Gå til innhold

Hva pusser du bunadssølv med (det som sitter fast på bunaden)

Anbefalte innlegg

Hei!

17. mai nærmer seg med stormskritt, og jeg synes det det er vanskelig å pusse sølvet som er sydd fast til bunaden. Er så redd for å få sølvpuss på bunaden, og orker heller ikke fjerne stingene og sy fast hemper på nytt. Noen som har noen pussetips til meg? 

På forhånd tusen takk. :)

Anonymkode: 01c55...bc2

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Annonse

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Fungerer viskelær når deler av sølvet er (og skal være) oksidert?

Anonymkode: 422be...42b

På våre maljer gjør de det, i hvert fall, siden de er oksidert "nede i" mønsteret. Viskelæret er jo for stort til å komme ned i mønsteret og pusser jo da bare "overflaten" og ikke ned i mønster-rillene. Men direkte på oksidering kan du nok ikke bruke det.

sug lut skrev (52 minutter siden):

På våre maljer gjør de det, i hvert fall, siden de er oksidert "nede i" mønsteret. Viskelæret er jo for stort til å komme ned i mønsteret og pusser jo da bare "overflaten" og ikke ned i mønster-rillene. Men direkte på oksidering kan du nok ikke bruke det.

Tror mine hekter også bare er oksidert nede i mønsteret, så skal vurdere om jeg tør å prøve før jeg skal bruke den neste gang. 

Anonymkode: 422be...42b

Husk litt gladpax rund alt det går an å surre gladpax rundt nå før de pakkes bort. Gjelder særlig på herrebunader med mange påsydde knapper og sånt som står litt ut.

Med plast surret rundt sølvet holder det seg MYE lenger uten å trenge pussing.

Litt jobb å surre plast rundt alt sammen, men det er det virkelig verdt altså.

Anonymkode: 86e18...dc0

Annonse

Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Ingen veg utanom å sprette av. Men ikkje kvart år akkurat..

☆☆☆ skrev (34 minutter siden):

Ingen veg utanom å sprette av. Men ikkje kvart år akkurat..

Off. Håpte noen hadde et genialt tips. Jeg har tre slike på hver side. Redd for å ikke få det symmetrisk og fint igjen etterpå hvis jeg gjør det selv. 😕 Kjipt å måtte betale noen for det også.

Anonymkode: b9bce...609

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Off. Håpte noen hadde et genialt tips. Jeg har tre slike på hver side. Redd for å ikke få det symmetrisk og fint igjen etterpå hvis jeg gjør det selv. 😕 Kjipt å måtte betale noen for det også.

Anonymkode: b9bce...609

Eg laga merke på baksida med blyant (har lyst for) slik at eg fann att kor dei skulle plasserast.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...