Gå til innhold

Hvor mye lån har du, hva tjener du og hvordan vurderer du egen økonomi?

Anbefalte innlegg

Vi har inntekt på 1.8 og har 4.9 i lån. To ungdommer. Eier hytte og hus, så endel løpende utgifter. Merker at det er trangere og vi spiser mindre ute og drar mindre på ferier/turer.

Anonymkode: 659f1...686

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Vi har inntekt på 1.8 og har 4.9 i lån. To ungdommer. Eier hytte og hus, så endel løpende utgifter. Merker at det er trangere og vi spiser mindre ute og drar mindre på ferier/turer.

Anonymkode: 659f1...686

Vi har inntekt på 1,2 og har 3 mill i lån.

Vi kunne hatt det romsligere enn vi har det om vi var flinkere til å passe på økonomien.. Bruker nok mer enn nødvendig på flere poster..

Er igang med en gjennomgang nå.

Siste tiden har vært helt vill med bunad og konfirmasjonsselskap som tas fra lønn siden vi ikke har vært flinke til å spare opp, så nå har vi gått tom før neste lønn.. men det er jo forbigående.

Vi burde klare å sette av minst 10.000 i mnd, og det er planen fremover

Anonymkode: d0107...71c

Vi har 2,4 i lønn, lån på 4 mill( inkl hus, billån og studielån)

Vi merker det godt, selv med god inntekt. Men sliter seff ikke som en del andre familier nok gjør nå med økte renter. 

Anonymkode: 6844b...069

Annonse

Tjener 1,6 mill, 600 000 i lån. Skjønner ikke hvordan vi skulle ha mulighet til å betjene lån på 4-5 mill som så mange har. Med de strømprisene og matprisene som er idag. Renter på snart 5%. Hvordan får dere det til? Vi har det selvsagt bra økonomisk men ikke overflod. 

Anonymkode: 3db87...550

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Tjener 1,6 mill, 600 000 i lån. Skjønner ikke hvordan vi skulle ha mulighet til å betjene lån på 4-5 mill som så mange har. Med de strømprisene og matprisene som er idag. Renter på snart 5%. Hvordan får dere det til? Vi har det selvsagt bra økonomisk men ikke overflod. 

Da har dere ca 3500-4000 pr måned i låneutgifter, skjønner ikke hvorfor da ikke har veldig god råd? Med 1,6 i samlet bruttoinntekt burde dere ha utbetalt rundt 90-95 000 kroner hver måned, etter skatt.

Anonymkode: 065e4...874

Vi har 3,9 samlet lån (hus, studie og bil) 

Samlet inntekt mellom 1,4-1,5. To tenåringer.

Vi har veldig romslig økonomi, rundt 30 000 pluss hver måned. Sparer 1/3, betaler ned ekstra lån 1/3 og resten går til ting og tang, denne måneden ett bord jeg har ønsket meg lenge som endelig dukket opp på Finn 🤩

Anonymkode: 4d180...86f

Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Da har dere ca 3500-4000 pr måned i låneutgifter, skjønner ikke hvorfor da ikke har veldig god råd? Med 1,6 i samlet bruttoinntekt burde dere ha utbetalt rundt 90-95 000 kroner hver måned, etter skatt.

Joda, jeg sier jo at vi har god råd. Men ikke overflod. Kan du ikke heller svare på det jeg lurer på?

Annonse

1,4 inn, lån på 2,7. kort nedbetalingstid på hus, noe som gjør at vi betaler 25 000 i avdrag og renter. Nå slutter den yngste på sfo, har tre barn. Lever greit, men skulle ønske vi klarte å spare mer. Renteutgiftene har økt betraktelig de siste mnd. 

Anonymkode: 49aee...267

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

1,4 inn, lån på 2,7. kort nedbetalingstid på hus, noe som gjør at vi betaler 25 000 i avdrag og renter. Nå slutter den yngste på sfo, har tre barn. Lever greit, men skulle ønske vi klarte å spare mer. Renteutgiftene har økt betraktelig de siste mnd. 

Tuller, vi har 1,3 inn cirka. Stiger snart en del i lønn, og vil da ha 1,4 i snitt. Noen mnd mer, andre mnd mindre.

Omtrent 2 mill inn og lån på 5.5 mill (verdi på hus er 11-12 mill), fire ungdommer/unge voksne som fortsatt bor hjemme. Det går fint rundt, og vi har rikelig med kapital i fond om det skulle knipe. 

Anonymkode: a483b...2ff

Er alene. 672000 i boliglån, 100 000 i studielån. Tjener 430 000. Forsørger familie på seks personer. Det er mildt sagt trangt.Har mulighet til å bli gjeldfri ved å selge feriebolig, men holder ut litt til. 😊

Anonymkode: b586c...0cb

Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Joda, jeg sier jo at vi har god råd. Men ikke overflod. Kan du ikke heller svare på det jeg lurer på?

Man får det til ved å være prisbevisst, sjekke/forhandle pris på forsikringer, lån, smører matpakke, rimelig ferie , sykle eller gå istedenfor å kjøre bil, jogge istedenfor å gå på treningssenter, være kritisk til eget forbruk.

Vi tjener ca 900.000, har 3 mill i gjeld (hus og bil). God sikkerhet da, boligen alene er verdt 7-8 mill.

Har fire barn, men de to eldste er voksne og klarer seg selv økonomisk så vi har to tenåringer vi må dekke behovene til på vår lønn.

Vi klarer oss, men har ikke mer enn at vi akkurat klarer oss. Bruker veldig lite penger på luksus, reiser, spise ute og slike ting.

Anonymkode: 83958...43c

800000, lån 3400000, går greit, men noe mer rentestigning tåler jeg ikke. Alene med to barn, blir bare d..tt og ikke bedre råd hvis jeg selger- leieprisene på 3-4roms leiligheter i Oslo området kommer til å koste meg mer enn boliglån inkl kom.avgifter 😕 

Anonymkode: 2bded...1b4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...