Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #1 Skrevet 7. mai 2023 Jeg har fått et jobbtilbud der "kontorvert" er en del av stillingsbeskrivelsen. Vet dere hva det omfatter? Anonymkode: aea6d...c1a
ReneRene Skrevet 7. mai 2023 #2 Skrevet 7. mai 2023 (endret) Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg har fått et jobbtilbud der "kontorvert" er en del av stillingsbeskrivelsen. Vet dere hva det omfatter? Anonymkode: aea6d...c1a Ja, og hva sier resten av stillingsbeskrivelsen? For meg høres det ut som en som geleider folk til kontorer, kanskje må "underholde" de som eventuelt venter og servere kaffe osv. Litt sånn utvider sekretærstilling. Endret 7. mai 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #3 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (1 minutt siden): Ja, og hva sier resten av stillingsbeskrivelsen? For meg høres det ut som en som geleider folk til kontorer, kanskje må "underholde" de som eventuelt venter og servere kaffe osv. Litt sånn utvider sekretærstulling. Det er ikke et kontor med mye besøk. I utgangspunktet er det en form for forskerstilling. Anonymkode: aea6d...c1a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #4 Skrevet 7. mai 2023 Du må jo ha lest stillingsbeskrivelsen før du søkte og hvis noe var uklart burde du senest ha spurt om det da du var på intervju. Litt rart at du har kommet så langt som å få tilbud når du fortsatt ikke har skjønt hva jobben går ut på. Anonymkode: 13b0e...da9
ReneRene Skrevet 7. mai 2023 #5 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke et kontor med mye besøk. I utgangspunktet er det en form for forskerstilling. Anonymkode: aea6d...c1a Ok. Vert kan vel ikke bety så mye. Hm. Eller kanskje det har fått en ny betydning. Der er jo en som legger til rette, sånn vanligvis?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #6 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (31 minutter siden): Du må jo ha lest stillingsbeskrivelsen før du søkte og hvis noe var uklart burde du senest ha spurt om det da du var på intervju. Litt rart at du har kommet så langt som å få tilbud når du fortsatt ikke har skjønt hva jobben går ut på. Anonymkode: 13b0e...da9 Jeg har ikke søkt en utlyst stilling. Jeg har fått tilbud om en. Anonymkode: aea6d...c1a
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #7 Skrevet 7. mai 2023 Sammen med det andre du skriver, virker det veldig uklart. Så jeg ville rett og slett spurt om mer detaljer på hva jobben går ut på. Anonymkode: e1cfa...b41
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #8 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Sammen med det andre du skriver, virker det veldig uklart. Så jeg ville rett og slett spurt om mer detaljer på hva jobben går ut på. Anonymkode: e1cfa...b41 Ja, selvfølgelig må jeg det, men det er ikke mulig før etter 17.mai og jeg er nysgjerrig. Derfor håpet jeg noen her hadde noe erfaring. Anonymkode: aea6d...c1a
ReneRene Skrevet 7. mai 2023 #9 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, selvfølgelig må jeg det, men det er ikke mulig før etter 17.mai og jeg er nysgjerrig. Derfor håpet jeg noen her hadde noe erfaring. Anonymkode: aea6d...c1a Men du vet jo mer om stillingen, så hva tenker du selv at det handler om?
