Gå til innhold

Hvor mye lån har du, hva tjener du og hvordan vurderer du egen økonomi?

Anbefalte innlegg

Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

800000, lån 3400000, går greit, men noe mer rentestigning tåler jeg ikke. Alene med to barn, blir bare d..tt og ikke bedre råd hvis jeg selger- leieprisene på 3-4roms leiligheter i Oslo området kommer til å koste meg mer enn boliglån inkl kom.avgifter 😕 

Anonymkode: 2bded...1b4

Det er tøffe tider, hvis det blir veldig tøft ville jeg vurdert 1 år avdragsfrihet istedenfor salg.

Anonymkode: 065e4...874

Fortsetter under...

Tjener 610.000 i året, har lån på samlet 3 millioner. Er enslig og har to barn. Har det ganske greit, men må bruke hodet. Har heldigvis bundet både strøm og rente, sp har det mye bedre enn mange. 

Anonymkode: 57c41...4d4

Vi har samlet inntekt på ca 2,5 mill, og gjeld på nærmere 8 mill. Gjelden er på hus, hytte, biler, studielån. 
På grunn av høyt lån får rentehevingene svært store utslag for oss, og vi synes det er tøft. 
Men i den store sammenhengen har vi det jo veldig mye romsligere enn mange andre, og det er ikke oss det er synd på. Vi har sikkert bare godt av å snu på krona en periode. 

Anonymkode: 290c6...843

Inntekt rundt 500k. Lån ca 2,7mill (hus + studielån). Alene med to barn. Går helt greit, men er ikke rom for de store utskeielsene. Prøver å spare opp buffer igjen etter noen mnd med flere uforutsette utgifter (bil, tannlege og oppvaskmaskin💸). 

Anonymkode: c4b17...012

Annonse

Ca 1,2 millioner i lønn, har 2 millioner i lån. Har faktisk vært trangt da vi har hatt veldig mye inkasso som har hengt med i mange år samt mange makset kredittkort. Men vi har jobba hardt og fått vekk all inkasso og alle kredittkort så der sparer vi flere tusen i måneden. Så nå er det bra 🙂.

Anonymkode: 475dc...0d2

Jeg er alene og tjener ca 580.000,- i året. Har lån på 1 mill. Nettopp tatt opp mer pga oppussing. Har hatt romslig økonomi i mange år, men merker nå at jeg må ta noen grep. Vurderer lengre nedbetalingstid på rammelånet bl.a. 

Anonymkode: b32e1...02d

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Vi har inntekt på 1.8 og har 4.9 i lån. To ungdommer. Eier hytte og hus, så endel løpende utgifter. Merker at det er trangere og vi spiser mindre ute og drar mindre på ferier/turer.

Anonymkode: 659f1...686

Vi har rundt 1,9 i samlet inntekt . (Varierer litt fra år til år pga bonus). Vi har ca 900 tusen i lån.  To ungdommer. Vi klarer oss fint.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...