Gå til innhold

Jeg misliker unisex-toaletter så sterkt!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Mange er hen, men de over 50 sliter ofte med å godta dette.

Anonymkode: ad656...7e6

Tullprat. Hvordan man velger å kle seg ut og leve er ens egen sak, lev gjerne en illusjon, men ikke be andre tro på den.

Og hva har deres alder med det å gjøre?

Anonymkode: a5236...062

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Tullprat. Hvordan man velger å kle seg ut og leve er ens egen sak, lev gjerne en illusjon, men ikke be andre tro på den.

Og hva har deres alder med det å gjøre?

Anonymkode: a5236...062

Jeg ber deg ikke tro på noe som helst. Du står fritt i å velge å ikke forholde deg til at samfunnet utvikler seg. At du er født kvinne og definerer deg som kvinne betyr ikke annet enn at det er det som funker for deg. Bekledning er irrelevant.

Anonymkode: ad656...7e6

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Absolutt ingen i tråden har antydet noe slikt - før deg. 

Anonymkode: f2831...ed8

Hvorfor tror du unisex-toaletter kom i første omgang, det var for å inkludere.

Man kan ikke ta bort det igjen uten videre. Det er sånn verden har blitt, og det må vi bare akseptere. Prøver du å si noe annet blir du stemplet som en ikke inkluderende transfob.

Anonymkode: f1165...91d

De fleste unisex-toalett er der fordi det ikke er nok toalett til å ha dame- og herretoalett. Noen av de som har nok har i den senere tiden endret til unisex for inkludering, men det har alltid vært ganske vanlig med unisex. 

I prinsippet er jeg for unisex- toalett, men menn har mye å gå på når det gjelder renslighet på toalettene. Ofte står ringen oppe med striper av tiss fra kanten og med på gulvet. Legger man ned ringen er den pikkete av tiss. Det samme er gulvet foran toalettet. 

Jobber det mange i bygningen virker det som om folk føler seg mer usynlig og tar mindre ansvar for eget gris. Et sted jeg jobbet gikk mennene på damedoene når de skulle bæsje for det var for ekkelt å sette seg ned på herretoalettet. 

Anonymkode: 10615...36b

Annonse

Det eneste jeg har i mot de er lukten. Det er blitt betraktelig dårligere lukt og dårligere hygiene enn på et dametoalett. Men det er bedre enn på de rene herretoalettene... spørs vel kanskje om det bare er et spørsmål om tid før unisextoalettet som er ganske nytt blir like ille...

Fordelen er flere tilgjengelige toalett når man er på en skikkelig snurr 😀

Anonymkode: 6e86a...6ce

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

En ting er toaletter med bare ett avlukke (som handikaptoaletter) som begge kjønn kan bruke. Det kan jeg klare. Men unisextoaletter med flere avlukker.. grøss. Jeg hater å tisse når det er en mann på den andre siden av den tynne veggen. Eller å stå i kø til håndvasken sammen med en mannlig kollega som nettopp har stått og holdt på tissen. Jeg synes det er helt uutholdelig, og kan gå lange strekninger for å slippe unna/finne et annet toalett. Jeg ser imidlertid at dette blir mer og mer vanlig. Er jeg virkelig alene om å føle avsky ved dette?

Anonymkode: 84ff3...61b

Er vel sånn det blir når folk ikke greier bestemme seg for hvilket kjønn de er og alle derfor må få bruke samme dassen. 

Anonymkode: 16524...908

Jeg har ikke problem å dele toalettet, men etter at unisex toalett begynte er det mer drittent. Og den stramme urinlukta med tisseflekker ru dt doskålen. Det er renere på dametoalett. 

Men hva i alle verdens dager driver mannfolk på med på dassen? 

Anonymkode: 1ea42...a3f

ReneRene skrev (27 minutter siden):

Hvor er det folk jobber her egentlig? Det er jo ikke vanlig med urinflekker og søl på doene ?!? 

Hvis dere jobber med sånne mennesker så må dere jo ta det opp?? 

Svir i øya her noen ganger. 

Er det er problem for øynene dine at folk opplever at unisextoaletter er uhygieniske…?

Er det dem som reagerer på uhygieniske forhold sin skyld at det er uhygieniske forhold?

Anonymkode: aebc6...908

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Er det er problem for øynene dine at folk opplever at unisextoaletter er uhygieniske…?

Er det dem som reagerer på uhygieniske forhold sin skyld at det er uhygieniske forhold?

Les hva jeg skriver? 

Annonse

ReneRene skrev (42 minutter siden):

Hvor er det folk jobber her egentlig? Det er jo ikke vanlig med urinflekker og søl på doene ?!? 

Er ikke der jeg jobber, men i offentlig rom.

Anonymkode: 6e86a...6ce

ReneRene skrev (43 minutter siden):

Hvis du svir i øynene bør du sjekke synet, ev er du kanskje allergisk?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvis du svir i øynene bør du sjekke synet, ev er du kanskje allergisk?

Ja, jeg har allerg. Som du sikkert vet så får man også allergiske reaksjoner av annet man reagerer på også. Det er faktisk ikke så helt uvanlig 🙂

ReneRene skrev (1 minutt siden):

Ja, jeg har allerg. Som du sikkert vet så får man også allergiske reaksjoner av annet man reagerer på også. Det er faktisk ikke så helt uvanlig 🙂

Hva mener du? Får du allergisk reaksjon på ting du ikke er allergisk mot? Og hvorfor trekker du inn helsen din i en tråd om toaletter? Tror du noen bryr seg om at du svir i øynene?

Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg gjorde jo det da, det var derfor jeg spurte som jeg gjorde…

Javel? Da var spørsmålet ditt uten relevans. Jeg reagerer på innleggene her om gris og søl og lukt. Jeg syns det er drøy lesning, og lurer på hvor i all verden folk her jobber. Jeg er nemlig ikke vant til det, og eneste gangene jeg har sett sånt er hvis en mann med 2 i promille har vært og tisset! Dette kan umulig være normalt, og da er ikke toalettet problemet! 

Endret av ReneRene

Jeg har opplevd søl mange plasser både i Norge og utlandet og vil si det er mer regelen enn unntaket. Dvs. i små miljøer - f.eks avdelinger som har toalettet innenfor låste avdelingsdører - er der mindre gris enn der hvor flere deler toalett. Primært tror jeg dette skylles at i mindre miljøer føler man seg nok mer sett og ønsker at kollegaen som kommer inn etterpå ikke skal oppleve gris og man ønsker i alle fall ikke å bli identifisert som en som griser. Man tørker derfor opp etter seg. Det er helt vanlig at menn som står og tisser tisser de(n) siste dråpen(e) på kanten eller gulvet når trykket i strålen forsvinner. Så da spørs det bare om de tørker opp etter seg etterpå.   

Anonymkode: 10615...36b

ReneRene skrev (7 timer siden):

Javel? Da var spørsmålet ditt uten relevans. Jeg reagerer på innleggene her om gris og søl og lukt. Jeg syns det er drøy lesning, og lurer på hvor i all verden folk her jobber. Jeg er nemlig ikke vant til det, og eneste gangene jeg har sett sånt er hvis en mann med 2 i promille har vært og tisset! Dette kan umulig være normalt, og da er ikke toalettet problemet! 

Er du ofte innom herretoalettene på jobben din? Hvis ikke så kan du kanskje ta renholderne sitt ord for at de er mer grisete? 

Anonym bruker skrev (12 timer siden):

De fleste unisex-toalett er der fordi det ikke er nok toalett til å ha dame- og herretoalett. Noen av de som har nok har i den senere tiden endret til unisex for inkludering, men det har alltid vært ganske vanlig med unisex. 

Det som har vært mest vanlig er vel et dametoalett, ett herretoalett, og handikap?

Jeg var på kurs med jobben for noen dager siden, i helt nye lokaler. Der var det fire toaletter, to av dem med flere avlukker, og to av dem med bare ett toalett hver. Alle fire var unisex. Da tenker jeg at de kunne latt de to toalettene med flere avlukker være separate dame/herre, også kunne de to med kun ett toalett hver vært unisex. 

Utrolig ukomfortabel med å møte på mine mannlige kollegaer på do eller å gå inn på do rett etter at en mannlig kollega har vært der/overlate toalettet til en mannlig kollega. Jeg snek meg derfor ut midt i foredragene for å gå på do i stedet for å vente til pausene.

Anonymkode: 84ff3...61b

enig med deg HI!! Unisex toalett er ekkelt og oppleves utrygt! Liker det dårlig på generelt grunnlag og verst er det på utesteder. Står heller i do-kø, selv om jeg nå er blitt så gammel at den problematikken er ikke tilstedeværende på de stedene jeg går (vinbarer for rødvinsmarinerte kulturkjærringer...)

Synes til og med unisex med enslige rom/båser er ekkelt. Det er mye mer gris fra mannfolka!

Anonymkode: 950ab...b83

Jeg har vært renholder, og min erfaring er at som regel så var herretoalettene renere enn dametoalettene, bortsett fra de pisserennene som ikke akkurat lukter godt, men den ville luktet like lite godt om det var damer som brukte den.

Anonymkode: 2d09e...8b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...