Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #1 Skrevet 4. mai 2023 Alt så bra greit ut til ferien vi har bestilt og var glad. Nå ikke like. Har hatt uforutsette utgifter på ca 9000 kr. Har bare 121 kr igjen på buffer + 3500 kr på Trumf. Frustrert og lei meg her. Håper at dette kan gå bra på et vis., Anonymkode: bbe07...b77
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #2 Skrevet 4. mai 2023 Hva har du gjort og hva gjør du for å endre på den dårlige økonomien din? Anonymkode: 6813b...ca9
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #3 Skrevet 4. mai 2023 Da tar du samling i bånn, går gjennom inntekter og utgifter. Kan du spare inn på noe? Medlemskap, abonnement, lunsj på jobb+++ Ferien er betalt, det er det ikke vits i å gruble mer over. Har du fått deg større stilling? Anonymkode: 256aa...9bc
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #4 Skrevet 4. mai 2023 Jobber du 100%. Hvis ja - hva med en helgestilling i tillegg? Anonymkode: 435e6...ec0
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #5 Skrevet 4. mai 2023 Har ikke fått større stilling. Har fått noen ekstravakter der jeg jobber. Bruker ikke penger på noe utenom mat og ting ungdommen trenger + til lommepenger. Ferien er betalt, men da var jo utgjort og med min flaks at dette skulle komme nå 😔 Får feriepenger i juni og må da prøve å disponere disse etter beste evne. Anonymkode: bbe07...b77
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #6 Skrevet 4. mai 2023 Du fikk advarsler nok før du bestilte. Det er ingen overraskelse at økonomien din raknet.. Slutt å klage. Anonymkode: 738a5...87d
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #7 Skrevet 4. mai 2023 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Du fikk advarsler nok før du bestilte. Det er ingen overraskelse at økonomien din raknet.. Slutt å klage. Anonymkode: 738a5...87d Mener du jeg fortjener det? Anonymkode: bbe07...b77
Ms.Wopi Skrevet 5. mai 2023 #8 Skrevet 5. mai 2023 Uforutsette utgifter på 9000kr er ikke så mye, og det er sånt som kan skje. Det kan høres ut som du hadde litt skjørt utgangspunkt for å booke ferie? Når det er sagt: Ta så mange ekstravakter du kan få. Kanskje også melde deg til vikarbyrå eller liknende? Gå over alle utgifter og kutt i vei. Trenger du Netflix i perioden frem til sommer? Kan dere bytte til mindre datapakke på mobilabonnementet? Spis billigere, kjøp tilbud og planlegg utifra det. Det er LETT verdt å leve kjipere dersom en ferie venter i den andre enden, ta et familieråd: You can do it!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #9 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Mener du jeg fortjener det? Anonymkode: bbe07...b77 Du tok en kalkulert risiko ved å blakke deg såpass for en ferietur. Jeg tror ferien er viktig for deg, og unner deg den, men nå må du kjempe litt ekstra for å holde hodet over vann. Vær på mtp ekstravakter, se om du har ting som kan selges, få matbudsjettet til et minimum og se ellers hvor du kan spare inn. Jeg tror ikke noen mener at du fortjener dette, men helt sjokkert kan du ikke bli når du visste om risikoen. Lykke til. Anonymkode: 256aa...9bc
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #10 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Har ikke fått større stilling. Har fått noen ekstravakter der jeg jobber. Bruker ikke penger på noe utenom mat og ting ungdommen trenger + til lommepenger. Ferien er betalt, men da var jo utgjort og med min flaks at dette skulle komme nå 😔 Får feriepenger i juni og må da prøve å disponere disse etter beste evne. Anonymkode: bbe07...b77 Ungdommen bør oppfordres til å skaffe seg sommerjobb, ekstrajobb. Jeg kommer selv fra familie med dårlig råd, begynte å jobbe ved siden av skolen og sommerjobb fra jeg var 14/15 år. Holdt meg med egne lommepenger samt kjøpe noe av klær selv. Anonymkode: 8b97f...8d0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #11 Skrevet 5. mai 2023 Alt for liten buffer. 9000 i uforutsette utgifter er nesten ikke mer enn en ny vaskemaskin eller en svæt lav verkstedregning. Å bestille ferie var ikke lurt. Ellers føler jeg med deg, har heller ikke god råd. Anonymkode: 9f534...753
