Gå til innhold

Russen! Faktisk ett klageinnlegg...

Anbefalte innlegg

Jeg har en ungdom som er russ i år, jeg heier på russetiden og feiring av 13 års skolegang og alt dette. Jeg kan styre meg for disse bussene, pengebruk og status, men en ting jeg faktisk ikke visste var at slossing er helt normalt?? Min ungdom var med på rulling på en buss, og da hadde det kommet 3 busser til der de var og gått løs på omtrent alle. Min ungdom (jente) oppsøkte røde kors som var på stedet og ba de ringe politiet, men de brukte jo en evighet på å komme. Nok til at de forduftet fra stedet. 

Altså. Jeg gir en lang blanke i fyllerør, russeknuter hvor de løper nakne, rulling hele natta og litt hangover på skolen. Bråk på utsiden? topp det, det er russetid og våren er her. Men slossing?! Virkelig?? Vet foreldre dette? Det var helt nytt for meg nemlig! Er det en "ting" eller var hun bare uheldig med valg av område hun var med å rullet i?

Anonymkode: 02f07...3fb

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144440009-russen-faktisk-ett-klageinnlegg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var vel i nyhetene her om dagen at dette med slossing var veldig vanlig blitt i noen miljøer. En tiktok trend hvor noen sloss og filmet det, la ut på sosiale medier for likes... Det ble advart mot trenden.

16-åringen min fortalte at en gutt i klassen var banket opp, hele seansen filmet og lagt ut på tiktok. Hun var helt sjokkert, men saken var politianmeldt og de folk var straffet.

Er vel ikke annerledes blant russen enn blant andre ungdommer?

Anonymkode: 55041...1b4

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Det var vel i nyhetene her om dagen at dette med slossing var veldig vanlig blitt i noen miljøer. En tiktok trend hvor noen sloss og filmet det, la ut på sosiale medier for likes... Det ble advart mot trenden.

16-åringen min fortalte at en gutt i klassen var banket opp, hele seansen filmet og lagt ut på tiktok. Hun var helt sjokkert, men saken var politianmeldt og de folk var straffet.

Er vel ikke annerledes blant russen enn blant andre ungdommer?

Anonymkode: 55041...1b4

Neida det er sant. Opplevde mye slåssing her med ungdommen tidligere (hun ble slått ned) men i mitt naive hodet hadde jeg håpet at de ble litt mer voksne når de var bikka 18… 

Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hvor i landet er dette?

hilsen en annen bekymret russemor

Anonymkode: 1dea7...2d7

I den lille nabobyen her så var det stor slåsskamp mellom russ for noen dager siden. Det er visst ikke så uvanlig. Bor på sørlandet.

Anonymkode: 1d997...bec

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en ungdom som er russ i år, jeg heier på russetiden og feiring av 13 års skolegang og alt dette. Jeg kan styre meg for disse bussene, pengebruk og status, men en ting jeg faktisk ikke visste var at slossing er helt normalt?? Min ungdom var med på rulling på en buss, og da hadde det kommet 3 busser til der de var og gått løs på omtrent alle. Min ungdom (jente) oppsøkte røde kors som var på stedet og ba de ringe politiet, men de brukte jo en evighet på å komme. Nok til at de forduftet fra stedet. 

Altså. Jeg gir en lang blanke i fyllerør, russeknuter hvor de løper nakne, rulling hele natta og litt hangover på skolen. Bråk på utsiden? topp det, det er russetid og våren er her. Men slossing?! Virkelig?? Vet foreldre dette? Det var helt nytt for meg nemlig! Er det en "ting" eller var hun bare uheldig med valg av område hun var med å rullet i?

Jeg ønsker bråkerussen som holder folk våkne natt etter natt permanent nedsatt hørsel. Egoistiske drittunger. Spesielt dritten fra Asker, Lier og Drammen.

Anonymkode: 71829...04b

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Jeg ønsker bråkerussen som holder folk våkne natt etter natt permanent nedsatt hørsel. Egoistiske drittunger. Spesielt dritten fra Asker, Lier og Drammen.

Anonymkode: 71829...04b

Jeg er helt enig i at de godt kan skru ned musikken. Nå er det krav (takk og lov) om ørepropper til alle som er på bussen, inkludert de som er med å ruller. Men det ville vært enklere for alle om de bare dro ned volumet et par hakk ja

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Asker-ungdommen er i ferd med å få et nokså frynsete rykte. De oppsøker slåssing, både årets og neste års russ, samt at det flyter med kokain

Naive foreldre som sponser dritten

Anonymkode: 221e4...964

Æsj, er det sant? Det er vel «den gjengen» datteren min omgås da… vet faktisk ikke hvilken russ det er, skjønte det var litt blanda drops, men troooor det er Røyken. Og at de sloss med andre pga hvor de kommer fra🤦🏼‍♀️

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Du gir blanke i fyllerør, russeknuter (generelt?!?) og hangover på skolen…?

♥️Bestismammaer ass… ♥️

Anonymkode: 4039e...c92

Ungdom har sloss bestandig. Det er ingen krise å ende med et blått øye, opphevet genser eller skrubbsår etter en kamp. Jeg tror faktisk det er sunt å oppleve både å gi og ta imot juling  an jevnaldrende. 

Anonymkode: a64f0...161

Annonse

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du gir blanke i fyllerør, russeknuter (generelt?!?) og hangover på skolen…?

♥️Bestismammaer ass… ♥️

Anonymkode: 4039e...c92

Nå var det satt på spissen for å poengtere at det ikke er det jeg klager på. Utover det, har du noe å tilføre det jeg faktisk etterspør?

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ungdom har sloss bestandig. Det er ingen krise å ende med et blått øye, opphevet genser eller skrubbsår etter en kamp. Jeg tror faktisk det er sunt å oppleve både å gi og ta imot juling  an jevnaldrende. 

Anonymkode: a64f0...161

Det har de ja! Men når 3 busser kommer kjørende for å ta én buss så blir balansen litt skjev. Den ene hadde kutt på halsen etter en kniv. Da er vi litt forbi basketak…

Dere er vel kvitt de fleste i helga for nå kommer alle hit. 15.000 russ samlet i bygda her…..vi evakuerer, orker ikke bassene som dundrer hele natta. 
naboungene har kjøpt seg trillebårer og forventer å tjene gode penger på å trille drikke og litt mat fra butikken til parken for slitne russ.

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Dere er vel kvitt de fleste i helga for nå kommer alle hit. 15.000 russ samlet i bygda her…..vi evakuerer, orker ikke bassene som dundrer hele natta. 
naboungene har kjøpt seg trillebårer og forventer å tjene gode penger på å trille drikke og litt mat fra butikken til parken for slitne russ.

ingenting som skjer for min russ i helga hvertfall, men det hørtes slitsomt ut!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...