Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #1 Skrevet 3. mai 2023 Hvorfor ikke ? Her er det flere grunner , men hovedgrunnen at vi vil oppleve det lokale livet. Lokal mat, mindre forhold, lokale bosteder og ikke minst støtte lokale bedrifter. Viktig er det også at all inc hoteller ofte ligger usentralt og vi liker å kunne rusle rundt og ha alt i nærheten. Anonymkode: 04c03...7ec
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #2 Skrevet 3. mai 2023 Samme grunn som deg! Samt fryktelig lite spennende! Anonymkode: 40eb9...093
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #3 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Hvorfor ikke ? Her er det flere grunner , men hovedgrunnen at vi vil oppleve det lokale livet. Lokal mat, mindre forhold, lokale bosteder og ikke minst støtte lokale bedrifter. Viktig er det også at all inc hoteller ofte ligger usentralt og vi liker å kunne rusle rundt og ha alt i nærheten. Anonymkode: 04c03...7ec Jeg/vi liker å bo på mindre steder og ha lite/ingen andre turister rundt oss. Vi liker å ha det enkelt og rolig, lite folk rundt oss og ordne oss mest mulig selv. Vi setter pris på å bli kjent med lokale mennesker og kulturen. Liker ikke å gjøre ting i grupper, spise i spisesaler. Jeg liker dessuten tanken på at vårt opphold støtter den lokale befolkningen istedenfor store kjeder eller hotellanlegg. Vi har leid lokalt direkte av utleier der vi ferierer i mange år og trives best med det, føler det matcher vår personlighet, ønsker og behov best. Anonymkode: 11666...384
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #4 Skrevet 3. mai 2023 Fordi jeg hater menneskemengder. Fordi jeg elsker lavmælt luksus. Fordi jeg har null interesse av hva som skjer på et hotell ila en dag, jeg vil ut og rundt. Fordi jeg elsker å gå på restauranter der kjærlighet til mat og fag gjennomsyrer opplevelsen. Fordi jeg hater tråkke rundt i flokk. Og sikkert fordi jeg er grunnsnobbete i sjela mi. Jeg ville aldri sagt disse tingene høyt, men siden du spør og jeg kan svare anonymt… Anonymkode: 53779...4a8
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #5 Skrevet 3. mai 2023 Først og fremst fordi det er kjedelig med den buffeten hver dag, som regel med små variasjoner fra dag til dag. Jeg kan godt spise buffet av og til, men ikke hver dag i en uke. Anonymkode: 797ca...ac1
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #6 Skrevet 3. mai 2023 Jeg orker ikke bo på hotell med hele familien. Gjorde det første gang vi var i Spania med barn, men det ble med den ene gangen. Vi leide alltid hus og bil etter det. Da hadde vi god plass, kunne lage oss frokost og eventuelt lunsj «hjemme», og farte rundt som vi ønsket resten av tiden. Nå har vi kjøpt oss eget hus i Spania, og elsker alle våre lokale steder. Anonymkode: 8634b...c01
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #7 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg hater menneskemengder. Fordi jeg elsker lavmælt luksus. Fordi jeg har null interesse av hva som skjer på et hotell ila en dag, jeg vil ut og rundt. Fordi jeg elsker å gå på restauranter der kjærlighet til mat og fag gjennomsyrer opplevelsen. Fordi jeg hater tråkke rundt i flokk. Og sikkert fordi jeg er grunnsnobbete i sjela mi. Jeg ville aldri sagt disse tingene høyt, men siden du spør og jeg kan svare anonymt… Anonymkode: 53779...4a8 Amen. Anonymkode: 14886...644
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #8 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fordi jeg hater menneskemengder. Fordi jeg elsker lavmælt luksus. Fordi jeg har null interesse av hva som skjer på et hotell ila en dag, jeg vil ut og rundt. Fordi jeg elsker å gå på restauranter der kjærlighet til mat og fag gjennomsyrer opplevelsen. Fordi jeg hater tråkke rundt i flokk. Og sikkert fordi jeg er grunnsnobbete i sjela mi. Jeg ville aldri sagt disse tingene høyt, men siden du spør og jeg kan svare anonymt… Anonymkode: 53779...4a8 Hehe! Her får du sagt det meste🤪. Er dessuten allergisk mot «show» på kvelden. Man klarer aldri å bo langt nok unna lyden derfra gitt. Prøv 14 dagers underholdning påtvunget rett inn i øregangen… Anonymkode: 04c03...7ec
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #9 Skrevet 3. mai 2023 Ahh så godt vi er ulike. Anonymkode: 3d83e...273
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #10 Skrevet 3. mai 2023 Har veldig lyst å prøve all inclusive, har bodd på slike resort flere ganger, men synes aldri det er verdt prisen når det kommer til stykket. Så da feiger vi ut og betaler kun for frokost eller halvpensjon. 🫣 Men virker gøy å bare kunne få "gratis" øl, drinker, pommes frites osv. Men som sagt, billigere å betale kun for det en velger å drikke/spise. Anonymkode: e012a...1ae
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #11 Skrevet 3. mai 2023 Liker det ikke fordi jeg ikke liker andre mennesker. Dele basseng med solsengmafian, russer i speedo som skal ta bomba og småbarnsforeldre som smører ungene med solkrem i bassenget. Nei takk. Det utelukker forøvrig flere ferieformer, blant annet Dyreparken i Kristiansand. Anonymkode: f816c...ccb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #12 Skrevet 3. mai 2023 Enda en tråd om å disse ferien til folk som velger det.... Anonymkode: de1dd...9cb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #13 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Enda en tråd om å disse ferien til folk som velger det.... Anonymkode: de1dd...9cb Ferieshaming er en uting. Anonymkode: 3d83e...273
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #14 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (43 minutter siden): Ferieshaming er en uting. Anonymkode: 3d83e...273 Syns jeg og. Anonymkode: de1dd...9cb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #15 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Syns jeg og. Anonymkode: de1dd...9cb Men det får dem jo til å føle seg så spesielle og kulturelle. Man skal være forsiktig med å ta livsløgnen fra folk. Anonymkode: 628f9...a5f
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #16 Skrevet 3. mai 2023 For min del kommer det an på ferietypen. Hvis jeg skal på for eksempel dykketur, safari eller til NordNorge for å lære å kjøre hundespann foretrekker jeg all inklusive, men ikke om jeg skal på interrail for eksempel. De gangene jeg ikke foretrekker all inklusive er gjerne når jeg uansett har mye tid uten fast gjøremål. Anonymkode: 0af69...d3d
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #17 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hehe! Her får du sagt det meste🤪. Er dessuten allergisk mot «show» på kvelden. Man klarer aldri å bo langt nok unna lyden derfra gitt. Prøv 14 dagers underholdning påtvunget rett inn i øregangen… Anonymkode: 04c03...7ec Show er jo det beste! skjønner ikke folk ikke liker det. All inclusiv én gang. Vi var to voksne. Likte ingenting. Anonymkode: 141c2...871
prekæs Skrevet 3. mai 2023 #18 Skrevet 3. mai 2023 Fordi jeg som regel har leilighet med kjøkken. Gidder ikke spise alle dagens måltider ute og orker ikke tanken på å pynte meg til frokost. Når jeg tenker tilbake bodde jeg for mange år siden på et lite, familedrevet, italiensk hotell med helpensjon. Tipper det kvalifiserte til kultur, støtte de lokale og bla, bla, bla. Kunne fint bodd der igjen.... om jeg gadd pynte meg til frokost.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #19 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Men det får dem jo til å føle seg så spesielle og kulturelle. Man skal være forsiktig med å ta livsløgnen fra folk. Anonymkode: 628f9...a5f Jeg tenker på om de sier dette høyt til barna sine og jeg, så når de kommer tilbake til skolen så vil de sitte å si at all incl er ræva ferie...for det er jo ikke ekte ferie. Er så mye tåpelige folk som skal shame feriene til folk. Anonymkode: de1dd...9cb
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #20 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (44 minutter siden): Men det får dem jo til å føle seg så spesielle og kulturelle. Man skal være forsiktig med å ta livsløgnen fra folk. Anonymkode: 628f9...a5f Jeg har ingen problemer med å akseptere at andre liker all inc. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå at noen hater det. Folk er forskjellige, vet du 🤷🏼♀️ Anonymkode: 53779...4a8
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #21 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg har ingen problemer med å akseptere at andre liker all inc. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å forstå at noen hater det. Folk er forskjellige, vet du 🤷🏼♀️ Anonymkode: 53779...4a8 Forskjellen er at de som liker all inklusive ikke rakker ned på de som ikke gjør det. Motsatt er det ingen ende på hetsen. Anonymkode: 3d83e...273
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #22 Skrevet 3. mai 2023 Hvorfor er kvinnfolk så intenst opptatt av hvordan andre ferierer? Jeg har aldri opplevd menn moralisere over andres ferieform, eller i det hele tatt mene så mye om andres ferie. Her inne, på et typisk kjærringforum, vil ikke synsingen noen ende ta. Hva er greia? Usikkerhet? Et fattig liv? Kjedsomhet? Anonymkode: 66f96...ccc
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #23 Skrevet 3. mai 2023 Dere som dømmer det. Har dere prøvd det? Og hvorfor så behov for å trakke på andre? Stygt egentlig, Anonymkode: 5ef89...778
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2023 #24 Skrevet 3. mai 2023 Anonym bruker skrev (58 minutter siden): Forskjellen er at de som liker all inklusive ikke rakker ned på de som ikke gjør det. Motsatt er det ingen ende på hetsen. Anonymkode: 3d83e...273 Hmm…Ikke hets?: Men det får dem jo til å føle seg så spesielle og kulturelle. Man skal være forsiktig med å ta livsløgnen fra folk. Anonymkode: 53779...4a8
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2023 #25 Skrevet 4. mai 2023 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Hmm…Ikke hets?: Men det får dem jo til å føle seg så spesielle og kulturelle. Man skal være forsiktig med å ta livsløgnen fra folk. Anonymkode: 53779...4a8 Nettopp. Kritikken går 2 veier. Argumenterer man for at man ikke ønsker all inc så er man en kultursnobb feks . Anonymkode: 04c03...7ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå