Gå til innhold

Hvor mange kaker til konfirmasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har konfirmant for første gang i år. Har ikke vært i så mange slike selskap heller, så aner ikke hva som er nok. Vet det er delte meninger om akkurat dette temaet, men sånn ca hvor mange kaker trengs til 25 stk? Og hvilke kaker mener du er et must? 

Har til nå:

Marsipankake (stor, fra baker)

Tårnkake

Ostekake

Pavlova

Kringle

Burde kanskje hatt en sjokoladekake🤔 Hva mer?😅

Anonymkode: 14d91...2a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå kommer du til å starte en tråd som vil gå over minst 5-6 sider, dette er et hett tema her inne 😂😂😂

Som vestlending så mener jeg at det skal bugne av kaker på slike dager, rett og slett være et stort utvalg, men man må jo se an sine gjester. Vi har hatt 9-10 kaker, pluss lefser, når vi har vært omtrent 30 stykker. Sjokoladekake er et must, kanskje en gulrotkake også? La konfirmanten velge sin favoritt også. 

Anonymkode: 9561a...7dd

Skrevet

He, he, jeg er i andre enden av skalaen, vi hadde koldtbord, dessert og deretter 2 kaker, 17 gjester. Og det var kake igjen. Og fornøyde gjester.

Anonymkode: 8a91e...3af

Skrevet

Du burde absolutt ha en sjokoladekake og.

Anonymkode: 5b87e...840

Skrevet

Vi hadde ca like mange gjester og hadde 9 kaker (hvor av 2 av dem var små). Tiltross for at det gikk store mengder middag gikk der også mye kake, men vi hadde rester. Tilsammen var det vel 2 kaker i rester, men alle kakene var spist godt av. Her vi bor er det vanlig med bufeet til middag slik at alle finner retter de liker godt. Det er også vanlig med mange kaker etterpå. Ettersom dette er vanlig kommer gjestene sultne og sparer plass til kakene. Dette gjelder forresten de som har selskapene hjemme eller de som leier samfunnshus eller lignende der man kan ha med kaker selv. De som har det på hotell der de må kjøpe kaker av hotellet har færre kaker. 

Anonymkode: d2b84...97b

Skrevet

Sjokoladekake ja 🙂👍Dronning Maud pudding og eller karamellpudding , en kake med nøttebunn, og kanskje en krydderkake eller gulrotkake, og chips og popcorn i små skåler, det er veldig populært med noe salt . Jeg er fra Rogaland, vi har alltid hatt masse kaker, selv om jeg kommer fra en familie som spiser veldig lite kake, så vi endte alltid opp med å ha masse kaker igjen. Som vi gav til venner, familie og naboer, og la de som egnet seg best i til frysing i fryseboksen. 

Anonymkode: 905fd...e34

Skrevet

Jeg regner alltid tre-fire personer per kake. Det skal være godt utvalg og rester blir alltid spist. Vi har konfirmant snart og skal ha følgende:

marsipankake 

bløtkake

gulrotkake

oreokake

sting sjokoladekake

suksessterte

ostekake

verdens beste

pavlova

snickerskake

kanelboller

fruktspyd

Skrevet

Vi kommer fra en familie som spiser lite kaker. Vi blir 40 stk og skal ha

Marsipankake 

Verdens beste 

Tårnkake 

Bløtkake 

Gulrotkake 

Sjokoladekake 

Anonymkode: d7368...86b

Skrevet

Vi skal ha samme antall gjester, kommer til å ha 5-6 kaker.

Anonymkode: 7a820...e75

Skrevet

Har dere både dessert og så mange kaker?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Har dere både dessert og så mange kaker?

Nei, vi har ikke dessert.

Skrevet

Konfirmasjon neste helg, 24 stk, 10 kaker😂jeg veit, er helt sykt, men kommer fra sunnmøre og da er det mange kaker.

Anonymkode: bdfaa...f40

Skrevet

Vi var 26 gjester og hadde vel 10 kaker. Sksl bugne på slike høytidsdager. Rester, ja…men det skal det også være!

Skrevet

Vi blir 30 gjester. 

Brownie (stor langpanne) 
Gulrotkake
Pavlova
Rullekake (konfirmantens ønske) (baker minst 2) 
Sitronterte (2 stk)
Fruktsalat og is

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

He, he, jeg er i andre enden av skalaen, vi hadde koldtbord, dessert og deretter 2 kaker, 17 gjester. Og det var kake igjen. Og fornøyde gjester.

Selvsagt var det igjen kake, ingen skraper jo fatet når det kun er to kaker på bordet! Av samme grunn fremstår gjestene som fornøyde, de har nemlig noe du mangler. 

Anonymkode: b8188...d1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har konfirmant for første gang i år. Har ikke vært i så mange slike selskap heller, så aner ikke hva som er nok. Vet det er delte meninger om akkurat dette temaet, men sånn ca hvor mange kaker trengs til 25 stk? Og hvilke kaker mener du er et must? 

Har til nå:

Marsipankake (stor, fra baker)

Tårnkake

Ostekake

Pavlova

Kringle

Burde kanskje hatt en sjokoladekake🤔 Hva mer?😅

Med sjokoladekake så har du nok

Anonymkode: 71e10...761

Skrevet

Eni

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Selvsagt var det igjen kake, ingen skraper jo fatet når det kun er to kaker på bordet! Av samme grunn fremstår gjestene som fornøyde, de har nemlig noe du mangler. 

enig, og «gjestene var fornøyde». Ingen hadde hverken sagt noe eller gått misfornøyde hjem…

Anonymkode: 3e695...e80

Skrevet

Vil anbefale deg fruktfat. Jeg feilberegnet og det ble to digre fat. Noe som viste seg å være bra, for jeg satt det ene frem når noen tanteunger sa de var litt sultene og vi ventet på at alle gjestene skulle komme. Det gikk ned på høykant og folk var veldig glad for litt å tygge i mens de ventet. 

Fruktfatet passet inntil kakene og for de som ikke var så kakemomser. Vi hadde også en som ikke spiste kaker pga allergi. Han tar ikke sjangsen på at ingen har brukt feil kakespade eller grisa litt. Han blir skikkelig dårlig og ender i sykebil, så hadde is og fruktfat med tanke på han. 

Vi hadde masse kaker. Jeg regnet med at det ble veldig mye rester, men ble nesten skuffende lite. Etter at kjøkkenhjelperne hadde fått med seg litt hjem var det bare litt rester igjen til oss dagen etter. Ungen skulle ha kakefest med venner dagen etter, hun fikk ikke med seg så mye men vennene hadde endel kaker igjen. Så de fikk en skikkelig restefest. 

Anonymkode: 07fac...c37

Skrevet

Vi var 30 gjester og hadde 7 kaker. Det var alt for mye. Men kommer kanskje an på hvilken mat man har…vi hadde full middag med to serveringer og dessert. Så folk var nok mette. 

Anonymkode: 246fc...c0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Vi var 30 gjester og hadde 7 kaker. Det var alt for mye. Men kommer kanskje an på hvilken mat man har…vi hadde full middag med to serveringer og dessert. Så folk var nok mette. 

Anonymkode: 246fc...c0e

Jeg tror forskjellen er om man har dessert eller ikke. Vi hadde bufeet med varmmat og man kunne forsyne seg så mye man ville. Det gikk store mengder mat. Men her er det ikke tradisjon for dessert så det hadde vi ikke. Dessert og kaker dekker litt det samme behovet og har man dessert kan man ha færre kaker. 

Anonymkode: d2b84...97b

Skrevet

Tusen takk for svar😊 Tror jeg går for 1-2 kaker til, sjokoladekake og en annen☺️ Is går dessverre ikke, pga mangel på fryser i lokalet vi har leid. 

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar😊 Tror jeg går for 1-2 kaker til, sjokoladekake og en annen☺️ Is går dessverre ikke, pga mangel på fryser i lokalet vi har leid. 

HI

Hvis det er mange barn så kan forskjellige typer chips og popcorn slå an. Barn liker ofte ikke slike festkaker, så små plastbeger med litt salt har vært innertier hos oss. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Hvis det er mange barn så kan forskjellige typer chips og popcorn slå an. Barn liker ofte ikke slike festkaker, så små plastbeger med litt salt har vært innertier hos oss. 

Enig. Noe salt er godt for både store og små.

Anonymkode: 5b87e...840

Skrevet
Anonym bruker skrev (55 minutter siden):

Eni

enig, og «gjestene var fornøyde». Ingen hadde hverken sagt noe eller gått misfornøyde hjem…

Anonymkode: 3e695...e80

Jeg har vært en av 20 gjester i selskap der det ble servert to kaker, og jeg skal love deg at jeg var strålende fornøyd med selskapet, som var utrolig hyggelig. Det er ikke alle som er så avhengige av å dytte i seg masse kake for å ha det hyggelig, og for lite kake hadde uansett ikke klart å få et selskap til å tippe fra «jeg er fornøyd med dette selskapet» til «jeg er misfornøyd med dette selskapet». SÅ viktig er ikke kake for meg altså.

Anonymkode: 7a820...e75

Skrevet
Anonym bruker skrev (53 minutter siden):

Skal fikse div saltsnop og😊 Blir bare et par barn, men potetgull og liknende er aldri feil uansett alder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...