være med, inviteres på fester og har tydeligvis noe på gang med en jente, som han er mer og mer sammen med for tiden. Jeg tipper natten mellom 16. og 17. mai ikke blir veldig annerledes enn da andre russefestene han har deltatt på. Er jeg en slem mor som er bortreist på 17. da? Anonymkode: 8f4ef...cb4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #2 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde ikke reist bort, av den enkle grunn at jeg tenker natt til 17. mai nettopp er natten festene tar litt av. Jeg ville valgt å være tilgjengelig akkurat den natta. Anonymkode: dab94...0f4
amandine Skrevet 8. mai 2023 #3 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har prioritert å være hjemme når jeg har hatt russ. Hjemme og kjørbar og med lyden på mobilen.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #4 Skrevet 8. mai 2023 Hm, ja dere har kanskje rett. Vi kan jo reise 18. Anonymkode: 8f4ef...cb4
Twintipp Skrevet 8. mai 2023 #5 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde ikke gjort det. De skal vel gå i russetog også? Hadde evt kunne dratt sent på kvelden den 17.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #6 Skrevet 8. mai 2023 Vi har russ og reiser ikke bort disse helgene russetida varer. Han oppfører seg fint, men vet han kan ringe oss når som helst viss han eller venner trenger hjelp til noe. vi reiser på hytta 18.mai!!!! Jeg tenker det er viktig å prioritere han som er russ. 17.mai er det russetog og det skal vi se på. Vi har i tillegg invitert russ med venner på grilling på valgfritt klokkeslett! Anonymkode: 6316d...e9b
*Miss Marple* Skrevet 8. mai 2023 #7 Skrevet 8. mai 2023 Det hadde jeg ikke gjort. Vi var som regel tilgjengelige uansett da barna var i den alderen, det skjer fort ting som gjør at det ikke er greit å være langt borte.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #9 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Vi har russ og reiser ikke bort disse helgene russetida varer. Han oppfører seg fint, men vet han kan ringe oss når som helst viss han eller venner trenger hjelp til noe. vi reiser på hytta 18.mai!!!! Jeg tenker det er viktig å prioritere han som er russ. 17.mai er det russetog og det skal vi se på. Vi har i tillegg invitert russ med venner på grilling på valgfritt klokkeslett! Anonymkode: 6316d...e9b Åja, det var lurt (og koselig). Jeg hører nok på dere som unisont anbefaler meg å bli hjemme. Kanskje jeg følger ditt eksempel med å invitere på grilling også (hvis været holder her vestpå). HI Anonymkode: 8f4ef...cb4
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #10 Skrevet 8. mai 2023 Jeg har også russ i år og tenkte pga langhelg å dra, meeeen holder meg hjemme så jeg er kjørbar og tilstede OM det skulle skje noe Også vil jeg se russetoget Anonymkode: e5aa2...dda
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #11 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde blitt hjemme og holdt meg edru i tilfelle det skulle være behov for henting. Anonymkode: b80c5...69f
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #12 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er jo langhelg rundt 17. mai. Jeg og mannen har mulighet til å reise bort da. Men min 18-åring er jo russ i år. Vi voksne har jo ingen rolle i den feiringen der, uansett, så jeg tenker det kanskje ikke er noe han vil bry seg om. Eller er det dumt? Han har festet moderat hittil i russetiden. Hver helg, men ikke flatfylla og festing til langt på morgenkvisten. Han er ikke på russebil, men har alltid venner å være med, inviteres på fester og har tydeligvis noe på gang med en jente, som han er mer og mer sammen med for tiden. Jeg tipper natten mellom 16. og 17. mai ikke blir veldig annerledes enn da andre russefestene han har deltatt på. Er jeg en slem mor som er bortreist på 17. da? Anonymkode: 8f4ef...cb4 Jeg hadde nok bare reist, men hør med sønnen din først. Anonymkode: b16d5...6b6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #13 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke reist bort, av den enkle grunn at jeg tenker natt til 17. mai nettopp er natten festene tar litt av. Jeg ville valgt å være tilgjengelig akkurat den natta. Anonymkode: dab94...0f4 amandine skrev (1 time siden): Jeg har prioritert å være hjemme når jeg har hatt russ. Hjemme og kjørbar og med lyden på mobilen. Twintipp skrev (1 time siden): Jeg