Gå til innhold

Er det rasistisk å si at prins Durek er farlig?

Anbefalte innlegg

Er det rasistisk å kalle Durek farlig? Hva med å påstå at han har stukket av med hjernen til prinsesse Märha?

https://no.newsner.com/de-kongelige/dureks-mor-deler-oppsiktsvekkende-advarsel-om-sonnen-han-er-farlig/

Anonymkode: 6c30e...eca

Fortsetter under...

Det er ikke rasistisk å kalle han farlig, men han kommer til å bruke det som motargument og da faller diskusjonen som en stein.

Det går ikke an å stikke av med noens hjerne, men jeg vil ikke påstå han har hatt noen positiv innflytelse på henne. Hun har blitt merkbart mindre "likandes" og veldig aggressiv synes jeg. Mulig hun alltid har vært sånn, men hun har vist seg som en empatisk person som er rund i kantene og veldig inkluderende, det gjør hun ikke lenger.

Anonymkode: bc217...df0

Annonse

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Det er ikke rasistisk å kalle han farlig, men han kommer til å bruke det som motargument og da faller diskusjonen som en stein

Det er jo pga av nordmenns dumme antirasistiske holdning i fra før av. 

Anonymkode: d90c5...018

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Han er ikke prins og kommer aldri til å bli konge av Norge. 

Anonymkode: d90c5...018

Han er vel prins når han er gift med en prinsesse? Men han vil aldri bli kronprins nei.

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Han er vel prins når han er gift med en prinsesse? Men han vil aldri bli kronprins nei.

Herregud hvordan regner du deg frem til det? Er Martha i farta kronprinsesse??

Anonymkode: 178b5...96a

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det er rasistisk å unngå å påpeke kritikkverdig oppførsel på grunn av hudfargen. 

Anonymkode: 87bcb...73f

Nettopp. «De lave forventningers rasisme» er den verste formen for rasisme.

Anonymkode: db1d3...33b

Durek blir aldri norsk prins, selv om Märtha skulle ende opp med å gifte seg med ham. Så voldsomt farlig tror jeg ikke at han er, heller, og det har uansett ingen sammenheng med hudfargen hans. 

Anonymkode: 2f2fa...aac

Jeg stiller heller spørsmål ved ukebladet som er i lengre kontakt med en mor som åpenbart ikke har det helt bra, før de altså reiser over for å "intervjue" henne om sin egen sønn som har kuttet det meste av  kontakten med henne. Jeg syns det er så kynisk og spekulativt at engelsk presse blir som engler med hvite vinger i forhold. DET syns jeg er tusen ganger mer skremmende enn det prins Durek noengang har fremstått.

Endret av ReneRene
ReneRene skrev (7 timer siden):

Jeg stiller heller spørsmål ved ukebladet som er i lengre kontakt med en mor som åpenbart ikke har det helt bra, før de altså reiser over for å "intervjue" henne om sin egen sønn som har kuttet det meste av  kontakten med henne. Jeg syns det er så kynisk og spekulativt at engelsk presse blir som engler med hvite vinger i forhold. DET syns jeg er tusen ganger mer skremmende enn det prins Durek noengang har fremstått.

Hvorfor insisterer du på å kalle slasken for "prins Durek"? Han er definitivt ingen prins i noen betydning av ordet. 

ReneRene skrev (7 timer siden):

Prins Durek? 

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Det er ikke rasistisk å kalle han farlig, men han kommer til å bruke det som motargument og da faller diskusjonen som en stein.

Det går ikke an å stikke av med noens hjerne, men jeg vil ikke påstå han har hatt noen positiv innflytelse på henne. Hun har blitt merkbart mindre "likandes" og veldig aggressiv synes jeg. Mulig hun alltid har vært sånn, men hun har vist seg som en empatisk person som er rund i kantene og veldig inkluderende, det gjør hun ikke lenger.

Anonymkode: bc217...df0

Enig! Hun er skikkelig på krigsstien nå. Hvitt flagg eller ei.

Anonymkode: 2d87e...d41

Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Helt feil. I Norge blir man kun prinsesse / prins om man er født til det. Og de som er født til det er barn av kongen/dronningen eller av  kronprinsen/kronprinsessen eller arveprinsen/prinsessen. Skal man gifte seg til å bli prins / prinsesse, må man finne seg en arveprins/prinsesse eller kronprins/kronprinsesse. Så Dureks sjans til å bli prins er nok minimal. Jentene til Märtha er heller ikke prinsesser. 

Anonymkode: 71f95...650

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...