Gå til innhold

Trøbbel med medeier av hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hund som vi av flere årsaker måtte finne en «medeier » til. Avtalen var at hunden skulle være mesteparten hos denne personen, men at vi skulle ha han innimellom i ferier og helger. Personen hadde lite penger så jeg valgte å gi bort det vi hadde av utstyr sammen med hunden. Avtalen funket fint i ett år. Helt til jeg for noen dager siden ser på sosiale medier at denne personen skriver stygt om oss som eiere. Dette er skrevet på personens morsmål, usikker på om det er forbi vi ikke skulle se hva han skrev. Idag når jeg sjekker sosiale medier har personen slettet meg. 

Kjenner at jeg er frustrert og lei meg. Føler meg lurt og dumsnill. Hvordan forholder vi oss til dette?

Vi kommuniserte via sosiale medier så jeg får ikke tak i personen på annet vis.

Anonymkode: 45e0f...c52

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette høres jo veldig rart ut, du må vel vite hvor personen bor, hvordan treffes dere ellers for overlevering av hund?

Anonymkode: c30f2...5f4

Skrevet

Jeg vet hvor han bor ja, foreløpig. Sist vi snakket sa han at han skulle flytte pga økt leiepris.

hi

Anonymkode: 45e0f...c52

Skrevet

Det viktigste er at hunden har det bra og hvis du ikke klarer å ta vare på den lenger, er det kanskje best om vedkommende overtar hele ansvaret? Siden samarbeidet nå blir vanskelig.

Alternativt må du dra å hente  hunden og finne en annen "medeier".

Hva skrev vedkommende som var stygt?

Anonymkode: c30f2...5f4

Skrevet

Enten har man hund, eller så har man ikke hund. Dette høre jo aldeles sprøtt ut. Vil noen være medmor til min hormonelle 13-åring? Jeg kan ta henne tilbake noen helger og ferier 😆

Anonymkode: db35b...d79

Skrevet

La være å ha mer kontakt når han ikke vil. Det er ikke så mye mer å gjøre. Så må dere la hunden være hos ham siden dere ha den bort og hunden er vant til å være der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...