hadde ikke gjort det. De skal vel gå i russetog også? Hadde evt kunne dratt sent på kvelden den 17. Anonym bruker skrev (1 time siden): Vi har russ og reiser ikke bort disse helgene russetida varer. Han oppfører seg fint, men vet han kan ringe oss når som helst viss han eller venner trenger hjelp til noe. vi reiser på hytta 18.mai!!!! Jeg tenker det er viktig å prioritere han som er russ. 17.mai er det russetog og det skal vi se på. Vi har i tillegg invitert russ med venner på grilling på valgfritt klokkeslett! Anonymkode: 6316d...e9b *Miss Marple* skrev (1 time siden): Det hadde jeg ikke gjort. Vi var som regel tilgjengelige uansett da barna var i den alderen, det skjer fort ting som gjør at det ikke er greit å være langt borte. Anonym bruker skrev (55 minutter siden): Selvfølgelig ikke. Anonymkode: 5eb31...d03 Typisk hønemor oppførsel. Anonymkode: b16d5...6b6
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #14 Skrevet 8. mai 2023 Vanskelig det der.. jeg hadde nok kjent på at det er en helg med flere risikofaktorer. Og om ikke mitt barn pleier å oppføre seg, , så kan en lett komme i situasjoner han/hun ikke ønsker. Jeg ville nok vært tilgjengelig av den grunn. Altså, den dagen kan de vite at jeg er kjørbar og tilgjengelig ved behov for det de trenger 💛 Mest sannsynlig blir det ikke nytte for meg, men om det skulle vært, og jeg ikke er der så har jeg uendelig dårlig samvittighet - ja på tross av at de er «voksne». 🙈 Anonymkode: 80572...52c
*Miss Marple* Skrevet 8. mai 2023 #15 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Typisk hønemor oppførsel. Anonymkode: b16d5...6b6 Heller hønemor enn en av dem som politi og helsepersonell ikke får tak i fordi ens egen fritid er prioritet nr 1.
ReneRene Skrevet 8. mai 2023 #16 Skrevet 8. mai 2023 Ettersom det kun er langhelg så reiser dere ikke akkurat over kontinenter, og hvorfor skal folk hele tiden forvente eller tenke at det verste kan skje? Det er en usunn holdning rett og slett. Man må faktisk veie hva som er sannsynlig og ikke, og hittil i russetiden har det ikke vært særlig mange katastrofale hendelser med unntak av en bilulykke. Sønnen din er ikke på noe kjøretøy, han har festet moderat og har jente ( ja det kan hjelpe ) Det er med andre ord ingenting som tyder på at han er særlig utsatt på noen måte. Det er mange tusen russ, og det har som sagt gått greit i år med få unntak. Politiet er på plass, Røde Kors er på plass samt andre vakter og voksne som følger med der de er mange samlet. Slutt å vær i krise beredskap uten rimelig grunn, og dra med mannen og kos dere på tur sier nå jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #17 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde ikke reist av den enkle grunn at jeg ville sett mitt barn gå russetog. Husker mine foreldre droppet det, og selvom jeg var stor var det faktisk litt sårt.. Reis på kvelden 17. i stedet? Anonymkode: 03524...c1d
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #18 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde ikke reist av den enkle grunn at jeg ville sett mitt barn gå russetog. Husker mine foreldre droppet det, og selvom jeg var stor var det faktisk litt sårt.. Reis på kvelden 17. i stedet? Anonymkode: 03524...c1d Han kommer nok nesten helt sikkert ikke til å gå russetog, så det blir nok ikke derfor jeg eventuelt blir hjemme. hi Anonymkode: 8f4ef...cb4
amandine Skrevet 8. mai 2023 #19 Skrevet 8. mai 2023 (endret) Anonym bruker skrev (1 time siden): Åja, det var lurt (og koselig). Jeg hører nok på dere som unisont anbefaler meg å bli hjemme. Kanskje jeg følger ditt eksempel med å invitere på grilling også (hvis været holder her vestpå). HI Anonymkode: 8f4ef...cb4 Jeg var veldig glad for min avgjørelse om å være hjemme, min sønns beste kamerat havnet på akuttmottaket om natten etter å ha blitt slått ned. Det var fint å kunne være der for både min sønn som var vitne til det hele og også kunne kjøre kameratens mamma som var livredd. De er kanskje per definisjon voksne, men trenger trygghet likevel. Vi hadde frokost for alle her, heldigvis med pent vær så var ute i hagen. Endret 8. mai 2023 av amandine
LillaGorilla♥♥ Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Jeg hadde blitt hjemme. Både fordi jeg ville vært i beredskap sånn i tilfelle, og så hadde jeg nok også ønsket å se ungdommen gå i russetoget. Det er jo bare en gang i livet.
