Gå til innhold

Greit at hun henger men barnefar og barnet alene?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 28 år, sammen med en fantastisk kvinne på 25 år  i snart 2 år. som har en søt liten jente på 5 år. Som kommer godt overens med :) 

Jeg synes det er bra at mor og barnets far har fått god sammarbeid og kommunikasjon angående barnet, det har vært mye nedturer mellom dem og rettssak angående samvær fordi mye dårlig sammarbeid  osv. I går så hun at barnefaren ringte og da hadde han spurt angående om hun var interessert i å henge med han og barnet deres ute og gå på tur og at de kan møtes etter barnet har lagt seg og snakke så de for snakket om ting, vet ikke om gjelder angående barnet osv. De har ikke vært sammen  i forhold. Jeg vet ikke hva jeg skal føle angående dette. Det er nok bra for barnet og se moren sin og faren sin komme overens men også komplisert, men kan ikke hjelpe og føle litt ubehag angående dette og at det føles litt ukomfortabelt. Er det uaktuelt? Eller hva ville dere tenkt? 

Anonymkode: 1bc8a...304

Fortsetter under...

Du kan selvfølgelig synes at det er ubehagelig. Siden forholdet mellom dem har vært veldig vanskelig og såpass at det er blitt rettsak, så har du jo heller ikke fått noe særlig inntrykk av ham, eller blitt særlig kjent?  Ingen liker vel helt at kjæresten er hos "ukjente" personer om kveldene. At folk møtes og gjør aktiviteter sammen kan, men sånn kveldstid hjemme hos hverandre blir litt annerledes. Så føle kan du gjøre, men hun skal jo dra hvis hun vil- du kan selvfølgelig ikke nekte eller lage problemer på grunn av det. Snakk heller med henne om usikkerheten din ift til dette, og husk at tillit er det viktigste i et forhold. 

Jeg synes det er bra at du klarer å uttrykke dine følelser rundt dette. 
Samtidig så synes jeg du må ta en runde med deg selv og bli litt mer voksen dessverre. De har et barn sammen og hensyn til barnet kommer først. 
Det er kanskje litt «rart» å invitere henne slik. Om han har skjulte motiver er umulig å si. Det du skal fokusere på er om du stoler på kjæresten din. Stoler du på henne så la saken ligge. Stoler du ikke på henne så er saken enkel. Da må du enten prate med henne på en voksen måte eller du får gjøre det slutt. 
Jeg ville valgt en prat, der du forteller om DIN usikkerhet. For det er jo dette det handler om, du er åpenbart veldig forelska og er usikker. 

Anonymkode: 2e050...ca2

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Du skal ikke føle noe som helst. Du skal bare akseptere at dette er noe du må forvente for all framtid. Om det gjør at du "føler" en hel masse er dette ikke et forhold du skal være i. 

Anonymkode: baeba...df1

Selvsagt det lov å føle ting. 
Hvordan man agerer på følelser er en annen sak. 
Å være forelska og utrygg er ikke unormalt. Å klare å kommunisere om det er vanskelig. 
Jeg vil egentlig gi trådstarter ros fordi han søker råd jeg. 
Ung mann som er usikker, mange menn i hans sko vil agere helt annerledes. 

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

Selvsagt det lov å føle ting. 
Hvordan man agerer på følelser er en annen sak. 
Å være forelska og utrygg er ikke unormalt. Å klare å kommunisere om det er vanskelig. 
Jeg vil egentlig gi trådstarter ros fordi han søker råd jeg. 
Ung mann som er usikker, mange menn i hans sko vil agere helt annerledes. 

Han er ingen ung mann, han skriver at han er 28. Jeg er helt enig i at det er fint at han er åpen og søker råd, men han må kanskje stikke fingeren i jorden og innse at barnet kommer først. Alltid. Det er tøft å være nummer to. 

