Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Hvor mye endte de opp med å få i sum? Her ble det 37 000 av til sammen 6 givere. Vi er en liten familie. Anonymkode: 55b25...328
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 Herre jesus! Skal det være konkurranse mellom foreldre også om hvor mye barna fikk? Jeg vet faktisk ikke hva mitt barn fikk til sammen da hun konfirmerte seg. Jeg antar at hun holdt kontroll på det selv. Anonymkode: 02071...cc2
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hvor mye endte de opp med å få i sum? Her ble det 37 000 av til sammen 6 givere. Vi er en liten familie. Anonymkode: 55b25...328 Det var litt av en fordekt skrytetråd. Anonymkode: 1c338...31c
sug lut Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Vet du, det har jeg aldri hørt. Vi er ikke en familie som teller penger.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Greit nok at det kanskje ikke er noe alle syns det er greit å løfte som tema… Men dere som sier at dere ikke vet - at konfirmanten sikkert vet det selv, at dere ikke teller penger.. virkelig? I min familie holder vi absolutt styr på hva man får av hvem, og barna er oppdradd til å kunne takke for gaven, og faktisk vite hva personen ga.. Det handler ikke om å være grisk, eller å sammenlikne summer mellom tante Martha og tante Olaug - det er av respekt for den som gir gaven Har aldri streifet meg at vi er sære pga. det.. Anonymkode: bf99d...d85
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Her satt min å telte pengene i går, sammen med oss, vi skrev i kortene hva folk ga. Tenker ikke at vi er griske av den grunn....men greit å vite hva hun fikk syns jeg. Hun fikk rett i underkant av 15 000,- og 3 smykker. 13 givere var det. Hun var storfornøyd. Største summen var fra mine forledre på 6000,-. Bestefar ga 1000,-. Så var det alt fra 200-1500,-. Hun valgte å ikke åpne konvolutter mens alle var der mtp at folk gir forskjellig og etter sin lommebok. Ikke så viktig for hun/oss hva folk gir. Anonymkode: 7e6a9...780
sug lut Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (24 minutter siden): Greit nok at det kanskje ikke er noe alle syns det er greit å løfte som tema… Men dere som sier at dere ikke vet - at konfirmanten sikkert vet det selv, at dere ikke teller penger.. virkelig? I min familie holder vi absolutt styr på hva man får av hvem, og barna er oppdradd til å kunne takke for gaven, og faktisk vite hva personen ga.. Det handler ikke om å være grisk, eller å sammenlikne summer mellom tante Martha og tante Olaug - det er av respekt for den som gir gaven Har aldri streifet meg at vi er sære pga. det.. Anonymkode: bf99d...d85 Konfirmantene har selvsagt takket, både personlig og skriftlig i ettertid, for hver enkelt gave. De har da oppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 sug lut skrev (33 minutter siden): Konfirmantene har selvsagt takket, både personlig og skriftlig i ettertid, for hver enkelt gave. De har da oppdragelse. Men dere foreldre føler det er en privatsak hva konfirmanten får? Hun/han ordner med konto til pengene på egenhånd? Forstår bare ikke hvorfor det skal være tabu å snakke om sånt.. Anonymkode: bf99d...d85
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Våre har fått rundt 45 000 kr, middels stor familie. Anonymkode: a0bb6...8ed
sug lut Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Men dere foreldre føler det er en privatsak hva konfirmanten får? Hun/han ordner med konto til pengene på egenhånd? Forstår bare ikke hvorfor det skal være tabu å snakke om sånt.. Anonymkode: bf99d...d85 Vi konfirmerer altså ikke 3-åringer som ikke klarer å sette penger inn på en konto.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 Datteren min ble konfirmert i fjor, og fikk 21.000 kroner. Liten familie, men ganske mange små pengegaver, fra naboer, venner og kjente. Vi har også en veloppdragen jente som har folkeskikk, hun takket personlig og sendte takkekort. Men jeg var jo med på prosessen, skrev ned hva hun fikk fra hvem, laget og bestilte takkekort sammen osv. Trenger ikke være "3 år" for det altså. Anonymkode: ebe46...61b
amandine Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 Jeg vet hva mine konfirmanter har fått, det gjør mannen også, jeg vet også hva pengene brukes til eller hvor de plasseres. Det blir aldri omsnakket utenfor innerste sirkel i familien, og hva poenget er med denne tråden forstår jeg ikke. Noen konfirmanter får sinnsykt mye, andre nesten ingenting. Jeg vet det er omsnakket på skolen og blant gutta, men jeg håper inderlig min sønn har nok ryggrad til å legge den ballen død når det kommer opp. Hans ene hadde 7 gjester i sin konfirmasjon i går, min sønn var en av dem. Min sønn hadde 30 gjester i nær familie forrige helg, det er klart det er tildels store forskjeller. I mitt hode er det ganske smakløst å diskutere beløp.
*Miss Marple* Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 Jeg vet selvsagt hva summen endte på, det kom naturlig opp når konfirmanten vurderte hva som skulle gjøres med pengene. Men som de fleste andre så holder vi den summen for oss selv, å sammenligne antall gaver/sum er ganske smakløst.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 sug lut skrev (1 time siden): Konfirmantene har selvsagt takket, både personlig og skriftlig i ettertid, for hver enkelt gave. De har da oppdragelse. Han takket for gaven i selskapet. Noen ga gave men kom ikke. Må sende melding å takke eller holder det med takkekort? Anonymkode: b17e4...24d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #15 Skrevet 7. mai 2023 Liten familie. Ingen besteforeldre. Han fikk 22 000 kr og playstation 5 fra oss foreldre Anonymkode: b17e4...24d
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 Dere har gutter hvor mye har dere gitt i komfirmasjongave til sønnen deres? Regner med mange jenter får bunad derfor jeg lurer på hvor mye dere har gitt til gutter. Anonymkode: 9e1e1...a72
Blop Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Han takket for gaven i selskapet. Noen ga gave men kom ikke. Må sende melding å takke eller holder det med takkekort? Anonymkode: b17e4...24d Takkekort er det eneste riktige synes jeg. Med bilde av konfirmanten.
*Miss Marple* Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Dere har gutter hvor mye har dere gitt i komfirmasjongave til sønnen deres? Regner med mange jenter får bunad derfor jeg lurer på hvor mye dere har gitt til gutter. Anonymkode: 9e1e1...a72 Vi ga samme sum uansett kjønn, og guttene har stående mulighet til å bestille seg bunad når de måtte ønske.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Dere har gutter hvor mye har dere gitt i komfirmasjongave til sønnen deres? Regner med mange jenter får bunad derfor jeg lurer på hvor mye dere har gitt til gutter. Anonymkode: 9e1e1...a72 Vi har både gutt og jente, og begge fikk bunad. Hvorfor skulle ikke junior få bunad, liksom? Anonymkode: fec80...643
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #21 Skrevet 7. mai 2023 Blop skrev (27 minutter siden): Takkekort er det eneste riktige synes jeg. Med bilde av konfirmanten. Enig. Men må sende melding først å takke for gaven og takkekort senere? Anonymkode: b17e4...24d
Blop Skrevet 7. mai 2023 #22 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Enig. Men må sende melding først å takke for gaven og takkekort senere? Anonymkode: b17e4...24d Nja, det kommer an på hvor mye senere takkekort blir sendt, tenker jeg. Hadde jeg fått en melding med takk for gaven, ville jeg nok blitt litt skuffa. Men veldig glad når takkekortet kom da. Er vel ikke helt vant til å få begge deler.
amandine Skrevet 7. mai 2023 #23 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Dere har gutter hvor mye har dere gitt i komfirmasjongave til sønnen deres? Regner med mange jenter får bunad derfor jeg lurer på hvor mye dere har gitt til gutter. Anonymkode: 9e1e1...a72 Bunad er utenom, guttene får om de vil når de er utvokst.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #24 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Vi har både gutt og jente, og begge fikk bunad. Hvorfor skulle ikke junior få bunad, liksom? Anonymkode: fec80...643 Fordi junior med stor sannsynlighet vil vokse minst 10 cm til og doble bredden på skuldrene på få år. Jenter er oftere omtrent ferdig utvokst i høyden, og det er enklere å legge inn sømrom til å ta ut litt over bryst og midje, enn til absolutt alt i både lengde og bredde som gutter gjerne vil trenge. Anonymkode: a0bb6...8ed
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #25 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Dere har gutter hvor mye har dere gitt i komfirmasjongave til sønnen deres? Regner med mange jenter får bunad derfor jeg lurer på hvor mye dere har gitt til gutter. Anonymkode: 9e1e1...a72 Båt, liten rib med 9,9 hester og 5.000 kr. De solgte båtene for ca 20.000 kr når de ville ha lett motorsykkel som 16 åringer. Anonymkode: ebe46...61b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå