Gå til innhold

Konfirmasjon med skilte foreldre.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har erfart litt forskjellig i omgangskretsen, men for de fleste går det greit. Litt ekstra slitsomt med lappeteppefamilier, men for de fleste går det greit å svelge noen kameler og tilpasse seg etter beste evne. Konfirmanten er det viktigste.

Men bestevenninnen til datteren min hadde to selskap, et med mors familie og et med fars side. Der evnet ikke foreldrene å legge konflikter mellom dem tilside for å gi barnet en fin dag.

Anonymkode: 339f7...06b

Her kommer det til å gå helt fint å feire komfimasjon med barnefaren,det er virkelig ikke ett problem. Det som heller er problem er hvem vi skal innvitere å ikke. Skal selvfølgelig innvitere hans familie,min familie å samboeren min. Men burde vel egentlig innvitert hans familie også ettersom vi er blitt innvitert i deres komfirmasjoner;men da blir vi plutselig 8 ekstra. Tenker på utgiftene siden jeg ikke har så god råd.

Anonymkode: 017a5...bcc

Jeg har 3 barn med 2 fedre. I eldste sin konfirmasjon ville ikke barnet ha far tilstede, men han ba stemor og to søsken. De fikk ikke lov å komme. Bestemoren «orket ikke», men tanta og onkel pluss barn kom. 

I mellomste sin konfirmasjon kom alle, da barnefar og jeg er verdens beste venner og hadde overhodet ingen problem. Det blir likt med yngste 

Anonymkode: 8a0af...5c6

Her blir ikke det noe problem. Pappaen og jeg er gode venner og jeg har god kontakt med stemor også. Og hennes familie har tatt inn min sønn som sin egen, så han har tanter, onkler, søskenbarn og besteforeldre der også. 

Vi skal i tillegg ha felles selskap med søskenbarnet til sønnen, da de konfirmeres sammen. Det er litt spesielle familieforhold hos oss, da det var to søstre som giftet seg med hver sin bror (mamma og tante er søstre, pappa og onkel er brødre) Mine søskenbarn og jeg er derfor doble søskenbarn og våre barn har en stor felles familie. 

Vi kommer til å bli nærmere 100 stk om alle kommer. Lokale er allerede booket, selv om det er 5 år til. 

Anonymkode: f0ebe...556

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Skal selvfølgelig innvitere hans familie,min familie å samboeren min. Men burde vel egentlig innvitert hans familie også ettersom vi er blitt innvitert i deres komfirmasjoner;men da blir vi plutselig 8 ekstra.

Hæ?

Anonymkode: 01d82...0ed

Annonse

Her har vi lappeteppefamilie. Første konfirmant ut var min. En fest, mest på meg i alt av planleggingen og rigging. Ex fungerer ikke. Men dagen gikk veldig fint, konfirmanten superfornøyd. Hans kjæreste og hennes familie var invitert på lik linje som min nye mann, våre barn og min nye manns familie. I tillegg selvsagt min og min ex sin familie. 
Når min nå nye mann sitt barn skal konfirmeres snart kan det hende det blir 2 fester dessverre. Jeg håper de kommer til en god løsning og enighet slik at konfirmanten sin dag blir en fin ramme rundt.. Jeg vet at konfirmanten nå ønsker kun en fest, slik som sitt «søsken» hadde. Min mann og hans ex er fremdeles ganske bestemt og vanskelige i det, så jeg forsøker det jeg kan å minne min mann om at nå er dette konfirmanten sin dag. Og ikke hans/hennes arena. Være gode voksne. Tror det skal løse seg, enda litt tid til å få enes om denne dagen.

Anonymkode: 099a8...d19

Gikk veldig fint her og, min barnefar og jeg har en grei tone, og hans nye kone og barn er veldig kjekke! Stemor til mitt barn sin familie var også invitert, men bor langt unna, så kun noen få kom. Selv om det har vært tidvis høyt konfliktnivå mellom barnefar og meg (inkludert våre foreldre), er vi alle voksne, har lagt fortid bak oss, og alle satte konfirmantens ønske og behov først - inkludert konfirmantens steforeldre ❤️

Anonymkode: 25b79...034

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...