Gå til innhold

Rer dere opp sengene hver dag?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Dette. Dyna brettet dobbelt i fotenden og dynene ristet opp og plassert fint i hodeenden. Da er sengene godt tørket/luftet, ser ok ut gjennom dagen, og er hyggelig å legge seg i på kvelden. Jeg kaller dettefor å re sengene, men mulig jeg har misforstått?🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 7f71e...1f2

Hmm, når jeg snakker om å re sengen, så mener jeg å legge dynen pent på plass der jeg lå, dobbelt, gjerne med sengeteppe over. Men hvis å re er som du mener, så rer visst jeg og sengen hver dag.

Anonymkode: ab12d...827

Fortsetter under...

Jeg sluttet med det når jeg hørte det var bedre å ta dyna til side iforhold til kdden. Den liker seg vist best om dyna er over der en sover, så nå slenger jeg den til siden hver morgen når jeg står opp. 

Skal jeg være på soverommet, har også en hobbykrok der så rer jeg opp når jeg skal være der. Samme vanen har ungene også fått, så alles senger er ett kaos om morran. Den som skal være på ett rom rer opp. Det gjelder om ungene skal være på mitt og jeg ikke er hjemme feks. 

Egentlig liker jeg å re opp senga, men har klart å venne meg til det. Jeg lufter alltid på rommet før jeg skal legge meg, da ordner jeg dyna slik at det er koselig å gå inn når jeg skal legge meg. 

Anonymkode: 6d3c1...324

Annonse

HVER dag!

Har jo lært av fenriken😉

Det ser pent ut og er så mye bedre å legge seg i nyoppredd seng. I tillegg har vi katt og selv om den sjeldent får sjansen til å være på soverommet, så piler den inn om den har sjansen og bare tanken på at den drar med seg fluelopper… - min store skrekk 😝

Anonym bruker skrev (På 8.5.2023 den 9.22):

Vi rer kun opp sengene hvis vi skal ha besøk. Ser ellers ikke poenget med å bruke tid på det. Det er også bevist at det blir bedre forhold for midd hvis sengen res opp. 

Anonymkode: 1b60a...e3c

Nope. Ser ikke poenget med det😅

Anonymkode: 312d8...b96

oslofrk skrev (3 timer siden):

HVER dag!

Har jo lært av fenriken😉

Det ser pent ut og er så mye bedre å legge seg i nyoppredd seng. I tillegg har vi katt og selv om den sjeldent får sjansen til å være på soverommet, så piler den inn om den har sjansen og bare tanken på at den drar med seg fluelopper… - min store skrekk 😝

Hvordan skulle det å re opp senga forhindre lopper fra katten?

Anonymkode: c97d2...62e

Annonse

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Oh shit, du er der ja. Sengeteppe også. Skal virkelig sperre all fukt og midd inne😅

Som sagt, midd er ikke så vanlig som alle skal ha det til... 

Anonymkode: 09981...004

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Som sagt, midd er ikke så vanlig som alle skal ha det til... 

Anonymkode: 09981...004

Haha, ikke så vanlig? Tror du må virkelighetsorientere deg bittelitt. Midd er overalt, spesielt i fuktig sengetøy. Tom i øyebryn har mange av oss midd, uten å vite det.

Hvordan er det mulig å komme med en slik påstand, hjernevasket du deg selv for å slippe å tenke på småkrypene? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...