Anonymkode: 8d8e8...9f3

Så bra at du setter ord på følelsene dine! Heier på det 👏 Jeg opplever at du finner dette utrygt fordi du er usikker. Og det er helt greit! Men hun har barn med en annen og må forholde seg til han i all fremtid. Alternativet er ikke noe bedre, og jeg vet med sikkerhet at min mann (nå eks) hadde satt mer pris på at far til eldste og jeg kunne omgås med og uten barnet, enn det som har vært en reell krig i 17 år med rettssaker, anmeldelse til barnevern osv (nå er min sak litt ytterpunktet da). 

Far til mine to andre barn er en mann jeg er veldig veldig glad i og som jeg tilbringer mye tid med. Det er ekstremt hyggelig for barna, og viktig for dem. Dersom jeg treffer en ny vil det fortsatt være viktig å ha god kontakt med barnefar. Han er en stor del av meg og mitt liv, men vi funker ikke som kjærster. Jeg vil alltid elske han som far til mine barn, men ikke som kjæreste for meg. 

Snakk med kjærsten din, jeg tenker at det her er viktig at hun trygger deg. Det fortjener du. Og det er en grunn til at du er kjærsten hennes og ikke han 

Anonymkode: 17f6d...c08

At du føler på en usikkerhet rundt dette er ikke så unormalt, men jeg er helt uenig i at du skal ta det opp med henne.

Hun skal aldri, virkelig aldri, trenge å ta hensyn til dine følelser foran barnet sitt. Barnet er alltid viktigst. Å ha et godt forhold til barnefar, hvor de kan snakke sammen, avtale ting, være sammen i bursdager osv vil være viktig bestandig, og vil alltid være der.

Du må jobbe med deg selv her. Skal du være sammen med en kvinne som har barn fra før så må du tåle dette. Så enkelt og så vanskelig.

Et uskyldig barn har ikke bedt om å bli satt i denne situasjonen, og barnets beste vil alltid gå foran voksnes følelser rundt dette.

Å begynne å si at det er uaktuelt osv forteller bare om din dårlige selvtillit, din sjalusi og at du ikke stoler på henne. Da kan du ikke være i dette forholdet.

Støtt henne, hør på henne, spør henne om hvordan møtet gikk, vis interesse og aksepter at foreldrerollen alltid vil komme foran kjæresterollen for en kvinne som har født barn.

Anonymkode: 48505...db8

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

At du føler på en usikkerhet rundt dette er ikke så unormalt, men jeg er helt uenig i at du skal ta det opp med henne.

Hun skal aldri, virkelig aldri, trenge å ta hensyn til dine følelser foran barnet sitt. Barnet er alltid viktigst. Å ha et godt forhold til barnefar, hvor de kan snakke sammen, avtale ting, være sammen i bursdager osv vil være viktig bestandig, og vil alltid være der.

Du må jobbe med deg selv her. Skal du være sammen med en kvinne som har barn fra før så må du tåle dette. Så enkelt og så vanskelig.

Et uskyldig barn har ikke bedt om å bli satt i denne situasjonen, og barnets beste vil alltid gå foran voksnes følelser rundt dette.

Å begynne å si at det er uaktuelt osv forteller bare om din dårlige selvtillit, din sjalusi og at du ikke stoler på henne. Da kan du ikke være i dette forholdet.

Støtt henne, hør på henne, spør henne om hvordan møtet gikk, vis interesse og aksepter at foreldrerollen alltid vil komme foran kjæresterollen for en kvinne som har født barn.

Anonymkode: 48505...db8

Det handler om å prate sammen. 
Ikke at hun skal ta hensyn. Med en samtale kan trygghet gis. 

Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Det handler om å prate sammen. 
Ikke at hun skal ta hensyn. Med en samtale kan trygghet gis. 

Anonym c08 skriver at det er viktig at kjæresten trygger hi, og det er vel det som blir kommentert. Det er ikke kjærestens ansvar å trygge ham, han må finne den tryggheten selv. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...