Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #1 Skrevet 6. mai 2023 En vennine er alemamma til to barn under 3 år å er en fantastisk mamma til barna.Men vi er flere som er bekymret for at barnefaren har samvær med barna uten tilsyn. Han har vært voldelig mot mor å ha besøksforbud mot henne ,likevel få han ha barna på samvær uten tilsyn. Vi har flere ganger snakket med henne om at vi er bekymret for dette,men hun sier bare at han er flink med barna å kommer ikke til å gjøre de noe. Hadde du sendt bekymringsmelding til barnevernet? Eller må vi bare håpe på at dette går bra? Anonymkode: be4f9...6ac
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #2 Skrevet 6. mai 2023 Dersom han har besøksforbud så er barnevernet allerede informert. Skjønner dere er bekymra, men det er ikke automatisk sånn at han er voldelig mot barna selv om han har vært det mot mor Anonymkode: 0de3b...cd8
ReneRene Skrevet 6. mai 2023 #3 Skrevet 6. mai 2023 For å understreke med en gang, så er ikke det å forstå noe det samme som å akseptere. Deretter kan en jo prøve å forstå hvorfor noen er voldelige, og som regel er det fordi de føler seg truet. At de føler seg mindreverdige, er redde for å miste ( sjalusi) ikke være bra nok ( selvtillit ) og at de føler seg krenket på andre måter. Alt dette har voldelige personer veldig mye lavere terskel for å føle på enn andre sånn at de mister kontroll og utøver vold. Det er svært sjelden at de føler dette ovenfor små barn som viser hengivenhet og kjærlighet, og voldelige skjønner ofte ikke godt som andre at små barn ikke alltid hører etter og gjør det man forventer. De kan være veldig gode omsorgspersoner for barn faktisk, nettopp fordi de er trygge i akkurat den rollen. Det som kan skje er at det blir verre når barna blir større og særlig i opposisjon. Da har de tanker og kan reflektere rundt ting sånn at de snakker mer fornuft og logikk, og det kan true selvbildet deres om barn i høyere alder angriper eller bebreider - som de ofte gjør mot foreldre. Jeg tror dere skal høre på moren her, og at han fint kan være en god pappa. Ihvertfall enn så lenge.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #4 Skrevet 6. mai 2023 Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Dersom han har besøksforbud så er barnevernet allerede informert. Anonymkode: 0de3b...cd8 Det er det ingen automatikk i. Anonymkode: 5e990...b66
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #5 Skrevet 6. mai 2023 ReneRene skrev (31 minutter siden): For å understreke med en gang, så er ikke det å forstå noe det samme som å akseptere. Deretter kan en jo prøve å forstå hvorfor noen er voldelige, og som regel er det fordi de føler seg truet. At de føler seg mindreverdige, er redde for å miste ( sjalusi) ikke være bra nok ( selvtillit ) og at de føler seg krenket på andre måter. Alt dette har voldelige personer veldig mye lavere terskel for å føle på enn andre sånn at de mister kontroll og utøver vold. Det er svært sjelden at de føler dette ovenfor små barn som viser hengivenhet og kjærlighet, og voldelige skjønner ofte ikke godt som andre at små barn ikke alltid hører etter og gjør det man forventer. De kan være veldig gode omsorgspersoner for barn faktisk, nettopp fordi de er trygge i akkurat den rollen. Det som kan skje er at det blir verre når barna blir større og særlig i opposisjon. Da har de tanker og kan reflektere rundt ting sånn at de snakker mer fornuft og logikk, og det kan true selvbildet deres om barn i høyere alder angriper eller bebreider - som de ofte gjør mot foreldre. Jeg tror dere skal høre på moren her, og at han fint kan være en god pappa. Ihvertfall enn så lenge. For noe hodeløst vrøvl! Du snakker som at ingen er voldelige mot småbarn, noe vi dessverre vet ikke stemmer. Du er skrudd sammen på en svært spesiell måte. Anonymkode: b218c...c97