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #12 Skrevet 5. mai 2023 Synes du sitter ok i det jeg, da. Med over 3000 i Trumf? Mange har ingen buffer og lever fra lønn til lønn. Over tid får du spart litt opp igjen. Og du skal snart på en herlig ferie. Dette går fint. Anonymkode: 36835...743
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #13 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Ungdommen bør oppfordres til å skaffe seg sommerjobb, ekstrajobb. Jeg kommer selv fra familie med dårlig råd, begynte å jobbe ved siden av skolen og sommerjobb fra jeg var 14/15 år. Holdt meg med egne lommepenger samt kjøpe noe av klær selv. Anonymkode: 8b97f...8d0 Ikke HI, men nå er det ikke lett for de under 18, å få seg jobb/sommerjobb for tiden, så er ikke bare bare å si det slik. Hadde selv jobb fra 13 år, min datter fra 15 år, og nå når min 15/16 år gamle gutt søker, skal de bare ha fra 18 år…. Anonymkode: ea53c...609
Østerdølen Skrevet 5. mai 2023 #14 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Du fikk advarsler nok før du bestilte. Det er ingen overraskelse at økonomien din raknet.. Slutt å klage. Anonymkode: 738a5...87d Skjerp deg a!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #15 Skrevet 5. mai 2023 Når du har så liten buffer er det bingo å bestille ferie. Håper du har avbestillings mulighet på ferien. Anonymkode: 09b93...38f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #16 Skrevet 5. mai 2023 Takk til dere for svar. Skikkelig frustrerende. Jeg har lite penger, men jeg trodde ikke det skulle komme så mye uforutsette ting. Så max uflaks her. Tegn fra oven? Om jeg burde bestilt ferie vet jeg ikke. Ferien er jo bestilt så må gjøre det beste ut av det. Må ta absolutt alle tiltak jeg kan i bruk nå. Og håper det ikke kommer noe mer. Ikke lett å få jobb så ung. Og skal mye vekk i sommer. Anonymkode: bbe07...b77
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #17 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Du fikk advarsler nok før du bestilte. Det er ingen overraskelse at økonomien din raknet.. Slutt å klage. Anonymkode: 738a5...87d Hvordan hjelper dette noen tenker du? Anonymkode: 1f4a9...80d
the amazing spidermamma Skrevet 5. mai 2023 #18 Skrevet 5. mai 2023 Kan du få delt opp betalingen av de uforutsette utgiftene?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #19 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Alt så bra greit ut til ferien vi har bestilt og var glad. Nå ikke like. Har hatt uforutsette utgifter på ca 9000 kr. Har bare 121 kr igjen på buffer + 3500 kr på Trumf. Frustrert og lei meg her. Håper at dette kan gå bra på et vis., Anonymkode: bbe07...b77 Så kjedelig, skjønner frustrasjonen veldig godt 😑 Men har tips om hvordan du kan få en ekstra inntekt de neste 3 månedene. Denne stillingen søker mange norskspråklige personer som kan bli med å trene AI. Tenkte å søke selv da jeg jobber som frilanser. Du finner denne stillingen på Upwork plattformen: "LXT is seeking 70 Native Norwegian [Norway] "Raters" participate in enhancing an AI Model Training Project. Helt OK betalt virker det som og kan gjøres ved siden av annen jobb. LXT er et seriøst firma. Alle kan opprette profil på Upwork og starte å tjene penger. Hvis du synes det høres interessant ut kan du også lese mer om ulike frilansplattformer og få nyttige tips på denne nettsiden:https://www.smartinntekt.com/frilans-plattformer/ Anonymkode: 3c055...e2f
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #20 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Takk til dere for svar. Skikkelig frustrerende. Jeg har lite penger, men jeg trodde ikke det skulle komme så mye uforutsette ting. Så max uflaks her. Tegn fra oven? Om jeg burde bestilt ferie vet jeg ikke. Ferien er jo bestilt så må gjøre det beste ut av det. Må ta absolutt alle tiltak jeg kan i bruk nå. Og håper det ikke kommer noe mer. Ikke lett å få jobb så ung. Og skal mye vekk i sommer. Anonymkode: bbe07...b77 Det er alltid kjedelig når ting klaffer feil og det forsvinner sure penger på ting du ikke merker verdien av. Enten det er oppvaskmaskin, bilen eller tanna som ryker. Men det er en del av livet, ingen tegn fra oven eller flaks. Penger kommer og går, bare jobb målrettet og ta små og smarte valg i hverdagen, så går det seg til. Det er ett triks å ikke la midlertidige utfordringer ødelegge gleder i livet, men som voksen må det til hvis en ikke skal kaste bort livet til bekymring. Anonymkode: e0a88...8c2
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #21 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ikke HI, men nå er det ikke lett for de under 18, å få seg jobb/sommerjobb for tiden, så er ikke bare bare å si det slik. Hadde selv jobb fra 13 år, min datter fra 15 år, og nå når min 15/16 år gamle gutt søker, skal de bare ha fra 18 år…. Anonymkode: ea53c...609 Min 15 åring har fått det til, så det er ikke umulig, men jeg vet det har blitt vanskeligere. Anonymkode: 8b97f...8d0
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #22 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (19 timer siden): Alt så bra greit ut til ferien vi har bestilt og var glad. Nå ikke like. Har hatt uforutsette utgifter på ca 9000 kr. Har bare 121 kr igjen på buffer + 3500 kr på Trumf. Frustrert og lei meg her. Håper at dette kan gå bra på et vis., Anonymkode: bbe07...b77 Smart, veldig smart og bruke penger på ferie nå du har så lite i buffer. Anonymkode: 55a90...4c5
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #23 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Ikke HI, men nå er det ikke lett for de under 18, å få seg jobb/sommerjobb for tiden, så er ikke bare bare å si det slik. Hadde selv jobb fra 13 år, min datter fra 15 år, og nå når min 15/16 år gamle gutt søker, skal de bare ha fra 18 år…. Anonymkode: ea53c...609 Mange sommerjobber for 16+-åringer her vi bor i hvertfall. Campingplasser, rydding av varer på matbutikk, mc Donalds, burger King, dyreparken mm. Min sønn på 16 har både en helårs jobb et par ettermiddager i uka og sommerjobb i tillegg. Anonymkode: 47e71...4e9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #24 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Takk til dere for svar. Skikkelig frustrerende. Jeg har lite penger, men jeg trodde ikke det skulle komme så mye uforutsette ting. Så max uflaks her. Tegn fra oven? Om jeg burde bestilt ferie vet jeg ikke. Ferien er jo bestilt så må gjøre det beste ut av det. Må ta absolutt alle tiltak jeg kan i bruk nå. Og håper det ikke kommer noe mer. Ikke lett å få jobb så ung. Og skal mye vekk i sommer. Anonymkode: bbe07...b77 Kanskje det er noen i nærområdet som trenger litt hjelp nå i sommer, vask og maling av hus, plante blomster, handle, klippe plenen osv. Spesielt en del eldre som kan trenge en håndsrekning. Legg lapper med telefonnummer i postkassene. Anonymkode: 6813b...ca9
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2023 #25 Skrevet 5. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Kanskje det er noen i nærområdet som trenger litt hjelp nå i sommer, vask og maling av hus, plante blomster, handle, klippe plenen osv. Spesielt en del eldre som kan trenge en håndsrekning. Legg lapper med telefonnummer i postkassene. Anonymkode: 6813b...ca9 Kanskje ungdommen og du kan ta slike oppdrag sammen, så setter dere alt inn på egen konto for lommepenger for ferien? Anonymkode: 8b97f...8d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå