Gå til innhold

Burde kjernefamilien skrotes?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det fungerer utmerket for oss. Det må være lov å leve slik man ønsker. Hvordan tenker du den kan skrote? Skal jeg som lever med mann og barn nektes å gjøre det?

Anonymkode: 7e138...167

Skrevet

Dumt å linke til betalingsartikkel.

Anonymkode: 2121e...350

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Det fungerer utmerket for oss. Det må være lov å leve slik man ønsker. Hvordan tenker du den kan skrote? Skal jeg som lever med mann og barn nektes å gjøre det?

Forskerne sier den skal skrotes. Forskerne vet vel bedre enn deg og meg?

Anonymkode: 932d2...0ce

Skrevet

Nei, det syns jeg ikke. Nå har jeg ikke akkurat lykkes i å holde på den selv, men syns det er veldig koselig og hyggelig når folk skriver om hvordan de har det når det funker. Særlig når noen har vært sammen siden veldig ung alder og har holdt sammen i 20, 30 og 40 år. Virker stabilt og trygt. 

Så nei, jeg håper ikke at den skrotes, men det må også være helt akseptabelt å leve på andre måter da. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Dette er ikke vitenskap, men synsing. At det er forskere som synser gjør det ikke mer riktig. 

Og siden vi ikke kan lese artikkelen kan vi kun kommentere HI, og da gjenstår spørsmålet om hvordan man tenker at man skal skrote en livsstil som veldig mange foretrekker? Er det kun navnet som skal skrotes? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Men hvordan skal man hindre folk i å bo som en kjernefamilie? Forbud? Hvordan kam dem skrotes? Åpenhet og toleranse for andre familieformer - JA! Absolutt! Men kan man nekte folk kjernefamilie?

Skrevet

Får ikke lest artikkelen, og noe sier meg at overskriften er spekulativ. Kanskje man skal skrote kjernefamilien som gullstandard, og i større grad akseptere ulike former for å leve sammen? 

Anonymkode: bda84...1b3

Skrevet

Hvordan har man tenkt å gjennomfør det da? Forby far, mor og barn å bo sammen?

Anonymkode: 2c599...522

Skrevet

Hva legger de i at den skal skrotes? Jeg forstår ikke hva som diskuteres, artikkelen din er ikke mulig å lese pga betalingsmur. 

Anonymkode: 1f2cb...d9f

Skrevet

Hva skal skrotes? Navnet kjernefamilie?

Vi er ganske mange som faktisk lever i en gammeldags kjernefamilie, jeg er fremdeles gift med mannen min ihvertfall, og de fleste i vår omgangskrets er fremdeles sammen med partneren de valgte og fikk barn med tidligere i livet.

Men jeg føler også at akseptet for lappeteppefamilien er helt ok. Verken barn eller voksne reagerer nevneverdig på skilte foreldre.

Så jeg skjønner ikke helt hva som skal skrotes? Artikkelen din får jeg ikke lest.

Anonymkode: 42f8b...688

Skrevet

Hva en legger i ordet kjernefamilien kan nok endres, men det er jo også litt opp til oss selv hva vi legger i det. 

Jeg fikk ofte høre jeg levde i en kjernefamilie før. Jeg er aldri vant til dette ordet så det var nytt for meg når jeg flyttet hit jeg bor nå. Min kjernefamilie var meg med mine to barn, samboer med hans to barn og hans to tidligere stebarn som gikk ut og inn døra hos oss som at de skulle være våre barn. Når folk fikk høre den rare ammensettningen vår syns de det var rart, for vi ut som en helt vanlig kjernefamilie. Altså mor, far og felles barn. Men de konkluderte med at vi var en kjernefamilie selv om vår sammensettning var rar, det var hvordan vi som familie fungerte som gjorde oss til en kjernefamilie. 

For meg så er ordet kjernefamilie de nære som bor eller har en tilknyttning til oss i huset. Nå er min kjernefamilie meg og mine to barn, samt to svigersønner. Ungene har en far, men som ikke er endel av deres hverdagsliv. Han er en far på papiret, men ikke i praksis. Hadde det vært en far som hadde vært god for ungene og var en stor del av livet deres så hadde han vært endel av min kjernefamilie, selv om vi ikke var sammen eller bodde sammen. 

Anonymkode: 50b1b...871

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva en legger i ordet kjernefamilien kan nok endres, men det er jo også litt opp til oss selv hva vi legger i det. 

Jeg fikk ofte høre jeg levde i en kjernefamilie før. Jeg er aldri vant til dette ordet så det var nytt for meg når jeg flyttet hit jeg bor nå. Min kjernefamilie var meg med mine to barn, samboer med hans to barn og hans to tidligere stebarn som gikk ut og inn døra hos oss som at de skulle være våre barn. Når folk fikk høre den rare ammensettningen vår syns de det var rart, for vi ut som en helt vanlig kjernefamilie. Altså mor, far og felles barn. Men de konkluderte med at vi var en kjernefamilie selv om vår sammensettning var rar, det var hvordan vi som familie fungerte som gjorde oss til en kjernefamilie. 

For meg så er ordet kjernefamilie de nære som bor eller har en tilknyttning til oss i huset. Nå er min kjernefamilie meg og mine to barn, samt to svigersønner. Ungene har en far, men som ikke er endel av deres hverdagsliv. Han er en far på papiret, men ikke i praksis. Hadde det vært en far som hadde vært god for ungene og var en stor del av livet deres så hadde han vært endel av min kjernefamilie, selv om vi ikke var sammen eller bodde sammen. 

Nei. Man kan ikke endre et begrep på den måten. 

Anonymkode: 2c599...522

Skrevet
Anonym bruker skrev (15 minutter siden):

Du kan ikke velge hva begrepet betyr.

Anonymkode: 072e8...64c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...