Gå til innhold

Jeg misliker unisex-toaletter så sterkt!

Anbefalte innlegg

En ting er toaletter med bare ett avlukke (som handikaptoaletter) som begge kjønn kan bruke. Det kan jeg klare. Men unisextoaletter med flere avlukker.. grøss. Jeg hater å tisse når det er en mann på den andre siden av den tynne veggen. Eller å stå i kø til håndvasken sammen med en mannlig kollega som nettopp har stått og holdt på tissen. Jeg synes det er helt uutholdelig, og kan gå lange strekninger for å slippe unna/finne et annet toalett. Jeg ser imidlertid at dette blir mer og mer vanlig. Er jeg virkelig alene om å føle avsky ved dette?

Anonymkode: 84ff3...61b

Fortsetter under...

Helt enig. Det samme er døtrene mine på 16 og 19.  Jeg liker egentlig ikke unisex-toaletter med hele vegger og egen dør heller. Det er mye mer grisete og søl på golvet og lukter vondere der menn ferdes.  Skal det være sånn, burde det være lovpålagt at menn måtte sitte å tisse.  Det er nemlig noe i at "den er ikke så lang som de tror".  Men det er ekkelt uansett.  Her i vi bor er det to kjøpesenteret og det ene har gått over til unisex-toaletter, og det kjøpesenteret har vi helt sluttet å bruke. I alle fall så lenge vi ikke bare skal forte oss inn å handle noe og ut igjen sånn at vi er helt sikre på at vi ikke trenger å bruke toalettet.

Anonymkode: fcf02...419

Jeg har aldri tenkt på hvor mannen ved siden av meg har hatt hånden! Og jeg opplever heller ikke at det er mer grisete. Bryr meg lite om det, men jeg liker ikke toaletter som ligger langt inne på et senter hvor du må gå en halv km fra folk. Det gjelder uansett om det er unisex eller ikke. Er redd for det, og ikke noe annet. 

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

En ting er toaletter med bare ett avlukke (som handikaptoaletter) som begge kjønn kan bruke. Det kan jeg klare. Men unisextoaletter med flere avlukker.. grøss. Jeg hater å tisse når det er en mann på den andre siden av den tynne veggen. Eller å stå i kø til håndvasken sammen med en mannlig kollega som nettopp har stått og holdt på tissen. Jeg synes det er helt uutholdelig, og kan gå lange strekninger for å slippe unna/finne et annet toalett. Jeg ser imidlertid at dette blir mer og mer vanlig. Er jeg virkelig alene om å føle avsky ved dette?

Du har det fælt altså! 

Anonymkode: 7d86f...de0

Annonse

Hva er forskjellen på innen mann eller en kvinne sitter/står ved siden av deg? Mange menn sitter når de er på do også. Og da har de ikke holdt tissen sin. Men nøyaktig hva er forskjellen på om en kvinne eller en mann hører deg tisse?

Anonymkode: ef936...bf0

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ukens dummest kommentar så langt. 

Ikke i det hele tatt! Jeg jobbet litt som renholder da jeg var student, på ulike kontorer der de hadde dametoaletter og herretoaletter. Ene stedet var et respektabelt advokatfirma der mennene var velkledde og fremstod som svært renslige. Toalettene derimot... Det var vesentlig mye mer gris og lukt på herretoalettene, på alle stedene jeg var. Urin på gulvet, bremsespor i toalettskålen, kjønnshår på selve toalettet osv. Rett og slett skikkelig ekkelt. På dametoalettene var det derimot nesten som da jeg forlot det nyvasket noen dager tidligere. 

HI: Nei, jeg liker heller ikke unisex-toaletter, men mest fordi jeg føler meg utrygg.

Anonymkode: d8f83...b80

Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Hva er forskjellen på innen mann eller en kvinne sitter/står ved siden av deg? Mange menn sitter når de er på do også. Og da har de ikke holdt tissen sin. Men nøyaktig hva er forskjellen på om en kvinne eller en mann hører deg tisse?

Mange menn sitter HJEMME. Finnes veldig få menn som sitter når de er på offentlige toaletter, der bruker de fordelen de har og setter seg ikke ned med mindre de må.

Anonymkode: f1165...91d

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Ukens dummest kommentar så langt. 

Absolutt ikke. Jeg jobber på skole, og det er STOR forskjell på lukt og golv på jentedoene og guttedoene.  Da kan gutta til en viss grad være unnskyldt for det er antageligvis ikke godt nok opplært hjemmefra. Et par steder har vi en felles do i gangen som kanskje to eller tre klasser deler, og de blir mye fort mer grisete og ekle enn jentedoene. 

Anonymkode: fcf02...419

Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Det er langt innenfor min intimitetssone. Med noe så privat som toalettbesøk, vil jeg maksimalt ha mennesker av samme kjønn i umiddelbar nærhet.

HI

Annonse

Jeg deler ikke din avsky. Tenker du på damer som har dratt ut tampong også? Er det mindre ekkelt?

På barneskolen til mine barn er det stor forskjell på jente- og guttedoen, men har ikke opplevd det samme der voksne ferdes. På min arbeidsplass har vi felles toaletter, men det er egne rom. Aldri tenkt at det er grisete, aldri følt meg utrygg.

Anonymkode: 2a456...009

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg deler ikke din avsky. Tenker du på damer som har dratt ut tampong også? Er det mindre ekkelt?

På barneskolen til mine barn er det stor forskjell på jente- og guttedoen, men har ikke opplevd det samme der voksne ferdes. På min arbeidsplass har vi felles toaletter, men det er egne rom. Aldri tenkt at det er grisete, aldri følt meg utrygg.

Som nevnt ovenfor handler dette også om intimitetsgrenser og at det er ubehagelig å ha det motsatte kjønn tett på i slike situasjoner.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Som nevnt ovenfor handler dette også om intimitetsgrenser og at det er ubehagelig å ha det motsatte kjønn tett på i slike situasjoner.

Jeg opplever ikke forskjell på om en mann eller en dame hører meg tisse.

Du er transfob og aksepterer ikke de som kaller seg "hen" om du ikke vil ha unisex-toaletter.

Det er sånn det har blitt. Kritiserer du, eller stiller spørsmål ved dette, er du ikke inkluderende....

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Du er transfob og aksepterer ikke de som kaller seg "hen" om du ikke vil ha unisex-toaletter.

Det er sånn det har blitt. Kritiserer du, eller stiller spørsmål ved dette, er du ikke inkluderende....

Absolutt ingen i tråden har antydet noe slikt - før deg. 

Anonymkode: f2831...ed8

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen er "hen". Ingen trenger mer enn herre- eller dametoalett.

Anonymkode: a5236...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...