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #10 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (Akkurat nå): Men du vet jo mer om stillingen, så hva tenker du selv at det handler om? Jeg vet mer om stillingen, ja, men ikke om hva "kontorvert" innebærer. Anonymkode: aea6d...c1a
ReneRene Skrevet 7. mai 2023 #11 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet mer om stillingen, ja, men ikke om hva "kontorvert" innebærer. Anonymkode: aea6d...c1a Ok. Definisjonen er jo "å ta imot gjester" Jeg tenkte mer å legge til rette. Du har jo ansvar for at gjester trives også. Litt som resten av definisjonen hvor det sto at vi var verter for visse kryp/ insekter. Så det må jo være noe i den gata der. Men kanskje noen har et klart svar her. Ble litt nysgjerrig selv.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #12 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Ja, og hva sier resten av stillingsbeskrivelsen? For meg høres det ut som en som geleider folk til kontorer, kanskje må "underholde" de som eventuelt venter og servere kaffe osv. Litt sånn utvider sekretærstilling. Hvorfor svarer du på noe du overhodet ikke har peiling på? Jeg vet heller ikke, men da lar jeg være å svare. Kanskje du skal prøve det, i steden for å skrive i hver bidige tråd. Anonymkode: 015b5...ac5
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #13 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (1 time siden): Ok. Vert kan vel ikke bety så mye. Hm. Eller kanskje det har fått en ny betydning. Der er jo en som legger til rette, sånn vanligvis? Du trenger jo ikke å svare når du ikke vet. Hi kan gjette selv, hun spør om noen her inne vet hva det betyr. Anonymkode: e5d58...f93
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #14 Skrevet 7. mai 2023 Kontorvert utfører typiske oppgaver som: Holde møterom i orden - rydde inn/ut, organisere stoler, vaske av bordflater Ta imot lunsj/frukt - ordne drikke til møter etc. Holde orden på kjøkken - rydde inn/ut av oppvaskmaskin, tørke av benker, holde orden på kjøleskap Åpne døra / ta imot besøkende Anonymkode: f547a...c92
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #15 Skrevet 7. mai 2023 Forskerstilling slæsj kontorvert? Henger ikke helt på greip? Anonymkode: 52a78...283
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): Forskerstilling slæsj kontorvert? Henger ikke helt på greip? Anonymkode: 52a78...283 Ikke uvanlig at enkelte forskerstillinger inneholder også elementer av vert/sekretær/resepsjonist-oppgaver. Det handler om lite midler til å kunne ansette sekretærer/verter el. Eller at det er behov for en mindre forskerstilling og så fyller man stillingen med andre oppgaver Anonymkode: f547a...c92
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Ikke uvanlig at enkelte forskerstillinger inneholder også elementer av vert/sekretær/resepsjonist-oppgaver. Det handler om lite midler til å kunne ansette sekretærer/verter el. Eller at det er behov for en mindre forskerstilling og så fyller man stillingen med andre oppgaver Anonymkode: f547a...c92 Veldig uvanlig spør du meg. Aldri vært borti noe sånt vedr forskerstillinger. Anonymkode: a81eb...334
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Veldig uvanlig spør du meg. Aldri vært borti noe sånt vedr forskerstillinger. Anonymkode: a81eb...334 Enig! Og jeg jobber i akademia. Anonymkode: 52a78...283
ReneRene Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Enig! Og jeg jobber i akademia. Anonymkode: 52a78...283 Da burde du jo kunne tenke at dette er stipendiat da kanskje? Da er det nok ikke så uvanlig at de kan ha andre oppgaver ved siden av.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #20 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (7 minutter siden): Da burde du jo kunne tenke at dette er stipendiat da kanskje? Da er det nok ikke så uvanlig at de kan ha andre oppgaver ved siden av. Fortsatt ikke vanlig. Har jobbet med mange stipendiater og forskere, og ingen har hatt andre oppgaver inkl i stillingene sine, annet enn noe undervisningsplikt. Anonymkode: a81eb...334
ReneRene Skrevet 7. mai 2023 #21 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Fortsatt ikke vanlig. Har jobbet med mange stipendiater og forskere, og ingen har hatt andre oppgaver inkl i stillingene sine, annet enn noe undervisningsplikt. Anonymkode: a81eb...334 Det er din erfaring. Det er likevel sannsynlig at stipendiater kan ha andre oppgaver ved siden av. Det kommer jo helt an på hvor de tar doktorgraden og i hvilket miljø.
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #22 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (14 minutter siden): Da burde du jo kunne tenke at dette er stipendiat da kanskje? Da er det nok ikke så uvanlig at de kan ha andre oppgaver ved siden av. Hva vet du egentlig om det? Anonymkode: c7536...b66
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #23 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (16 minutter siden): Da burde du jo kunne tenke at dette er stipendiat da kanskje? Da er det nok ikke så uvanlig at de kan ha andre oppgaver ved siden av. Dette vet du jo ingenting om? Anonymkode: e5d58...f93
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #24 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (2 timer siden): Da burde du jo kunne tenke at dette er stipendiat da kanskje? Da er det nok ikke så uvanlig at de kan ha andre oppgaver ved siden av. Vi har stipendiater hos oss også. Det er forskning og undervisning som står i deres stillingsbeskrivelse. Ikke 'underholdning' og kaffeservering eller andre vert-oppgaver, som du foreslår over her kan være en greie som en kontorvert gjør. Anonymkode: 52a78...283
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #25 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Vi har stipendiater hos oss også. Det er forskning og undervisning som står i deres stillingsbeskrivelse. Ikke 'underholdning' og kaffeservering eller andre vert-oppgaver, som du foreslår over her kan være en greie som en kontorvert gjør. Anonymkode: 52a78...283 Nei, ha ha - synes jeg ser det. En stipendiat er f.eks en uteksaminert lege eller veterinær.. dvs en som er ferdig med profesjonsutdannelsen sin. Tror ikke de har tid eller lyst til å være ‘ vert’ Anonymkode: a81eb...334
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå