Gå til innhold

Hvor mange kaker til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Konfirmasjon neste helg, 24 stk, 10 kaker😂jeg veit, er helt sykt, men kommer fra sunnmøre og da er det mange kaker.

Anonymkode: bdfaa...f40

Samme her, 30 gjester og 10 kaker. Mannen min er fra Østlandet og er helt fortvilet 😂😂

Men vi er jo flere som baker til hverandre, og da tar de restene tilbake med fatet, og hygger seg med dem

Anonymkode: b380b...b80

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Jeg har vært en av 20 gjester i selskap der det ble servert to kaker, og jeg skal love deg at jeg var strålende fornøyd med selskapet, som var utrolig hyggelig. Det er ikke alle som er så avhengige av å dytte i seg masse kake for å ha det hyggelig, og for lite kake hadde uansett ikke klart å få et selskap til å tippe fra «jeg er fornøyd med dette selskapet» til «jeg er misfornøyd med dette selskapet». SÅ viktig er ikke kake for meg altså.

Anonymkode: 7a820...e75

Hi har sikkert nok av både mat og kaker, så dette er ikke ment til hi. Men mat er viktig. Jeg var i bryllup en gang, der de hadde alt for lite mat og kaker, koldtbord med knapt en runde med mat til alle, de var lite igjen til de som forsynte seg sist, og 3 kaker til 60-70 gjester. Alle gjestene var sultne når de gikk hjem. Ikke kjekt å gå rundt sulten, brudens far gikk rett til Mcdonalds etterpå. 

Anonymkode: 905fd...e34

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hi har sikkert nok av både mat og kaker, så dette er ikke ment til hi. Men mat er viktig. Jeg var i bryllup en gang, der de hadde alt for lite mat og kaker, koldtbord med knapt en runde med mat til alle, de var lite igjen til de som forsynte seg sist, og 3 kaker til 60-70 gjester. Alle gjestene var sultne når de gikk hjem. Ikke kjekt å gå rundt sulten, brudens far gikk rett til Mcdonalds etterpå. 

Det har jeg også vært med på. Heldigvis var det kort vei hjemmefra så vi tok en svipptur hjem og slang innpå noen skiver før vi dro tilbake.

Anonymkode: 71f90...1ab

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ok, men her var det altså nok av både mat og kaker, så svaret ditt til meg er ikke relevant. Og manglende kake hadde uansett ikke vært det som gjorde meg misfornøyd med et selskap.

Anonymkode: 7a820...e75

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har konfirmant for første gang i år. Har ikke vært i så mange slike selskap heller, så aner ikke hva som er nok. Vet det er delte meninger om akkurat dette temaet, men sånn ca hvor mange kaker trengs til 25 stk? Og hvilke kaker mener du er et must? 

Har til nå:

Marsipankake (stor, fra baker)

Tårnkake

Ostekake

Pavlova

Kringle

Burde kanskje hatt en sjokoladekake🤔 Hva mer?😅

Anonymkode: 14d91...2a5

Huff.

Det kan raskt bli alt for mye kaker. Vi hadde en dobbelkonfirmasjon med 4 familier, 100 gjester til kaffi og over 20 kaker pluss desserter. 🙈

Matsvinn er ikke så bra å ha. 

Anonymkode: 212df...9b3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Huff.

Det kan raskt bli alt for mye kaker. Vi hadde en dobbelkonfirmasjon med 4 familier, 100 gjester til kaffi og over 20 kaker pluss desserter. 🙈

Du trenger ikke kaste kaker selv om deg blir rester. Det meste kan fryses og brukes senere.

Anonymkode: 71f90...1ab

Skrevet
sug lut skrev (21 minutter siden):

Én kake pr to gjester.

Hør-hør! sug lut og jeg burde arrangert noe sammen... 

Skrevet
prebs skrev (Akkurat nå):

Hør-hør! sug lut og jeg burde arrangert noe sammen... 

..og restefestuke etterpå!

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Huff.

Det er vel ikke de gangene man har konfirmasjon begrensning av matsvinn er viktigst. 

Anonymkode: b8188...d1e

Skrevet

Vi har 35 gjester og skal ha

2 pavlova

1 marsipan (20 biter)

1 langpanne brownie

1 karamellpudding (hjemmelaget)

1 langpanne suksessterte

frukt, bær, is og vaniljesaus

Vi hadde det samme forrige konf og hadde masse igjen. Denne gangen er vi et par gjester mer, men velger like mange

Anonymkode: 72ccc...e84

Skrevet

Vi skal ha 12- 14 kaker på 40 gjester. (Noen kaker er det flere av...) 

Men, blir restefest dagen etter  da. Og eventuelle rester blir med på jobb 😁 

Anonymkode: 87892...444

Skrevet

Me har samme antall gjester og ca 10-12 kaker 

Anonymkode: bba26...524

Skrevet

Vi har heller ikke dessert på slike dager, kakebordet er desserten.

Jeg er også fra en del av landet hvor det skal bugne når det er dåp, konfirmasjon og bryllup. Det er de selskapene man finner alt man kan begjære, og spiser litt mer enn man burde ;)

Det skal være rester på slike dager. Greit at man ikke trenger en haug med kaker i en bursdag, men i slike store selskaper gjør man det. Alle skal kunne forsyne seg flere ganger, og ikke være redd for å være grådig for da blir det så lite igjen til neste runde.

Vi har latt konfirmantene komme med noen ønsker også. Da vi hadde konfirmant i fjor måtte vi ha en stoor pavlova, for det er den beste kaken hun vet. Vi har også hatt kransekake til disse merkedagene, for det baker mormor og det er en favorittkake for mange i familien.

Du må helt klart ha noe med sjokolade, og litt snacks/salt og gjerne noen småsjokolader også.

Anonymkode: 3b1d6...599

Skrevet

Vi er 19 personer, 3 av de barn. Skal ha koldtbord m/gryte, dessert og 7 kaker. Tror det skal holde 😅

Anonymkode: 4a704...086

Skrevet

Må Google tårnkake.

Anonymkode: 6454b...e0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Må Google tårnkake.

Anonymkode: 6454b...e0c

Kransekake. 

Anonymkode: 357fa...039

Skrevet
sug lut skrev (18 timer siden):

Én kake pr to gjester.

..og flere hvis det er få, slik at utvalget blir bra!

Anonymkode: 250ff...11e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...