ReneRene Skrevet 8. mai 2023 #21 Skrevet 8. mai 2023 (endret) amandine skrev (9 minutter siden): Jeg var veldig glad for min avgjørelse om å være hjemme, min sønns beste kamerat havnet på akuttmottaket om natten etter å ha blitt slått ned. Det var fint å kunne være der for både min sønn som var vitne til det hele og også kunne kjøre kameratens mamma som var livredd. De er kanskje per definisjon voksne, men trenger trygghet likevel. Vi hadde frokost for alle her, heldigvis med pent vær så var ute i hagen. Hvorfor skal du påføre folk dårlig samvittighet og skam helt uten grunn egentlig? Fordi du opplevde en ting så skal liksom Ts ha det i tankene og la være å dra på tur? Hva med og heller si "sønnen min var uheldig og kom opp i en situasjon, men sånt skjer jo uavhengig av russetiden også, og det er lite sannsynlig" Så kos dere på tur dere! Isteden tegner du et bilde av en som er utsatt for vold, en sønn på randen og en mor likedan. Jeg syns det er stygt. Rett og slett. Endret 8. mai 2023 av ReneRene
amandine Skrevet 8. mai 2023 #22 Skrevet 8. mai 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Hvorfor skal du påføre folk dårlig samvittighet og skam helt uten grunn egentlig? Fordi du opplevde en ting så skal liksom Ts ha det i tankene og la være å dra på tur? Hva med og heller si "sønnen min var uheldig og kom opp i en situasjon, men sånt skjer jo uavhengig av russetiden også, og det er lite sannsynlig" Så kos dere på tur dere! Isteden regner du et bilde av en som er utsatt for vold, en sønn på randen og en mor likedan. Jeg syns det er stygt. Rett og slett. Gudbedre hva du klarer å hoste opp.
ReneRene Skrevet 8. mai 2023 #23 Skrevet 8. mai 2023 amandine skrev (4 minutter siden): Gudbedre hva du klarer å hoste opp. Jeg tenker fornuft og ingenting annet. Jeg tenker på hva vi vet om russetiden så langt, og hva vi vet kan skje helt og fullstendig uavhengig av den. Logisk sans tilsier at sønnen til Ts er trygg, og ikke særlig utsatt for noe som helst her, tvert i mot faktisk. Og dette mammapolitiet som liksom sitter våkne med telefonen og edru i full beredskap og forteller om dårlige erfaringer kaster bare skam og helt unødvendige bekymringer på en mor bare hun våger å senke skuldrene og puste. Det er ikke pent gjort, og det er også helt absurd.
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #24 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Han kommer nok nesten helt sikkert ikke til å gå russetog, så det blir nok ikke derfor jeg eventuelt blir hjemme. hi Anonymkode: 8f4ef...cb4 Bare reis å kos deg. Han er myndig, og du kjenner han. Gi han litt ansvar, vis at du stoler på ham. Anonymkode: b16d5...6b6
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 8. mai 2023 #25 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er jo langhelg rundt 17. mai. Jeg og mannen har mulighet til å reise bort da. Men min 18-åring er jo russ i år. Vi voksne har jo ingen rolle i den feiringen der, uansett, så jeg tenker det kanskje ikke er noe han vil bry seg om. Eller er det dumt? Han har festet moderat hittil i russetiden. Hver helg, men ikke flatfylla og festing til langt på morgenkvisten. Han er ikke på russebil, men har alltid venner å være med, inviteres på fester og har tydeligvis noe på gang med en jente, som han er mer og mer sammen med for tiden. Jeg tipper natten mellom 16. og 17. mai ikke blir veldig annerledes enn da andre russefestene han har deltatt på. Er jeg en slem mor som er bortreist på 17. da? Anonymkode: 8f4ef...cb4 Ville holdt meg hjemme. Selv om sjansen for at noe skal skje er liten så ville jeg vært hjemme hvis ungdommen trenger meg på en eller annen måte. Det er tross alt kun en gang i livet man er russ.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå