Gå til innhold

Tråden for oss som skulle ned i vekt etter nyttår og frem mot sommeren men som har ryggrad som en glassmanet og fortsatt veier omtrent det samme som før

Anbefalte innlegg

Er det flere enn meg der ute?

Nå begynner det å haste. Jeg skulle så gjerne ha gått ned i hvert fall 4 kilo før midten av juni.

Hjelp?

Anonymkode: afda4...f00

Fortsetter under...

jada, jeg er her... 

Eser ut, grunnet dårlig kosthold og inntak av antipsykotika. Har liggi i hardtrening nå (ikke trening) i 2 uker og gått ned hele 500 gram. Tjoho. Jeg MÅ ned 5 kilo før 17.mai og det haaaaaaster!!!

Anonymkode: 218ba...2e5

Det fins ingen magisk formel for å gå ned i vekt. Det er spørsmål her gang på gang om hva man skal gjøre for å klare å gå ned. Noen skal ditt og noen skal datt, og hva hjelper minst og mest. Det er en helt 100 prosent sikker måte å gå ned i vekt på, og det er å spise grønnsaker med litt fisk og rent kjøtt. Og så må du få i deg litt fett som er veldig viktig, så avslutt hvert måltid med noen nøtter. Eller ha de oppi en salat om du spiser det.

Unngå sauser og stekt mat, grill det du spiser av kjøtt og fisk. Bruk krydder og sitron så maten smaker bedre. Å bruke ulike krydder og urter på samme mat gjør at den smaker forskjellig også. 

Hvis du får tvangstanker om å spise, så gjør noe annet eller spis kål eller paprika eller agurk. 

Her er et eksempel på mat gjennom en dag hvor du garantert vil gå ned; 

Spis et knekkebrød eller to uten smør med magert pålegg og salatblader, tomat, reddiker eller paprika. 

Til lunsj en gresk yoghurt med litt frukt og proteinbar.

Til middag er stykke kjøtt eller fisk, kokt eller grillet med masse grønnsaker ( en liten potet ) 

Kvelds kan du spise som til frokost eller lunsj. 

Du kan bytte ut alle måltidene med salat uten dressing, men ha i sitron og krydder. Tunfisksalat og skinkesalat er gode valg. 

Drikk mye sitronvann. Hvis du får lyst på noe søtt, så betyr det som regel at du ikke har fått i deg nok mat, så juster hvis du får søthunger, og spis vannmelon om du må ha noe søtt likevel.

ReneRene skrev (6 minutter siden):

Det fins ingen magisk formel for å gå ned i vekt. Det er spørsmål her gang på gang om hva man skal gjøre for å klare å gå ned. Noen skal ditt og noen skal datt, og hva hjelper minst og mest. Det er en helt 100 prosent sikker måte å gå ned i vekt på, og det er å spise grønnsaker med litt fisk og rent kjøtt. Og så må du få i deg litt fett som er veldig viktig, så avslutt hvert måltid med noen nøtter. Eller ha de oppi en salat om du spiser det.

Unngå sauser og stekt mat, grill det du spiser av kjøtt og fisk. Bruk krydder og sitron så maten smaker bedre. Å bruke ulike krydder og urter på samme mat gjør at den smaker forskjellig også. 

Hvis du får tvangstanker om å spise, så gjør noe annet eller spis kål eller paprika eller agurk. 

Her er et eksempel på mat gjennom en dag hvor du garantert vil gå ned; 

Spis et knekkebrød eller to uten smør med magert pålegg og salatblader, tomat, reddiker eller paprika. 

Til lunsj en gresk yoghurt med litt frukt og proteinbar.

Til middag er stykke kjøtt eller fisk, kokt eller grillet med masse grønnsaker ( en liten potet ) 

Kvelds kan du spise som til frokost eller lunsj. 

Du kan bytte ut alle måltidene med salat uten dressing, men ha i sitron og krydder. Tunfisksalat og skinkesalat er gode valg. 

Drikk mye sitronvann. Hvis du får lyst på noe søtt, så betyr det som regel at du ikke har fått i deg nok mat, så juster hvis du får søthunger, og spis vannmelon om du må ha noe søtt likevel.

Takk for mange gode råd! Inspirerende 🙂

Anonym bruker skrev (36 minutter siden):

Er det flere enn meg der ute?

Nå begynner det å haste. Jeg skulle så gjerne ha gått ned i hvert fall 4 kilo før midten av juni.

Hjelp?

Du må gjøre noe med tankesettet ditt. Du har godtatt at du har ryggdrad som en glassmanet. Og derfor tillater du at du kan spise. I stedet må du tenke - Jeg vet at jeg kan greie ting når jeg bestemmer meg. Visualiser for deg ting du har lykkes med som viser at du ikke er svak. 

Og dersom du fikk valget mellom en sjokolade og det å gå ned 5 kilo med en gang, hva ville du valgt? Dersom svaret er å gå ned 5 kilo, så er faktisk det å avstå fra sjokolade det første steget på veien. 

Jobb med radikal aksept. Nei du kan ikke spise alt du vil og være tynn. Du må velge. Spise alt og være feit? Eller forsake noe og være tynn. 

Ikke nekt deg noe. Spis det du liker, men planlegg maten din sånn at du ikke spiser for mye. Vil du ha 50 gram sjokolade til kos lørdag, så kan du ikke spise en halv pizza også, et eller annet sted må du inngå kompromiss. 

Lykke til!

Anonymkode: 8e3f0...9bf

Annonse

Jeg også, fram til påske. Etter påske bestemte jeg meg for å slutte å overspise på kveldene, og spise kun 4 måltider per dag (1 porsjon per måltid!, ikke 2-3).

Så enkelt! Men samtidig SÅ vanskelig!

Men har gått ned 5 kg bare siden andre påskedag. Sikkert noen kg vann, men klærne passer bedre allerede! 

Anonymkode: 048b8...18a

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Jeg også, fram til påske. Etter påske bestemte jeg meg for å slutte å overspise på kveldene, og spise kun 4 måltider per dag (1 porsjon per måltid!, ikke 2-3).

Så enkelt! Men samtidig SÅ vanskelig!

Men har gått ned 5 kg bare siden andre påskedag. Sikkert noen kg vann, men klærne passer bedre allerede! 

Anonymkode: 048b8...18a

Så flink du har vært! 5 kg er en størrelse ca. 

Anonymkode: 8e3f0...9bf

Fantastisk emnefelt 😅

Jeg har sluttet følge råd fra andre, tror det finnes mange veier til målet. Jeg har forøvrig nesten nådd målet mitt men sliter innih.. med å holde meg der.

For meg funker det best når jeg kutter kaker og godteri (ikke alle klarer å stoppe etter to biter). Det fjerner endel tankestøy for meg. Og så hjelper det å bøtte innpå proteiner. 

Anonymkode: 0422f...ee7

Har gitt opp å komme inn i bunaden i år. Men neste år MÅ jeg, for da har vi konfirmasjon😳😅

Anonymkode: 7b9f3...62c

Det er kjempelett hvis du bare kan stå i dette en stund:

Kutt ut alle søtsaker og snacks. Det er bare terging å spise «litt»

Kutt ut fint brød.

Kutt ut smør, saus, fete kjøttpålegg, fete meieriprodukter, bacon, kjøttdeig, alt av bearbeidet kjøtt. Spis kokt skinke og rent kjøtt, men mindre enn du pleier. 

Spis deg mett på alt annet. Hovedsakelig grønnsaker og bær, så fisk, grove kornprodukter, frukt, fettfattig yoghurt. Den fra kolonihagen (rema1000), gresk type, er gull.

Drikk vann, kaffe, te - lettbrus eller fun light om du må. 

Anonymkode: d8d70...5c2

🙋🏼‍♀️ 

Noe har jeg klart, 3 kg ned siden nyttår, men det går tregt. Jeg har to regler, ene er spisevindu (ala Marit kolby) og andre er at jeg ikke inntar kalorier foran skjerm. 

Anonymkode: f07bd...77a

Annonse

Jeg er her også! 

Var flink en liten periode,men  påsken varte lenge i år-helt til 6Mai i allefall... ;) 

Hvor i landet holder du til , HI?

Anonymkode: 7c7f2...67f

Her og hi, ryggrad som en glassmanet var veldig treffende 😆 Opprett en tråd på slankeforumet, så flere av oss kanskje kan hjelpe hverandre på vei, jeg blir gjerne med.

Anonymkode: 9daa5...658

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...