ReneRene Skrevet 6. mai 2023 #6 Skrevet 6. mai 2023 (endret) Anonym bruker skrev (9 minutter siden): For noe hodeløst vrøvl! Du snakker som at ingen er voldelige mot småbarn, noe vi dessverre vet ikke stemmer. Du er skrudd sammen på en svært spesiell måte. Anonymkode: b218c...c97 Det er selvfølgelig noen som er voldelige mot små barn. Ofte er det mennesker med alvorlige psykiske problemer. Det er heller ikke sannsynlig at de personene er voldelige mot andre voksne, og dette gjelder begge kjønn. Jeg tror mødre er mer voldelige enn fedre når det gjelder mishandling av barn uten at jeg er helt sikker.Det er faktisk forskjell på hvem som utøver vold og hvorfor samt mot hvem. Jeg syns også at under et så alvorlig tema bør du besinne deg og ikke bedrive brukerangrep da hverken du eller jeg er viktige her. Endret 6. mai 2023 av ReneRene
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #7 Skrevet 6. mai 2023 ReneRene skrev (5 minutter siden): Det er selvfølgelig noen som er voldelige mot små barn. Ofte er det mennesker med alvorlige psykiske problemer. Det er heller ikke sannsynlig at de personene er voldelige mot andre voksne, og dette gjelder begge kjønn. Jeg tror mødre er mer voldelige enn fedre når det gjelder mishandling av barn uten at jeg er helt sikker.Det er faktisk forskjell på hvem som utøver vold og hvorfor samt mot hvem. Jeg syns også at under et så alvorlig tema bør du besinne deg og ikke bedrive brukerangrep da hverken du eller jeg er viktige her. Ofte er det mennesker helt uten psykiske problemer og menn er svært overrepresentert når det gjelder vold, både mot partner og barn. Hvorfor uttaler du deg så ofte om ting du vet så lite om? Anonymkode: b218c...c97
ReneRene Skrevet 6. mai 2023 #8 Skrevet 6. mai 2023 Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ofte er det mennesker helt uten psykiske problemer og menn er svært overrepresentert når det gjelder vold, både mot partner og barn. Hvorfor uttaler du deg så ofte om ting du vet så lite om? Anonymkode: b218c...c97 Det er ingen som utøver systematisk vold som ikke har psykiske problemer. Det bør være opplagt for alle.
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Skrevet 6. mai 2023 ReneRene skrev (9 minutter siden): Det er ingen som utøver systematisk vold som ikke har psykiske problemer. Det bør være opplagt for alle. Og så? Er det en unnskyldning for å banke kone og barn? De har nok problemer, ja, men å sykeliggjør voldsutøvere er forkastelig. Anonymkode: b218c...c97
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #10 Skrevet 6. mai 2023 Det er dessverre svært lite venninnen din kan gjøre med dette. Jeg skjønner godt at dere er bekymret og det er sikkert hun også, egentlig, men det skal svært mye til for å ta fra ham samværsretten. Anonymkode: 266a8...51a
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #11 Skrevet 6. mai 2023 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det er dessverre svært lite venninnen din kan gjøre med dette. Jeg skjønner godt at dere er bekymret og det er sikkert hun også, egentlig, men det skal svært mye til for å ta fra ham samværsretten. Anonymkode: 266a8...51a Ingen av oss mener at han ikke bør få se ungene,men vi mener samværet burde vært med tilsyn. Anonymkode: be4f9...6ac
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #12 Skrevet 6. mai 2023 ReneRene skrev (1 time siden): For å understreke med en gang, så er ikke det å forstå noe det samme som å akseptere. Deretter kan en jo prøve å forstå hvorfor noen er voldelige, og som regel er det fordi de føler seg truet. At de føler seg mindreverdige, er redde for å miste ( sjalusi) ikke være bra nok ( selvtillit ) og at de føler seg krenket på andre måter. Alt dette har voldelige personer veldig mye lavere terskel for å føle på enn andre sånn at de mister kontroll og utøver vold. Det er svært sjelden at de føler dette ovenfor små barn som viser hengivenhet og kjærlighet, og voldelige skjønner ofte ikke godt som andre at små barn ikke alltid hører etter og gjør det man forventer. De kan være veldig gode omsorgspersoner for barn faktisk, nettopp fordi de er trygge i akkurat den rollen. Det som kan skje er at det blir verre når barna blir større og særlig i opposisjon. Da har de tanker og kan reflektere rundt ting sånn at de snakker mer fornuft og logikk, og det kan true selvbildet deres om barn i høyere alder angriper eller bebreider - som de ofte gjør mot foreldre. Jeg tror dere skal høre på moren her, og at han fint kan være en god pappa. Ihvertfall enn så lenge. Tidenes victim blaming. Anonymkode: 4c60f...9e2
Bergen_by Skrevet 6. mai 2023 #13 Skrevet 6. mai 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er det ingen automatikk i. Anonymkode: 5e990...b66 Det burde det være
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #14 Skrevet 6. mai 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dersom han har besøksforbud så er barnevernet allerede informert. Skjønner dere er bekymra, men det er ikke automatisk sånn at han er voldelig mot barna selv om han har vært det mot mor Anonymkode: 0de3b...cd8 Nei det er ikke automatisk sånn men sjansen er større. Anonymkode: be4f9...6ac
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2023 #15 Skrevet 6. mai 2023 Så lenge han ikke har vært voldelig med barna blir det ikke dømt til samvær med tilsyn. Anonymkode: 5323b...e73
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #16 Skrevet 7. mai 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Så lenge han ikke har vært voldelig med barna blir det ikke dømt til samvær med tilsyn. Anonymkode: 5323b...e73 Okey det visste jeg ikke Anonymkode: be4f9...6ac
amandine Skrevet 7. mai 2023 #17 Skrevet 7. mai 2023 ReneRene skrev (23 timer siden): For å understreke med en gang, så er ikke det å forstå noe det samme som å akseptere. Deretter kan en jo prøve å forstå hvorfor noen er voldelige, og som regel er det fordi de føler seg truet. At de føler seg mindreverdige, er redde for å miste ( sjalusi) ikke være bra nok ( selvtillit ) og at de føler seg krenket på andre måter. Alt dette har voldelige personer veldig mye lavere terskel for å føle på enn andre sånn at de mister kontroll og utøver vold. Det er svært sjelden at de føler dette ovenfor små barn som viser hengivenhet og kjærlighet, og voldelige skjønner ofte ikke godt som andre at små barn ikke alltid hører etter og gjør det man forventer. De kan være veldig gode omsorgspersoner for barn faktisk, nettopp fordi de er trygge i akkurat den rollen. Det som kan skje er at det blir verre når barna blir større og særlig i opposisjon. Da har de tanker og kan reflektere rundt ting sånn at de snakker mer fornuft og logikk, og det kan true selvbildet deres om barn i høyere alder angriper eller bebreider - som de ofte gjør mot foreldre. Jeg tror dere skal høre på moren her, og at han fint kan være en god pappa. Ihvertfall enn så lenge. Du burde oftere tenke at taushet er gull og holde ordsalaten for deg selv.
ReneRene Skrevet 7. mai 2023 #18 Skrevet 7. mai 2023 amandine skrev (9 minutter siden): Du burde oftere tenke at taushet er gull og holde ordsalaten for deg selv. Ditto
Anonym bruker Skrevet 7. mai 2023 #19 Skrevet 7. mai 2023 Er du en god venninne så blander du deg ikke opp i saken. Så lenge han ikke har vært voldelig mot barna så vil ikke barnevernet nekte han å se barna uten tilsyn. Men at mor har vært utsatt for vold det vil de reagere på og mor vil da mulig få en sak på seg. Vet om flere sånne saker. Så her er du naiv når det kommer til Barnevernet. Moren sier at de har det fint så da må du stole på det. Anonymkode: 00761...820
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #20 Skrevet 8. mai 2023 Hun er ikke alenemor når hun har samvær med far. Anonymkode: 1eb2c...6f5
Anonym bruker Skrevet 8. mai 2023 #21 Skrevet 8. mai 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hun er ikke alenemor når hun har samvær med far. Anonymkode: 1eb2c...6f5 Jo. Hun får utvidet barnetrygd;hun får barnetilsyn som dekker 64 % av bhg regning osv. Anonymkode: be4f9...6ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå